به نظر می رسد که زندگی ما روز به روز شلوغ تر و شلوغ تر می شود و به خاطر سپردن همه چیزها برای ما امکان پذیر نیست! حتماً برایتان اتفاق افتاده که به دلیل مشغله زیاد کار مهمی را فراموش کرده اید و به همین دلیل مشکلات زیادی برایتان درست شده باشد! به همین دلیل هر یک از افراد به دنبال روش هایی هستند که کارهای مهمشان را به آنها یادآوری کند. از Sticky Notes گرفته تا بستن نخ به انگشتان، هر کس راه متفاوتی را برای این منظور انتخاب می کند! در این میان تکنولوژی و دستگاه های دیجیتال می توانند کمک زیادی به ما کنند. به عنوان مثال شما می توانید بر روی ساعت هوشمند خود ریمایندر و آلارم ست کنید تا زمان کارهای مهمتان را به شما یادآوری کنند. همان طور که می دانید بسیاری از ساعت های هوشمند از سیستم عامل Wear OS بهره می برند؛ به همین دلیل در این بخش قصد داریم تا نحوه تنظیم آلارم و ریمایندر بر روی سیستم عامل Wear OS را به شما آموزش دهیم.

چگونه بر روی ساعت هوشمند ریمایندر و آلارم تنظیم کنیم؟

چگونه بر روی سیستم عامل Wear OS ریمایندر ست کنیم؟

استفاده از ساعت هوشمند برای تنظیم ریمایندر کار آسان و سریعی است. این روش شما را از استفاده از گوشی موبایل برای این منظور بی نیاز می کند. به خصوص اگر گوشی در کیف یا کوله پشتی تان باشد، دیگر نیازی به دسترسی به آن نخواهید داشت. این مراحل به این صورتند:

1- دکمه کناری (side button) ساعت هوشمند خود را فشار دهید.
2- لیست اپلیکیشن ها را اسکرول کنید تا به گزینه Reminders برسید. بر روی آن ضربه بزنید.

چگونه بر روی سیستم عامل Wear OS ریمایندر ست کنیم؟

3- بر روی علامت + در کنار عبارت Add reminder ضربه بزنید.
4- در این مرحله موضوع ریمایندر و زمانی که قصد یادآوری آن را دارید، با صدای بلند بگویید.

لازم به ذکر است که ساعت هوشمند Wear OS از دستیار صوتی Google Assistant برای ست کردن ریمایندر (در مرحله 4) بهره می برد. برای فعال کردن این دستیار صوتی، تنها کافی است تا دکمه کناری ساعت خود را فشار داده و نگه دارید. همچنین می توانید انگشت خود را بر روی صفحه ساعت به سمت راست بکشید و آیکون میکروفون را فشار دهید.

چگونه بر روی سیستم عامل Wear OS آلارم ست کنیم؟

صدای آلارم ست شده بر روی گوشی به خصوص در محیط های شلوغ ممکن است توسط شما شنیده نشود. این موضوع در مواقعی که گوشی خود را در کیف یا کوله پشتی گذاشته اید با احتمال بیشتری ممکن است رخ دهد! پس بهتر است تا از ساعت هوشمند برای این منظور استفاده کنید تا از آلارم مورد نظر خود بر روی مچ دستتان مطلع شوید!

مراحل ست کردن آلارم بر روی ساعت هوشمند Wear OS به این شرح است:

1- لیست اپلیکیشن های ساعت خود را با فشار دادن دکمه کناری ساعت باز کنید.
2- لیست اپلیکیشن ها را اسکرول کنید تا به گزینه Alarm برسید. بر روی آن ضربه بزنید.

چگونه بر روی سیستم عامل Wear OS آلارم ست کنیم؟

3- علامت + موجود در کنار New Alarm را فشار دهید.

4- ساعتی را که می خواهید تا آلارم در آن زمان فعال شود، ست کنید.

5- در این مرحله نوع آلارم مورد نظر خود را از میان گزینه های صدا، ویبره یا هر دو انتخاب کنید. برای این منظور می توانید بر روی آیکون هر یک از این گزینه ها ضربه بزنید.
6- بر روی عبارت One time ضربه بزنید تا بتوانید تعداد دفعات تکرار آلارم را تنظیم کنید.

همانند ست کردن ریمایندر، شما می توانید برای تنظیم آلارم هم بر روی ساعت هوشمند Wear OS از دستیار صوتی Google Assistant استفاده کنید. پس از فعال کردن این دستیار صوتی (که در بخش قبل به آن اشاره کردیم)، می توانید به صورت صوتی به دستگاه زمان آلارم را اعلام کنید.

منبع: androidcentral