روزانه در سراسر جهان اسناد متفاوتی توسط مشاغل مختلف چاپ می گردند. با این که داشتن پرینتر خوب و رسانه چاپی مناسب از اهمیت زیادی برخوردار است، ولی مهم تر از همه اینها کارتریج جوهر یا تونر می باشد. انتخاب درست این مواد مصرفی برای پاسخگویی به نیازهای چاپی شما ضرورت دارد.

کارتریج تونر پرینتر چیست؟

کارتریج های تونر متناسب با پرینترهای لیزری طراحی شده اند. این کارتریج ها حاوی پودر تونر هستند که برای ایجاد متن و گرافیک بر روی کاغذ از یک منبع حرارت کمک می گیرند. این پودر تونر از پلی استر ساخته می شود که می تواند به هر سطحی با بار متفاوت متصل گردد.
آنها عمر محدودی دارند و پس از اتمام تونر، کارتریج ها باید به صورت دوره ای تعویض شوند. کارتریج های تونر نسبت به سایرین گران تر می باشند اما بازده چاپ آنها بالاتر است.

کارتریج تونر پرینتر چیست؟

کارتریج جوهر پرینتر چیست؟

کارتریج های جوهر در پرینترهای جوهر افشان مورد استفاده قرار می گیرند. این نوع پرینترها رایج تر از پرینترهای لیزری بوده و هزینه کمتری دارند؛ چه برای دستگاه و چه برای کارتریج.
کارتریج های جوهر در دو نوع مختلف در بازار مشاهده می شوند. یک نوع از این جوهرها، رنگ حل شده درون آب و نوع دیگر مایعی است که پودرهای ریزی در آن معلق هستند.
این کارتریج ها معمولا در چهار رنگ وجود دارند: فیروزه ای، سرخابی، زرد و سیاه. هر کدام از آنها را می توان بر اساس نیاز جایگزین نمود.

کارتریج جوهر پرینتر چیست؟

انواع کارتریج جوهر و تونر

1- OEM (سازنده تجهیزات اصلی) کارتریج های فابریک و اصلی هستند که توسط همان شرکت سازنده دستگاه های چاپ تولید می شوند. به عنوان مثال، کارتریج اچ پی به عنوان کارتریج های OEM برای پرینترهای اچ پی طراحی شده اند.

2- کارتریج های سازگار گزینه ای مناسب و مقرون به صرفه هستند که شرکت های شخص ثالث آنها را می سازند. اگر این کارتریج ها از تولید کنندگان معتبر خریداری نشوند، مشکلات عملکردی زیادی را در پرینتر شما به وجود خواهند آورد.
3- کارتریج های بازسازی شده را اغلب با کارتریج های سازگار اشتباه می گیرند. تفاوتی اساسی بین این دو وجود دارد. کارتریج های بازسازی شده قبلا استفاده شده اند و پس از تعویض تمام قطعات فرسوده، دوباره برای فروش به بازار عرضه می گردند. اما نمونه های سازگار مثل آنها دست دوم نیستند و از مواد اولیه جدید در کارخانه ها ساخته می شوند.
4- کارتریج های شارژ شده را مجددا با جوهر پر می کنند. اگرچه آنها ارزان تر هستند، ولی اکثر کیفیت کارتریج های نو را ندارند.

کارتریج های اصل و اورجینال

کارتریج های اصلی (original equipment manufacturer) یا کارتریج OEM، توسط تولید کنندگان تخصصی پرینترها ساخته می شوند. آنها از لحاظ کیفیت چاپ و دقت در بالاترین سطح ممکن قرار دارند. تولید کنندگان ادعا می کنند که کارتریج های اصلی، بهترین کیفیت و عملکرد را به مصرف کنندگان ارائه می نمایند. کمترین احتمال نشت جوهر در این نمونه ها وجود دارد. چنین کارتریج هایی مزایایی از جمله بازده بالاتر، کیفیت بهتر و سازگاری با انواع مدل ها را فراهم می آورند و بسیار قابل اطمینان هستند.
قیمت آنها نسبت به سایر کارتریج های موجود در بازار بیشتر می باشد. دلیل سنگینی این هزینه ها اغلب سرمایه گذاری بیش از حد برای دانش فنی، تحقیقات و آزمایش ها، تکنولوژی های پیشرفته و نیروی انسانی متخصص عنوان می گردد. به عنوان مثال، شرکت HP سالانه یک میلیار دلار برای تحقیق و توسعه جوهر سرمایه گذاری می کند که حدود 4 درصد از کل درآمد حاصل از فروش کارتریج این شرکت می باشد.

