راهنمای خرید ویدئو پروژکتور اداری

یک ویدئو پروژکتور اداری با کیفیت باعث می شود تا سطح جلسات کاری شما ارتقا یابد، ارائه مطالب راحت تر از قبل انجام شود و حتی نمودارها و آمارهای کسل کننده برای مخاطبان جذابیت پیدا کند! اما برای اینکه بتوانید بهترین پروژکتور اداری را انتخاب کنید، ابتدا باید نیازهایتان را به دقت بسنجید و سپس به سراغ مدل هایی بروید که از لحاظ فنی بتوانند این نیازها را پوشش دهند. در این مقاله ما به طور مفصل توضیح داده ایم که چگونه نیازهای خود را برای خرید ویدئو پروژکتور اداری مشخص کنید و بهترین مدل را متناسب با این نیازها انتخاب نمایید. پس با ما همراه باشید.

کدام ویدئو پروژکتور برای شرکت شما مناسب تر است؟


انتخاب پروژکتور اداری اهمیت بسیار زیادی دارد و می تواند تفاوت بین یک جلسه عالی را با یک فاجعه کامل رقم بزند! همه ما می دانیم که ویدئو پروژکتورها روشی مقرون به صرفه برای بهبود جلسات کاری ارائه می دهند؛ اما برای دستیابی به بهترین نتیجه، باید از مشخصات فنی این دستگاه به طور کامل آگاهی داشته باشید و آنها را با نیازهای خود مطابقت دهید.

استفاده از ویدئو پروژکتور در شرکت ها و ادارات مزایای متعددی دارد. صرفه جویی در فضا، گسترده تر کردن زاویه دید مخاطبان و امکان بهره بردن از عکس و ویدئو در ارائه مطالب تنها برخی از این مزایا هستند. همچنین برخی از مدل های ویدئو پروژکتور از طراحی بدون فیلتر برخوردارند و به لامپ هایی با طول عمر چندین هزار ساعت مجهزند. این مدل ها برای چند سال متوالی قابل استفاده اند و هزینه های شرکت شما را کاهش می دهند.

بیشتر بخوانید

 

بهترین ویدئو پروژکتور اداری کدام است؟

 

مسلماً هر شرکت و سازمانی به دنبال بهترین کیفیت تصویر است. با این حال انتخاب ویدئو پروژکتور مناسب از میان انبوه گزینه های موجود در بازار کاری سخت و حتی دلهره آور است! درک فناوری هایی که برای کسب و کار شما مفید هستند و همچنین آشنایی با مشخصات کلیدی مؤثر بر کیفیت تصویر، می تواند یک نقطه شروع خوب برای انتخاب ویدئو پروژکتور مورد نیاز شما باشد. پیش از آنکه به سراغ خود دستگاه و مشخصات فنی آن بروید، ابتدا باید یک قدم به عقب بردارید و مشخصات محل نصب دستگاه را بررسی کنید. این موضوع شما را مطمئن می کند که پروژکتوری که قصد خرید آن را دارید، به خوبی با اتاق جلسه یا کنفرانس شرکت شما سازگار است. از جمله مواردی که در این مرحله باید بررسی کنید می توان به اندازه و ابعاد اتاق، تعداد شرکت کنندگان در جلسات، شرایط نوری محیط و نیازهای فرد ارائه دهنده اشاره کرد.

بهترین ویدئو پروژکتور اداری کدام است؟

شما همچنین باید به نوع محتوایی که قرار است نمایش داده شود، توجه کنید. آیا می خواهید تصاویر شما حالت تعاملی داشته باشند؟ آیا می خواهید سایه فرد ارائه دهنده بر روی تصاویر نیفتد؟ آیا سایز پرده نمایش شما بزرگ است و می خواهید تصاویر بزرگ به نمایش بگذارید؟ پاسخ تک تک این پرسش ها بر روی مدلی که باید انتخاب کنید تأثیر گذار هستند.

