سیستم های فروشگاهی تحت وب ( مبتنی بر Cloud)

در علم کامپیوتر، cloud یا ابر نام دیگری برای اینترنت است. پس نرم افزار Cloud POS یعنی نرم افزار اینترنتی مبتنی بر وب. هنگامی که به کمک نرم افزار cloud به فروش محصولی اقدام می کنید، اطلاعات آن عملیات فروش در یک فضای اینترنتی ذخیره شده و قابل دسترسی هستند، نه روی حافظه سخت افزار شما.
به زبان ساده تر، این نوع صندوق های فروشگاهی یک سیستم فروش تحت وب هستند که به شما امکان پردازش فرآیندهای فروش از طریق اینترنت را می دهند. این سیستم ها نیازی به سرورها و نرم افزارهای گران قیمت ندارند و همه معاملات و پرداخت ها به صورت آنلاین صورت می گیرد. همچنین اطلاعات فروشگاه شما به صورت ایمن ذخیره و نگهداری خواهند شد.
این گونه سیستم های POS علاوه بر پیشخوان های کامپیوتری رومیزی، امکان اجرا روی هر نوع دستگاهی، از جمله تلفن های هوشمند و تبلت ها را دارند.
علاوه بر این، می توانید از هر کجا که هستید به سیستم POS خود دسترسی پیدا کرده و از راه دور نیز کسب و کار خود را مدیریت کنید.

سیستم های فروشگاهی تحت وب ( مبتنی بر Cloud)

استفاده از نرم افزارهای تحت وب در مشاغل مختلف

به دلایل مختلفی این نرم افزارها می توانند برای بسیاری از مشاغل سودمند واقع شوند.
به عنوان مثال، برای فروشگاه ها مدیریت موجودی یک چالش اساسی به شمار می رود. فروشندگان زمان زیادی را برای تصیح خطاهای به وجود آمده در موجودی کالاها صرف می کنند. یک سیستم POS مبتنی بر وب می تواند اشتباهات انسانی را به طور قابل توجهی کاهش داده و مدیریت موجودی این فروشگاه ها را به صورت خودکار بهبود ببخشد. به این طریق که اطلاعات فروش و موجودی به محض پرداخت به صورت الکترونیکی به روز رسانی و ذخیره می شوند.
همچنین رستوران های با شعبه های متعدد نیز به یک سیستم تحت وب احتیاج خواهند داشت. به کمک آن ها می توان تمام اطلاعات شعبه ها را در یک فضای اینترنتی مشترک نگهداری کرد و در صورت نیاز، به این داده های ارزشمند به طور همزمان دست یافت. همگام سازی همه سیستم ها نیز در یک زمان مشخص انجام می شود.

استفاده از نرم افزارهای تحت وب در مشاغل مختلف

تفاوت سیستم POS تحت وب با POS معمولی

صندوق های فروشگاهی POS سنتی سیستم هایی مستقل بوده و متشکل از بخش سخت افزاری و نرم افزاری هستند. گاهی ممکن است نیاز باشد که سخت افزارهای مورد نیازتان را جداگانه تهیه کرده و خودتان نرم افزارهای مورد نظر را روی دستگاه نصب کنید. چنانچه نرم افزارها از قبل توسط تولید کننده نصب شده باشند، معمولا امکان به روز رسانی آنها وجود ندارد؛ مگر اینکه با پرداخت هزینه اضافه نسخه جدیدتر را خریداری کنید. احتمالا برای پشتیبانی و نگهداری از این سیستم ها به کمک یک IT متخصص نیاز خواهید داشت.
یک سیستم POS تحت وب به اینترنت متصل است و به طور کلی همه ویژگی های یک صندوق فروشگاهی معمولی را دارد؛ با این تفاوت که لزوما احتیاجی به آن همه سخت افزار نخواهید داشت. می توانید نرم افزارهای فروشگاهی را روی یک تلفن همراه نصب کرده و همراه خود حمل کنید. این نرم افزارها همواره به روز بوده و استفاده از آنها آسان است. اگر اتصال شما به اینترنت قطع شود، بسیاری از این سیستم ها همچنان می توانند معاملات فروش را دنبال کرده و پس از اتصال مجدد، اطلاعات جدید را ذخیره کنند.