مزایای استفاده از کارتریج های جوهر اصل

همانطور که قبلا گفته شد، قیمت کارتریج های فابریک نسبت به سایرین بسیار بالاتر می باشد. با این حال، دلایل زیر نشان می دهند که خرید نمونه های اصل همیشه به نفع شماست.

1- عملکرد و کارایی عالی: تولید کنندگان کارتریج های اصلی محصولات خود را به دقت آزمایش می کنند تا مطمئن شوند در حین چاپ برای مشتری مشکلی به وجود نخواهد آمد. بنابراین اگر این کارتریج ها را تهیه کردید، خیالتان از عملکرد درست آن راحت باشد. در کارتریج های شرکت های شخص ثالث اغلب ممکن است نشتی جوهر به وجود آید. چون نمونه های اصلی با بالاترین استانداردها آزمایش می گردند، امکان وقوع این مشکل بسیار کمتر خواهد بود.
2- سازگار با محیط زیست: بسیاری از معتبرترین شرکت ها برای تولیدات خود از مواد اولیه بازیافتی استفاده می نمایند. به دلیل کاهش ضایعات و محدودیت تاثیرات زیست محیطی در فرآیند تولید این کارتریج ها، کمترین تاثیر را بر روی آلودگی های محیط خواهند داشت. همچنین تولید کنندگان تجهیزات اصلی، بخشی از سود خود را صرف بازیافت کارتریج های جوهر یا تونر پس از اتمام عمر آنها می نمایند.
3- تضمین کیفیت: هر سندی که شما چاپ می کنید باید از بالاترین کیفیت ممکن برخوردار باشد. چنانچه با استفاده از کارتریج های بی کیفیت و نامعتبر تجارت خود را به خطر بیندازید، ضررهای زیادی را متحمل خواهید شد و هزینه های شما به حد زیادی افزایش خواهد یافت. پیشرفته ترین تکنولوژی های تولید برای ساخت کارتریج های اصل، بهترین وضوح و کیفیت چاپ را به شما ارائه می نمایند.
4- ضمانت نامه و گارانتی: کارتریج های اصلی و فابریک با همان استانداردهای سطح بالای تولید پرینترها طراحی شده اند و با آنها هماهنگی کامل دارند. همین سبب می شود که تولید کنندگان ضمانت های معتبر و گاها مادام العمر را در اختیار مشتریان خود قرار دهند.

مزایای استفاده از کارتریج های جوهر اصل

خرید کارتریج مناسب

انتخاب نوع مناسب کارتریج کاملا به نیازهای شخصی شما بستگی دارد. شرکت ایده برتر پارسیان که یکی از بزرگترین مرکز فروش کارتریج در تهران است، تمامی کارتریج های خود را از معتبرترین برندها مانند کارتریج کانن، کارتریج اپسون، کارتریج سامسونگ و... تامین می کند تا مشتریان گرامی با خیالی آسوده خرید خود را انجام دهند. از طرف دیگر، این محصولات با گارانتی معتبر عرضه می گردند. همچنین این مجموعه سعی نموده تا با کمک مشاوران خود، در انتخاب کارتریج مناسب کمک حال خریداران باشد. جهت کسب اطلاعات بیشتر کافی است با بخش فروش این مجموعه تماس حاصل فرمایید. کارشناسان ما شما را راهنمایی خواهند کرد و سپس می توانید به راحتی از وبسایت فروشگاه تجهیزات مورد نظر خود را خریداری نمایید.