ویدئو پروژکتورهای اولترا شورت ترو مشکل افتادن سایه بر روی تصویر را برطرف می کنند. ویدئو پروژکتورهای تحت شبکه امکان کنترل دستگاه از راه دور را برای شما فراهم می آورند و ویدئو پروژکتورهای تعاملی فضای جلسات شما را پویاتر می کنند. کدام یک از آنها برای شرکت شما مناسب تر است؟ همه چیز به نیازهای شما بستگی دارد.

معیارهای مهم خرید پروژکتور اداری

البته باید به این نکته اشاره کنیم که بین فناوری هایی که در بالا اشاره کردیم همپوشانی زیادی وجود دارد. به عنوان مثال اکثر پروژکتورهای تعاملی (یا Interactive) از قابلیت اتصال به شبکه برخوردارند و بسیاری از آنها از نسبت پرتاب کوتاه (Short) یا خیلی کوتاه (Ultra-Short) بهره می برند. علاوه بر توجه به این موارد، باید با مشخصات فنی اصلی ویدئو پروژکتور نیز آشنا باشید تا بتوانید بهترین انتخاب را متناسب با نیازهایتان داشته باشید. این مشخصات کلیدی شامل موارد زیر می شوند:

  • فناوری نمایش ویدئو پروژکتور
  • تکنولوژی پردازش رنگ
  • رزولوشن
  • نسبت کنتراست
  • شدت روشنایی
  • نسبت تصویر
  • صدا

در نهایت شما باید درگاه های ارتباطی ویدئو پروژکتور مورد نظر خود را در نظر بگیرید. قبل از اینکه بر روی هر یک از این موارد دقیق تر شویم، ابتدا بیایید به این موضوع بپردازیم که اصلاً چرا خرید ویدئو پروژکتور به نفع یک اداره یا شرکت است!

مزایای خرید پروژکتور اداری

در سال های اخیر استفاده از نمایشگرهای بزرگ LED در محیط های تجاری و اداری رواج زیادی پیدا کرده است. هم ویدئو پروژکتور و هم نمایشگرهای LED روش های مقرون به صرفه ای برای ارائه مطالب در جلسات اداری به شمار می آیند و هر یک از آنها مزایای خاص خود را دارند.

مزیت اصلی صفحه نمایش LED هزینه های نگهداری پایین آن است. این صفحه نمایش ها که با نام های «مانیتور صنعتی» یا «ویدئو وال» در بازار شناخته می شوند، نیازی به تعویض لامپ و فیلتر ندارند و دردسر استفاده از آنها کمتر است! در طرف مقابل ویدئو پروژکتور یک سری امکانات را برای شما فراهم می آورند که نمی توانید آنها را در نمایشگرهای LED پیدا کنید. به طور کلی مهم ترین مزیت های خرید ویدئو پروژکتور اداری شامل موارد زیر می شوند:

  • قیمت پایین تر

ویدئو پروژکتور از لحاظ هزینه نهایی به ازای سایز تصویر وضعیت بهتری دارد. به عبارت دیگر شما برای خرید یک نمایشگر LED با سایز 85 اینچ باید هزینه بیشتری را متحمل شوید. حتی اگر هزینه های مربوط به تعویض لامپ را در نظر بگیریم، باز هم خرید پروژکتور برای شما به صرفه تر خواهد بود.

  • سایز تصویر

ویدئو پروژکتور می تواند سایز تصویر به مراتب بزرگتری را نسبت به صفحه نمایش های تخت به شما ارائه دهد. بسیاری از پروژکتورهای موجود در بازار قادرند تا تصاویر HD را در سایز 300 اینچ به نمایش بگذارند که متناسب با ابعاد اتاق و شرایط نور محیط می توانید از این ویژگی آنها بهره مند شوید. همچنین شما می توانید سایز تصویر پروژکتور را متناسب با معیارهای ذکر شده تغییر دهید. این در حالی است که سایز تصویر نمایشگرهای LED ثابت است و امکان تغییر آنها وجود ندارد.

  • زاویه دید

صفحه نمایش LED بهترین کیفیت تصویر را ارائه می دهد، اما زمانی که کاملاً مستقیم در مقابل آنها نشسته باشید! اما تصاویری که ویدئو پروژکتور نمایش می دهد از تمام زوایا بدون افت کیفیت قابل مشاهده هستند.

