فیش پرينتر يكی از سخت افزارهای مكمل تجهیزات فروشگاهی است كه اطلاعات را از كامپيوتر گرفته و به صورت رسید چاپ می كند. تكنولوژی های چاپ ديجيتال در چند سال گذشته بسيار پيشرفت كرده و انواع فیش پرينتر متناسب با محيط های تجاری مختلف را به وجود آورده اند. مراکز شلوغ و پر تردد مثل فروشگاه ها، رستوران ها و درمانگاه ها که روزانه افراد زیادی به آنها مراجعه می کنند نیاز به تجهيزاتی برای چاپ كردن اسناد مختلف از جمله رسيدها دارند؛ دستگاهی که علاوه بر مقرون به صرفه بودن و دوام بالا، توانایی چاپ با حجم مورد نياز در طول روز را داشته باشد.

ويژگي هاي يك فیش پرينتر خوب و كارآمد

ويژگی های يك فیش پرينتر خوب و كارآمد

انتخاب فیش پرينتری مناسب برای نيازهای شما فرآيندی اساسی است. دستگاه های چاپ فاکتوری كه مناسب برای استفاده در فروشگاه ها هستند، بايد قابليت كار مدام در طول روز را داشته باشند تا از اتلاف وقت مشتری ها جلوگيری شود. به علاوه تعويض رول كاغذ در پرينترها بايد آسان باشد. برای يك تصميم گيری آگاهانه، توجه به نكات زير می تواند شما را ياری دهد:
سازگاری: هنگام خريد فیش پرينتر اطمينان حاصل كنيد كه همراه آن درايورهای مناسب و سازگار با كامپيوتر و سيستم عامل شما ارائه می شود. اين دستگاه ها به وسيله نرم افزارهای نصب شده روی درايوها به كار می افتند و فعاليت می كنند. معمولا به روز رسانی اين برنامه ها بر روی وبسايت توليد كننده موجود است.
هزينه های مالكيت: پس قبل از اقدام به خريد، در مورد هزينه های جانبی آن تحقيق كنيد تا بدانيد چه چيزی در انتظار شماست. تهيه فیش زن گران قيمت و مدرن تر در گذر زمان می تواند مقرون به صرفه تر باشد؛ به عنوان مثال، فیش پرینترهای حرارتی با این که قیمت اولیه بالایی دارند، اما چون هزینه های مربوط به خرید و تعویض جوهر و تونر برای آنها وجود ندارد، برای استفاده طولانی مدت مناسب تر هستند.
ميزان چاپ: قابلیت چاپ هر مدل دستگاه چاپی با دیگری متفاوت است؛ بنابراین يك دستگاه فیش پرينتر خوب بايد توانايی پاسخگويی به تمام نيازهای شما را داشته باشد و با گسترش شغل شما در صورت لزوم خود را مطابقت دهد. اگر به تعداد مشتری های شما افزوده شود، فیش پرینتر باید بتواند بدون هیچ مشکلی به فعالیت بپردازد.
سرعت پرينتر: مهم است بدانيد كه توانایی چاپ دستگاه شما چقدر است. فیش پرینترهایی که مناسب کار در فروشگاه ها هستند، قابلیت کار مدوام در تمام روز را داشته باشند. چاپ رسیدها و فیش های خرید باید با سرعت بالایی صورت گیرد تا از اتلاف وقت مشتری ها جلوگیری شود. میزان سرعت فیش پرینترها عموما با واحد اینچ در ثانیه اندازه گیری می شود.
همچنین، به مقدار حافظه پرینتر صدور فاکتور نيز توجه داشته باشيد. هر چه ظرفيت حافظه بيشتر باشد، چاپ رسیدها سریع تر صورت خواهد گرفت.
با استفاده از بعضی فیش پرينترها می توان در هر دو طرف كاغذ نيز چاپ انجام داد كه برای بسياری از فروشگاه ها ويژگی مفيدی به حساب می رود و منجر به افزایش سرعت می گردد.

