رویداد Samsung Galaxy Unpacked به زودی در آگوست 2021 (مرداد 1400) برگزار می شود و طرفداران سامسونگ با محصولات جدید این غول کره ای دنیای تکنولوژی آشنا خواهند شد. یکی از دستگاه هایی که در این مراسم از آن رونمایی خواهد شد، ساعت هوشمند Galaxy Watch 4 است. مطابق با اخبار منتشر شده این ساعت هوشمند از طول عمر باتری فوق العاده ای برخوردار است که تا بیش از یک هفته دوام خواهد داشت.

ساعت هوشمند سامسونگ Galaxy Watch 4 از طول عمر باتری فوق العاده ای برخوردار خواهد بود!

پیش از این از ساعت هوشمند گلکسی واچ 4 عکس هایی به بیرون درز پیدا کرده بود و کاربران با طراحی ظاهری آن آشنا شده بودند. اما مشخصات فنی این ساعت هوشمند به صورت رازی باقی مانده بود تا اینکه به تازگی در این رابطه هم اطلاعاتی منتشر شده است. مطابق با این اطلاعات باتری این ساعت تا هفت روز نیازی به شارژ نخواهد داشت. این میزان طول عمر باتری برای یک دستگاه مجهز به سیستم عامل Wear OS فوق العاده است و به سادگی می تواند بهترین ساعت های هوشمند اندرویدی (مانند ساعت Mobvoi TicWatch Pro 3 GPS) را به چالش بکشد! این ساعت ها حداکثر سه یا چهار روز در حالت “Smart Mode” نیازی به شارژ باتری ندارند.

البته هنوز اعلام نشده که باتری Galaxy Watch 4 در حالت استاندارد تا 7 روز دوام می آورد یا باید از ساعت در حالت های low یا mixed battery استفاده شود. ساعت های هوشمندی مانند Fossil Gen 5 برای طولانی تر کردن طول عمر باتری به حالت های استفاده کمی مجهز هستند. به عنوان مثال شما می توانید از این ساعت در حالت time-only (فقط نمایش زمان) استفاده کنید تا شارژدهی باتری آن به یک هفته ارتقا پیدا کند. البته ساعت TicWatch Pro 3 GPS در حالت time-only تا 45 روز نیازی به شارژ پیدا نخواهد کرد. البته در این حالت استفاده از سنسورها و امکانات ساعت هوشمند برای کاربر امکان پذیر نیست؛ پس عملاً کسی به مدت 45 روز از ساعت هوشمند خود در این حالت استفاده نخواهد کرد!

اگر Galaxy Watch 4 در حالت استاندارد نیازی به شارژ به مدت 7 روز نداشته باشد و در این مدت تمام امکانات ساعت هوشمند برای کاربر قابل استفاده باشد، می تواند به یک پیشرو در میان ساعت های Wear OS تبدیل شود! البته این موضوع چندان دور از ذهن هم نیست! چرا که در این ساعت هوشمند از تراشه 5 نانومتری اگزینوس استفاده شده که مسلماً کیفیت عملکرد آن را نسبت به نسخه های قبلی ارتقا خواهد داد.

سایر مشخصات فنی ساعت هوشمند سامسونگ گلکسی واچ 4 شامل حافظه رم 1.5 گیگابایت، حافظه داخلی 16 گیگابایت، طراحی ضد آب (درجه حفاظتی IP68)، طراحی ضد ضربه (دارای گواهینامه نظامی MIL-STD-810G)، بلوتوث 5 و پشتیبانی از شبکه LTE (به صورت آپشنال) تشکیل می دهند. همچنین این ساعت به تمامی سنسورهای رایج در میان ساعت های هوشمند مجهز خواهد بود. لازم به ذکر است که ساعت Galaxy Watch 4 در دو نسخه استاندارد و کلاسیک و در اندازه های 40/44 میلی متر و 42/46 میلی متر عرضه خواهد شد.

منبع: androidcentral