  • صرفه جویی در فضای نصب

پرده نمایش ویدئو پروژکتور معمولاً ضخامتی به اندازه یک برگ کاغذ دارد! همچنین بسیاری از مدل های پروژکتور از قابلیت نصب بر روی سقف برخوردارند. این موارد باعث می شوند که استفاده از ویدئو پروژکتور فضای بسیار کمتری را در مقایسه با استفاده از نمایشگر LED اشغال کند. علاوه بر این شما می توانید پرده نمایش را به سادگی از محل نصب شده جدا کنید، آن را رول کنید و با خود حمل نمایید.

  • سازگاری بهتر با چشم انسان

از آنجایی که صفحه نمایش های تخت نسبت به تصاویر پروژکتور کوچکتر و شفاف تر هستند، نگاه کردن طولانی مدت به آنها باعث خستگی چشم می شود. تصاویر پروجکت شده روشنایی کمتری دارند و محدوده وسیع تری از زاویه دید افراد را پوشش می دهند. به این ترتیب نگاه کردن به آنها برای کاربر راحت تر است.

انتخاب ویدئو پروژکتور برای محیط های اداری

با توجه به مزایایی که برشمردیم، جای تعجب نیست که تنوع مدل های ویدئو پروژکتور بسیار زیاد باشد. امروزه این دستگاه در انواع مختلف خانگی، اداری، تجاری و حرفه ای تولید می شود و از مدل های فوق العاده باریک و سبکِ قابل حمل تا مدل های چندین کیلوگرمی برای استفاده در سالن های سینما در میان آنها دیده می شود. اما مدل های اداری را می توان به طور کلی در سه دسته بندی جای داد:

  • ویدئو پروژکتورهای تحت شبکه
  • ویدئو پروژکتورهای برد کوتاه (Short Throw) و برد خیلی کوتاه (Ultra-Short Throw)
  • ویدئو پروژکتورهای تعاملی

ویدئو پروژکتور اداری تحت شبکه

اگر قصد دارید تا از چند پروژکتور در یک سالن یا در چند اتاق مختلف استفاده کنید، به شما توصیه می کنیم تا نسبت به خرید پروژکتور اداری تحت شبکه اقدام نمایید. شما می توانید از طریق یک کامپیوتر مرکزی تمام این پروژکتورها را به طور همزمان کنترل کنید و به آنها دسترسی داشته باشید. در این حالت دیگر نیازی نیست تا برای اعمال تغییرات بر روی پروژکتور حتماً در کنار آن حضور داشته باشید و می توانید تنظیمات مورد نظرتان را از یک مکان دیگر (مثلاً از منزل) بر روی آن اعمال کنید. این ویژگی در وقت و هزینه های شما صرفه جویی قابل توجهی به عمل می آورد.

پروژکتور اداری تحت شبکه مشارکت حاضرین در جلسه را افزایش می دهد.

با توجه به اینکه ویدئو پروژکتور تحت شبکه قابلیت اتصال به شبکه های وایرلس یا شبکه های کابلی محلی (LAN) را دارد، می توانید آن را در هر اتاقی با هر ابعادی نصب کنید و از راه دور آن را کنترل نمایید. همچنین فرد ارائه دهنده مطالب نیز می تواند از همان جایی که حضور دارد، مطالب مورد نظر خود را از طریق پروژکتور به نمایش بگذارد. این ویژگی دسترسی به پروژکتور را برای تمام افراد حاضر در جلسه فراهم می آورد و مشارکت حاضرین را افزایش می دهد.

در سازمان های بزرگتر می توانید از طریق ویدئو پروژکتورهای تحت شبکه، محتوای مدنظر خود را در چند اتاق مختلف نمایش دهید. این ویژگی در محیط های آموزشی هم کاربرد زیادی دارد و فرصت های متعددی را در اختیار شما قرار می دهد.