ويژگي هاي يك فیش پرينتر خوب و كارآمد

سهولت استفاده: کار کردن آسان با فیش پرینترها سبب می شود تا اختلالی در روند خدمت رسانی به مشتری ها ایجاد نگردد. یکی از مواردی که باید به راحتی و با سرعت بالا انجام گیرد، تعویض رول های کاغذ دستگاه است. جایگزین کردن رول کاغذ در کمتر از 30 ثانیه، از ویژگی های فیش پرینترهای حرارتی به شمار می آید.
كيفيت چاپ: اين فاكتور با نقطه در اينچ تعيين می شود كه آن را به اختصار dpi می نامند. فیش پرینترهای حرارتی با سرعت بسیار بالا رسیدهایی با کیفیت فوق العاده تولید می کنند.
فناوری چاپ: اغلب فیش پرینترهای موجود در بازار از فناوری چاپ حرارتی استفاده می نمایند.
فیش پرینترهای حرارتی منبع گرمایی را برای انتقال نویسه ها بر روی کاغذ به کار می برند. در این روش، هد پرینتر در تماس مستقیم با کاغذ حرارتی قرار می گیرد. کاغذ با گرم شدن تغییر رنگ داده و سیاه می شود. بعضی از فیش پرینترهای حرارتی می توانند در دو رنگ (معمولا سیاه و قرمز) چاپ کنند که نتیجه استفاده از دماهای مختلف برای ایجاد رنگ های متفاوت است.
این فیش پرینترها بسیار سریع تر از نمونه های قدیمی تر هستند. (250 میلی متر در هر ثانیه در مقایسه با فقط 13 رسید در دقیقه) در فناوری حرارتی وضوح چاپ بسیار بالا بوده و به همین دلیل رسیدها ظاهر بهتری دارند.
به عنوان تنها عیب این دستگاه های چاپ فاکتور فروشگاهی می توان به این اشاره نمود که رسیدهای چاپ شده بر روی کاغذهای حرارتی دائمی نیستند و به مرور زمان کمرنگ می شوند؛ بنابراین این فناوری برای چاپ رسیدهایی بادوام طولانی مناسب نخواهد بود. همچنین این کاغذها هنگام قرار گرفتن در معرض گرما تغییر رنگ می دهند.
درگاه های اتصال: گزينه ديگری كه بايد به آن توجه شود، اتصالات است. عموما جديدترين نسخه فیش پرينترها علاوه بر درگاه های Parallel و Serial، به درگاه USB و حتی اترنت نيز برای متصل شدن به دستگاه های مختلف مجهز هستند. بسياری از آنها بی سيم بوده و باتری های قوی با عمر طولانی دارند.
اندازه رسید: گذشته از اين ها، اندازه رسیدها هم بايد مورد تجزيه و تحليل قرار بگيرند. رسیدهای استاندارد در فروشگاه ها معمولا 3 اینچ عرض دارند.

خريد يك پرينتر صدور فیش مناسب برای فروشگاه ها

متصل كردن فیش پرينترهای جديد به سيستم فروشگاهی برای به راه انداختن آنها كافی نيست. خريد گران ترين فیش پرينترهای موجود در بازار هم به شما تضمينی برای كاركرد طولانی و دوام آن نمی دهد. قبل از خريد در نظر گرفتن ويژگی هايی كه يك فیش پرينتر خوب بايد داشته باشد، خالی از لطف نيست. از خودتان بپرسيد كه در طول روز چقدر به چاپ رسید احتياج داريد و چه مقدار می توانید برای خرید دستگاه هزینه کنید.
فیش پرينترها براي انواع مشاغل بسيار سودمند هستند و همچنين در مدل های مختلفی متناسب با نيازها و ضرورت های هر كسب و كاری ارائه می شوند. انتخاب يك مدل مناسب و كارا باعث صرفه جويی در زمان و هزينه و همچنين افزايش كارايی و سود فروشگاه شما خواهد شد.

خريد يك پرينتر صدور فیش مناسب براي فروشگاه ها

شما مشتريان محترم می توانيد برای دريافت اطلاعات بيشتر و راهنمايی جهت خريد فیش پرينترهای فروشگاهی به سايت شركت ايده برتر پارسيان مراجعه كرده يا از طريق راه های ارتباطی موجود با ما تماس حاصل فرماييد.