مزایای سیستم POS تحت وب

امروزه بسیاری از کسب و کارهای کوچک و بزرگ به دلیل مزایای متمایز سیستم های تحت وب، دستگاه صندوق فروشگاهی قبلی خود را با یکی از این سیستم های مدرن و کارآمد تعویض می کنند.

مزایای سیستم POS تحت وب

کاهش هزینه ها

با استفاده از سیستم های POS تحت وب، نیاز شما به سرورهای بزرگ و گران قیمت و نرم افزارهای پرهزینه رفع می شود. به طور کلی هیچ هزینه اضافی برای پشتیبانی، تعمیرات سالانه و نگهداری از سیستم های IT شما وجود نخواهد داشت. همچنین مصرف انرژی و زمان نیز کاهش می یابد.

قابلیت شخصی سازی

این سیستم ها توانایی ذخیره سازی اطلاعات و عملکرد خود را با توجه به شرایط کسب و کار شما تنظیم می کنند. به همین دلیل برای استفادة انواع مشاغل و فروشگاه ها کاربردی و سودآور خواهند بود.

دسترسی آسان به داده ها در هر زمان و مکان

با افزایش روز افزون دستگاه های مجهز به اینترنت، مثل تلفن هوشمند و تبلت، دسترسی به داده ها بسیار آسان شده است. شما همواره به داده ها، به شرط اتصال به اینترنت، دسترسی خواهید داشت. در غیر این صورت، این سیستم برای شما امکانی را فراهم می کند تا اصطلاحا یک دفتر کار مجازی راه بیندازید و بتوانید در هر زمان و مکانی، بدون نیاز به اینترنت، کسب و کار خود را حتی از راه دور مدیریت کنید.

دسترسی آسان به داده ها در هر زمان و مکان

اشتراک گذاری داده ها

استفاده از وب به کسب و کار شما این امکان را می دهد تا به دور از روش های سنتی با دیگران ارتباط برقرار کرده و اطلاعات خود را در اختیار آنها قرار دهید. برای مثال به راحتی خواهید توانست از طریق اینترنت، سوابق حسابداری فروشگاهتان را با مشاور مالی خود در میان بگذارید.

به روز رسانی خودکار

هزینه به روزرسانی های خودکار برای نیازهای IT شما معمولا در هنگام خرید سیستم لحاظ می شود.
بسته به ارائه دهنده، سیستم شما مرتبا با جدیدترین فناوری به روز می شود. این به روز رسانی ها شامل نسخه جدید نرم افزار، ارتقاء سرور و افزایش قدرت پردازش دستگاه کامپیوتری هستند.

امنیت بالا

رعایت تدابیر امنیتی قوی برای ایمن نگه داشتن اطلاعات مشتری ها بسیار با اهمیت است. از آنجایی که به روز رسانی نرم افزارها راحت و خودکار صورت می گیرد، اطمینان داشته باشید که همواره با جدیدترین و امن ترین نسخه های نرم افزار POS فروشگاه خود را مدیریت خواهید کرد.
با در نظر گرفتن این که ذخیره سازی داده ها در فضاهای اینترنتی و غیر سخت افزاری صورت می گیرد، در صورت وقوع حوادثی از قبیل قطعی برق یا از کار افتادن دستگاه های کامپیوتری، آسیبی به منبع اطلاعاتی شما وارد نخواهد شد و کاهش بهره وری فروشگاهتان به حداقل می رسد.

امنیت بالا

خرید سیستم فروشگاهی تحت وب

این سیستم ها با کسب و کارهای مختلف متناسب اند و می توان برای هر نوع کاربردی از آن ها بهره برد. کارشناسان ما در شرکت ایده برتر پارسیان ابتدا از مشتریان می خواهند تا موارد استفاده خود را بیان کرده و نیاز خود را شرح دهند. در این حالت، کارشناسان بهترین صندوق فروشگاهی را مشخص کرده و ارائه می کنند و مشتری می تواند به سادگی از میان آنها انتخاب نماید.

برای مشاوره جهت خرید صندوق فروشگاهی تحت وب می توانید از طریق روش های ارتباطی موجود با ما تماس بگیرید.