قابلیت های مدیریت از راه دور به کارمندان بخش IT شرکت شما این امکان را می دهد تا از طریق یک کامپیوتر بتوانند تمام پروژکتورهای متصل به شبکه را مانیتور و کنترل کنند. به این ترتیب همان طور که اشاره کردیم، نیازی به تماس فیزیکی با پروژکتور برای انجام تنظیمات روزمره و روتین وجود ندارد. ضمن اینکه اکثر پروژکتورهای تحت شبکه از قابلیت ارسال ایمیل به مدیر IT برخوردارند.

ویدئو پروژکتور اداری شورت ترو و اولترا شورت ترو

در هنگام خرید پروژکتور باید مواردی مانند سایز تصویر، ابعاد اتاق و هر نوع محدودیت دیگر در فضای نصب را در نظر بگیرید. یک قاعده کلی وجود دارد که هر چه پروژکتور از پرده نمایش دورتر باشد، سایز تصویر بزرگتر می شود و به پرده نمایش بزرگتری نیاز خواهید داشت. با این حال تمام پروژکتورها از یک فاصله معین، سایز تصویر یکسانی را ارائه نمی دهند.

در حالت کلی ویدئو پروژکتورها از لحاظ نسبت پرتاب به سه دسته بندی معمولی (regular)، برد کوتاه (Short throw) و برد خیلی کوتاه (Ultra-Short throw) تقسیم می شوند. این معیار فاصله ویدئو پروژکتور از پرده نمایش را مشخص می کند. به عنوان مثال یک ویدئو پروژکتور استاندارد برای نمایش تصویر در سایز 80 اینچ باید در فاصله بین 2.1 تا 2.4 متری نسبت به پرده نمایش نصب شود. اما فاصله یک پروژکتور شورت ترو برای نمایش تصویر در همین سایز باید بین 0.91 تا 1 متر باشد. همچنین یک ویدئو پروژکتور اولترا شورت ترو برای نمایش تصویر در سایز 80 اینچ باید در فاصله 0.6 تا 0.7 متر نسبت به پرده نمایش قرار داشته باشد.

ویدئو پروژکتور اداری شورت ترو و اولترا شورت ترو


به طور عمومی نسبت پرتاب استاندارد حداقل برابر با 1.1 در نظر گرفته می شود. به همین ترتیب نسبت پرتاب پروژکتورهای شورت ترو بین 0.6 تا 0.8 و نسبت پرتاب پروژکتورهای اولترا شورت ترو کمتر از 0.5 است. در بسیاری از اتاق ها استفاده از یک پروژکتور استاندارد امکان پذیر نیست و باید به سراغ مدل های برد کوتاه بروید.

در اتاق های کوچک مجبورید تا ویدئو پروژکتور خود را جایی نزدیک به پرده نمایش نصب کنید. اگر پروژکتور شما دارای نسبت پرتاب استاندارد باشد، در این شرایط سایز تصویر آن کوچک می شود و تمام افراد حاضر در اتاق قادر به مشاهده تصاویر با وضوح مناسب نخواهند بود. حتی در اتاق های بزرگ نیز استفاده از پروژکتورهای استاندارد مشکلاتی را به همراه دارد. چرا که این مدل ها باید جایی پشت افراد حاضر در اتاق نصب شوند و به این ترتیب ممکن است سایه افراد بر روی تصاویر بیفتد.

به همین دلایل بسیاری از کسب و کارها به سراغ خرید پروژکتور اداری برد کوتاه می روند. این پروژکتورها در فاصله کمی نسبت به پرده نمایش نصب می شوند و سایز تصویر بزرگی را ارائه می دهند. در این پروژکتورها از لنزهای با کیفیت با نسبت پرتاب کوتاه استفاده شده که از بروز مشکلاتی مانند افتادن سایه افراد حاضر در اتاق بر روی تصویر جلوگیری به عمل می آورد.

اما ویدئو پروژکتور UST حتی از مدل های برد کوتاه نیز کارایی بیشتری در اتاق های جلسه و کنفرانس دارد. شما می توانید این پروژکتورها را در کوتاه ترین فاصله ممکن از پرده نمایش (در حد چند سانتی متر) نصب کنید و به طور کامل از افتادن سایه ها، بازتاب نور و دیگر عوامل مشکل آفرین جلوگیری کنید.

