سال گذشته شاید بسیاری از افراد فقط چند باری از اپلیکیشن Zoom استفاده کردند. حتی شاید برخی نام آن را نیز تا پیش از همه گیری کرونا نشنیده بودند! اما این روزها اپلیکیشن Zoom بسیار پرکاربرد شده و شاید توسط برخی از کاربران به صورت روزانه مورد استفاده قرار گیرد. این اپلیکیشن یکی از آسان ترین ابزارها برای برگزاری جلسات ویدئویی از راه دور است و به بخشی جدایی ناپذیر از زندگی روزمره مدیران شرکت ها و کسب و کارها تبدیل شده است.

اما رشد استفاده از یک اپلیکیشن همواره با آشکار شدن عیب ها و نقایص آن همراه بوده است! این موضوع در رابطه با اپلیکشن Zoom هم صدق می کند و طیف وسیعی از مشکلات امنیتی و مربوط به privacy این اپلیکیشن به مرور کشف شده است! در واقع همه گیری کرونا کمک زیادی به کمپانی زوم کرد تا بتواند ضعف ها و مشکلات اپلیکیشن خود را پیدا کرده و در صدد رفع آنها بربیاید. با این وجود اپلیکیشن Zoom تا حدودی شبیه به گوگل کروم است! برخی از آن به کلی متنفرند اما برخی ترجیح می دهند در هر شرایطی از آن استفاده کنند! اگر جزء دسته دوم هستید، بهتر است تا در هنگام استفاده از زوم سه نکته زیر را مد نظر قرار دهید:

  • هر روز آن را راه اندازی مجدد کنید

اگر از زوم بر روی ویندوز یا مک استفاده می کنید، بهتر است تا هر روز آن را راه اندازی مجدد کنید. این کار باعث می شود تا عملکرد زوم سریع تر و روان تر شود. هنوز مشخص نیست که این موضوع به دلیل هنگ کردن حافظه است یا خیر، اما صرفاً با بستن پنجره نرم افزار حل نمی شود. پس باید به طور کامل از آن خارج شده و مجدداً به نرم افزار وارد شوید.

  • به طور منظم آن را آپدیت کنید

زوم پیوسته در حال تغییر است! به طوری که اگر بگوییم هر هفته چیزی از آن حذف یا یک ویژگی جدید به آن اضافه می شود، اغراق نکرده ایم! این موضوع کمی آزاردهنده و پیج کننده است؛ اما چاره ای نداریم تا با ارائه هر نسخه جدید، نرم افزار خود را آپدیت کنیم. بسیاری از این آپدیت ها شامل بهبود ویژگی های امنیتی هستند. از این جهت پیشنهاد می کنیم تا اپلیکیشن Zoom را به طور منظم آپدیت کنید.

  • قبل از هر جلسه تمام تنظیمات را مجدداً چک کنید

اگر یک جلسه ویدئویی را با موفقیت با زوم برگزار کردید، مطمئن نباشید که جلسه بعدی را نیز با همان تنظیمات می توانید به خوبی پشت سر بگذارید! همه چیز را مجدداً چک کنید؛ به خصوص تنظیمات صدا و ویدئو را. اگر قصد استفاده از ویژگی هایی مانند به اشتراک گذاری صفحه نمایش و موسیقی را برای اولین بار دارید، پیشنهاد می کنیم تا انجام دادن آنها را پیش از شروع جلسه یک بار به صورت تمرینی امتحان کنید. چرا که ممکن است در حین برگزاری جلسه در اجرای آنها به مشکل بخورید. 

منبع: Zdnet