برند اوپو امروز به طور رسمی تأیید کرده است که گوشی A3 Pro روز جمعه 24 فروردین 1403 راهی بازارهای چین خواهد شد. علاوه بر تاریخ عرضه، این شرکت اطلاعاتی را نیز در رابطه با طراحی و رنگ بندی این گوشی منتشر کرده است.

اما امروز یکی از افشاگران شناخته شدۀ دنیای تکنولوژی، Digital Chat Station، برخی از مشخصات فنی گوشی هوشمند اوپو A3 Pro را فاش ساخته است. مشخصاتی که توجهات بسیاری را به خود جلب کرده و بعضاً باعث تعجب علاقه مندان به بازار گوشی نیز شده است! بر طبق این اطلاعات، این گوشی میان رده اوپو حتی از پرچم داران نام آشنای سامسونگ و اپل نیز مقاوم تر است! بیایید با این گوشی بیشتر آشنا شویم.

مشخصات فنی گوشی اوپو Oppo A3 Pro

این طور که از شواهد پیدا است، تمرکز اصلی اوپو در ساخت گوشی A3 Pro بر روی «دوام و استحکام بالا» بوده است. این طور که افشاگر مذکور اعلام کرده، این گوشی دارای درجه حفاظتی بی نظیر IP69 است که بالاترین درجه در زمینه مقاومت در برابر ضربه و نفوذ آب در دنیای دیجیتال به حساب می آید! به این ترتیب با جرأت باید گفت که Oppo A3 Pro اولین گوشی کاملاً ضد آب جهان است!

درجه حفاظتی IP69 بیانگر این است که کاربر می تواند بدون نگرانی، از این گوشی در بدترین شرایط محیطی نیز استفاده کند! آب (و به طور کلی مایعات)، گرد و غبار و آلودگی های محیطی کوچکترین راهی برای آسیب رساندن به این گوشی اوپو نخواهند داشت!

فوق العاده جالب است که یک مدل میان رده از گوشی های سری A اوپو دارای این سطح از مقاومت و دوام است! به طور کلی این ویژگی معمولاً در مدل های پرچم دار دیده می شود؛ اما حتی گوشی های شناخته شده ای مانند سامسونگ گلکسی S24 Ultra و آیفون 15 نیز فاقد این ویژگی هستند. همچنین مدل پرچم دار خود اوپو، Find X7 Ultra نیز با درجه حفاظتی IP68 راهی بازار شده و مقاومت کمتری نسبت به A3 Pro دارد!

علاوه بر این، دیجیتال چت استیشن ذکر کرده است که گوشی موبایل اوپو A3 Pro از قابلیت ضد ضربه بودن نیز برخوردار است و در اثر سقوط از ارتفاع آسیب نمی بیند. همچنین این گوشی کاملاً ضد شوک است.

اما سایر مشخصات فنی اوپو A3 Pro چیست؟ این گوشی عجیب و جذاب به صفحه نمایش 6.7 اینچی با رزولوشن 1080p 120Hz OLED مجهز است. صفحه نمایش این گوشی دارای لبه های خمیده است و در بالای آن یک پانچ هول برای قرارگیری دوربین سلفی تعبیه شده است.
تراشه مدیاتک Dimensity 7050 قلب تپندۀ گوشی A3 Pro را تشکیل می دهد. این تراشه در مجموع یک مدل میان رده است و به همین دلیل این گوشی در دستۀ مدل های پرچم دار جای نمی گیرد. در کنار تراشه دایمنسیتی 7050 از 12 گیگابایت حافظه رم و 512 گیگابایت حافظه ذخیره سازی استفاده شده است. باتری این گوشی نیز از ظرفیت ایده آل 5000 میلی آمپر ساعت برخوردار است.

در زمینه مشخصات دوربین نیز باید گفت که گوشی اوپو Oppo A3 Pro به دوربین اصلی 64 مگاپیکسل با فاصله کانونی f/1.7 مجهز است. چند سنسور جانبی هم در کنار این دوربین به کار رفته اند که فعلاً مشخصات دقیقی از آنها منتشر نشده است.

همان طور که در عکس بالا مشاهده می کنید، مشخصات گوشی اوپو A3 Pro در وب سایت Geekbench نیز درج شده است. در این مشخصات هم مشاهده می شود که از تراشه Dimensity 7050 در این گوشی استفاده شده است. این تراشه در بخش آزمایش تک هسته ای موفق به دریافت امتیاز 904 و در بخش آزمایش چند هسته ای موفق به دریافت امتیاز 2364 شده است که امتیازهای میان رده ای محسوب می شوند. در نهایت باید به این نکته هم اشاره کنیم که جدیدترین گوشی اوپو با سیستم عامل اندروید 14 و مدل نامبر PJY110 راهی بازار می شود.

باید منتظر بمانیم و ببینیم که میزان استقبال از ضد آب ترین گوشی دنیا به چه میزان خواهد بود! با توجه به اینکه این گوشی یک مدل میان رده است و قیمت پایین تری از مدل های پرچم دار دارد، احتمالاً کاربران زیادی به خرید آن متمایل خواهند شد! شما چطور؟ آیا به خرید گوشی اوپو A3 Pro متقاعد شده اید؟!

منبع خبر: Gizmochina