ویدئو پروژکتور اداری تعاملی

تکنولوژی تعاملی یا Interactive به سرعت در صنعت تولید ویدئو پروژکتور در حال رشد است و با استقبال زیادی در محیط های اداری و آموزشی روبرو شده است. در حالیکه تجهیزاتی مانند برد هوشمند همچنان طرفداران پرشماری دارند، اما ظهور ویدئو پروژکتور اینتر اکتیو در سال 2009 یک روش کم هزینه تر را ارائه داده است.

ویدئو پروژکتور اینتر اکتیو از همان فناوری به کار رفته در وایت برد هوشمند بهره می برد. با استفاده از این پروژکتورها می توانید هر سطح صافی را به یک سطح تعاملی تبدیل کنید و بر روی آن به نوشتن مطالب یا رسم شکل بپردازید. برای این منظور می توانید از قلم های تعاملی استفاده کنید.


هر یک از ویدئو پروژکتورهای تعاملی دارای یک نرم افزار هستند که بسته به برند سازنده آنها با هم متفاوت است. این نرم افزار به کاربران اجازه می دهد تا به طور گروهی بر روی تصاویر پروژکتور یادداشت بنویسند و ایده های خود را با دیگران در میان بگذارند. از دیگر ویژگی های این نرم افزار می توان به تمپلیت های پس زمینه، قابلیت کپی برداری از تصاویر و مطالب و امکان هایلایت کردن بخشی از تصویر اشاره کرد.

انتخاب یک ویدئو پروژکتور اداری

پس از انتخاب نوع ویدئو پروژکتور مورد نظر خود (تعاملی، برد کوتاه، تحت شبکه یا ترکیبی از هر سه تای آنها) باید با یک سری مشخصات کلیدی در مورد این دستگاه آشنا شوید. این مشخصات بر روی کیفیت تصویر نهایی تأثیر مستقیم می گذارند و اهمیت زیادی دارند.

  • فناوری نمایش

اکثر پروژکتورهای موجود در بازار بر اساس یکی از فناوری های DLP (مخفف Digital Light Processing) یا LCD (مخفف Liquid Crystal Display) عمل می کنند. به طور کلی فناوری DLP عمومیت بیشتری دارد و در انواع پروژکتورهای ساده تا حرفه ای مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین فناوری DLP باعث کاهش هزینه های نهایی ویدئو پروژکتور نیز می شود. چرا که ویدئو پروژکتور DLP معمولاً از طراحی بدون فیلتر بهره می برد و شما را از صرف وقت و هزینه برای تمیز کردن و تعویض فیلتر بی نیاز می کند.

  • تکنولوژی پردازش رنگ در ویدئو پروژکتور اداری

در اغلب ویدئو پروژکتورها از یک فناوری خاص برای ارتقای بازتولید رنگ ها استفاده شده است. در میان این فناوری های مختلف، تکنولوژی BrilliantColor که توسط شرکت Texas Instruments ارائه شده مشهور تر است و در پروژکتورهای زیادی از آن بهره برده شده است. همچنین برخی از شرکت های تولید کننده پروژکتور از فناوری های اختصاصی خودشان برای این منظور استفاده می کنند. به عنوان مثال برند ویوسونیک از طراحی چرخ رنگ SuperColor در پروژکتورهای خود بهره می برد. این فناوری سطوح بالاتری از روشنایی را به ارمغان می آورد و باعث به نمایش درآمدن هر چه طبیعی تر رنگ ها می شود.

  • رزولوشن ویدئو پروژکتور اداری

معیار «رزولوشن طبیعی (Native Resolution)» که به اختصار «رزولوشن» نامیده می شود، تعداد پیکسل هایی را که یک ویدئو پروژکتور قادر است بر روی پرده نمایش بیندازد، مشخص می کند. عدد اول تعداد پیکسل های موجود در سطر و عدد دوم تعداد پیکسل های موجود در ستون تصویر را بیان می کند. با ضرب این دو عدد در یکدیگر می توان به تعداد تمام پیکسل های موجود در تصویر نمایش داده شده توسط یک پروژکتور دست پیدا کرد. پس هر چه این عدد بزرگتر باشد، تعداد پیکسل های موجود در تصویر هم بیشتر خواهد بود.

توجه داشته باشید که قیمت پروژکتور اداری با رزولوشن آن ارتباط مستقیم دارد.

پروژکتورهایی که رزولوشن بالاتری دارند جزئیات بیشتری را به نمایش می گذارند و تصاویر آنها واضح تر است. می توان گفت که هر چه تعداد پیکسل موجود در تصویر بیشتر باشد، زمانی که به پرده نمایش نزدیک می شوید از وضوح تصویر کاسته نمی شود و با مشکلاتی مانند پیکسل پیکسل شدن آن مواجه نخواهید شد. همچنین ویدئو پروژکتور اداری با رزولوشن بالا با محتواهای با کیفیت تری سازگاری دارد و دست شما را در این زمینه بازتر می گذارد. فقط به این نکته توجه داشته باشید که قیمت ویدئو پروژکتور اداری با رزولوشن آن ارتباط مستقیم دارد و هر چه این معیار بالاتر باشد، باید هزینه بیشتری برای خرید پروژکتور بپردازید. به طور معمول برای یک اتاق کنفرانس نیازی به یک پروژکتور 4K ندارید و می توانید با صرف هزینه کمتر نسبت به خرید پروژکتور اداری Full HD یا نهایتاً WUXGA اقدام کنید. با این حال ابتدا نظر مدیران خود را در این رابطه جویا شوید و ببینید که تا چه اندازه وضوح جزئیات تصویر برایشان اهمیت دارد.

  • ماکزیمم رزولوشن ویدئو پروژکتور اداری

در جدول مشخصات فنی یک ویدئو پروژکتور اداری ممکن است با معیار ماکزیمم رزولوشن (Maximum Resolution) هم مواجه شوید. این معیار مشخص می کند که یک ویدئو پروژکتور توانایی تشخیص کدام سیگنال های ورودی را دارد و با حداکثر کدام رزولوشن سازگار است. از آنجایی که محتوای تصویری در سیگنال های مختلفی در دسترس است، هر پروژکتور به گونه ای برنامه ریزی شده تا تعداد محدودی از این سیگنال ها را تشخیص و نمایش دهد. معیار «ماکزیمم رزولوشن» بالاترین رزولوشن این سیگنال ها را مشخص می کند.

فرآیند تبدیل رزولوشن سیگنال های ورودی برای نمایش تصویر اصطلاحاً Scaling نامیده می شود. زمانی که رزولوشن سیگنال ورودی به پروژکتور از رزولوشن طبیعی آن بالاتر باشد، تصویر با تعداد پیکسل های کمتر نمایش داده شده و فشرده می شود. در طرف مقابل اگر سیگنال ورودی رزولوشن پایین تری داشته باشد، پروژکتور آن را توسعه می دهد تا لتواند یک تصویر فول فریم (تمام قاب) را ارائه دهد.

توجه داشته باشید زمانی که فرآیند Scaling انجام می شود، کیفیت سیگنال تا حدودی افت می کند. این موضوع به خصوص در زمان نمایش فایل های متنی، محتوای درج شده در سایت های اینترنتی یا پاورپوینت ممکن است مشکل ساز شود. پس بهتر است تا رزولوشن سیگنال ورودی با پروژکتور شما سازگار باشد تا نیازی به Scaling پیدا نشود.

بیشتر بخوانید

 

  • نسبت کنتراست ویدئو پروژکتور اداری

نسبت کنتراست معیاری است که تفاوت بین نواحی سیاه و سفید تصویر را مشخص می کند. به عنوان مثال نسبت کنتراست 1000:1 به معنای این است که سطح رنگ مشکی تصویر 1000 برابر تیره تر از رنگ سفید است. به این ترتیب هر چه کنتراست ویدئو پروژکتور بالاتر باشد، تفاوت بین روشن ترین بخش سفید تصویر با تیره ترین بخش آن بیشتر می شود و رنگ مشکی عمق پیدا می کند. در نهایت این شرایط به ارتقای وضوح تصویر منجر می شود.

معیار «نسبت کنتراست» بیشتر برای پروژکتورهای خانگی و تجاری اهمیت دارد. به عبارت دیگر لزومی ندارد که یک ویدئو پروژکتور اداری کنتراست خیلی بالایی داشته باشد. معمولاً نسبت کنتراست بین 4000:1 تا 10000:1 برای یک پروژکتور اداری مناسب است و باعث می شود تا متون، نمودارها و چارت ها به شکلی کاملاً خوانا و واضح نمایش داده شود.

  • روشنایی ویدئو پروژکتور اداری

شدت روشنایی معیاری است که با واحد ANSI Lumen (یا به طور خلاصه لومن) بیان می شود و میزان شفافیت تصویر را مشخص می کند. این معیار متناسب با مدل پروژکتور از 500 تا 10000 لومن متغیر است. توجه داشته باشید که در هر شرایطی روشنایی بالاتر به معنای بهتر بودن پروژکتور نیست. به عبارت دیگر این فاکتور به چند معیار دیگر بستگی دارد که مهم ترین آنها شامل موارد زیر می شوند:

نور محیط

مهم ترین فاکتور برای انتخاب سطح روشنایی پروژکتور، میزان نور محیطی است که می خواهید دستگاه را در آن نصب کنید. اگر می خواهید در حین استفاده از پروژکتور تمام لامپ های اتاق روشن باشد، باید به سراغ مدل هایی بروید که روشنایی بالاتری دارند. در طرف مقابل اگر محیط اتاق جلسه شما کم نور است، نیازی به پروژکتورهای خیلی روشن ندارید.

در اغلب اتاق های جلسه و کنفرانس، فرد ارائه دهنده مطالب به یک نور معتدل برای برقراری ارتباط چشمی با مخاطبان خود نیاز دارد. به همین دلیل روشنایی مناسب برای پروژکتور اداری معمولاً بین 2000 تا 3000 لومن در نظر گرفته می شود. این میزان روشنایی به خوبی با محیط هایی با نور معتدل سازگار است.

تعداد مخاطبان/ سایز پرده نمایش

هر چه سایز تصویر بزرگتر باشد، نور در محدوده بزرگتری توزیع می شود و به این ترتیب شفافیت آن کاهش پیدا می کند. پس اگر اندازه پرده نمایش شما بزرگ است باید به سراغ مدل هایی بروید که روشنایی بالاتری دارند.

بیشتر بخوانید

 

جمع بندی

انتخاب ویدئو پروژکتور اداری مستلزم نیازسنجی دقیق شما از شرایط محل نصب و کیفیت تصویر مورد نظرتان است. خوشبختانه تنوع مدل های این نوع ویدئو پروژکتور در بازار زیاد است و دست شما برای انتخاب کاملاً باز است. با این حال اگر برای خرید به کمک بیشتری نیاز داشتید، می توانید انواع ویدئو پروژکتور اداری را بر روی سایت ایده برتر پارسیان پیدا کنید، مشخصات فنی آنها را ببینید، نقد و بررسی آنها را مطالعه کنید و در نهایت مدل مورد نظرتان را انتخاب نمایید. سایت ایده برتر پارسیان دارای نماد اعتماد الکترونیکی 5 ستاره است و ما تمامی کالاهایمان را همراه با ضمانت اصالت و گارانتی معتبر برایتان ارسال می کنیم.

فقط کافیه روی اسم برند مورد علاقه تون کلیک کنید تا انواع مدل های اون برند رو به همراه قیمت های عالی مشاهده کنید!

خرید ویدئو پروژکتور پاناسونیکخرید ویدئو پروژکتور بنکیوخرید ویدئو پروژکتور اپتماخرید ویدئو پروژکتور اپسون

منبع مقاله: ViewSonic