رستوران ها، محیط های کاری شلوغی هستند که یک اشتباه کوچک به سرعت به فاجعه منجر می شود: مشتری ها مدت طولانی در صف ها برای یک سفارش گیری یا پرداخت ساده منتظر می مانند یا سفارش های نادرست سر میزهای اشتباهی می رود. وجود فیش پرینتر هم بر روی پیشخوان سیستم و هم در آشپزخانه، شما را از این تهدیدهای پرهزینه نجات خواهد داد. با این حال، توجه به این نکته حائز اهمیت است که این پرینترها در صورتی کارآمد خواهند بود که به درستی انتخاب شوند؛ یعنی دستگاه هایی که از تکنولوژی روز دنیا و مورد نیاز در رستوران ها پشتیبانی می کنند.

ویژگی های فیش پرینتر مناسب برای رستوران ها

بررسی ویژگی هایی که لازم است در پرینترها وجود داشته باشند خالی از لطف نیست. همه این موارد در کنار یکدیگر پرینتر صدور فیش را می سازند که کار با آن آسان بوده، مقرون به صرفه است و با سایر اجزای سیستم فروشگاهی شما سازگاری دارد.

استفاده آسان: اولین ویژگی که باید به دنبال آن باشید، سهولت استفاده است. در بعضی از انواع دستگاه های صدور فاکتور می توان کاغذ را به راحتی از قسمت جلویی دستگاه بارگذاری کرد. این فیش پرینترها برای استفاده آسان طراحی شده اند و نیازی به نگهداری زیادی ندارند. اگر رول های کاغذ با سرعت بالا تعویض شوند، مشتری ها معطل نخواهند ماند و سود رستوران شما به حداکثر خواهد رسید.

ویژگی های فیش پرینتر مناسب برای رستوران ها

گزینه های اتصال چندگانه: رستوران ها باید خدمات بی وقفه ارائه نمایند؛ به همین دلیل ضرورت دارد که دستگاه فیش زن همواره و بدون قطعی به سیستم متصل باشد. تهیه پرینتری که دارای گزینه های اتصال متعددی از جمله اترنت، USB، Wi-Fi، بلوتوث و غیره است، برای این گونه محیط ها قابل اعتماد خواهد بود.
گذشته از این، امروزه پرداخت های سیار مانند پرداخت سر میز مشتری، در رستوران ها به امری رایج تبدیل شده است. امکان اتصال به صورت بی سیم، فعالیت همیشگی پرینتر شما را تضمین می کند.

سازگاری با سیستم و پشتیبانی فنی: پرینترها باید به تجهیزات کامپیوتری رستوران متصل شده و با آن همخوانی داشته باشند تا بتوانند دستورات چاپ را از سیستم دریافت کنند. در صورت بروز مشکلات احتمالی، پشتیبانی فنی فاکتور مهمی است که باید در نظر بگیرید. انتخاب چاپگر فیشی که توسط یک تیم قدرتمند و منابع دردسترسی همانند کتابچه های راهنمای حاوی سوالات متداول پشتیبانی می شود، در صورت نیاز به کمک، به کار شما خواهد آمد.

طراحی مدرن: فیش پرینتری که کنار سیستم POS روی پیشخوان قرار می گیرد، در معرض دید مشتری قرار دارد؛ پس باید طراحی زیبا و مدرنی داشته باشد. پرینترهای امروزی جمع و جور، بادوام و در عین حال زیبا هستند. حتی انواعی که برای فعالیت در محیط آشپزخانه مقاوم شده اند نیز از این طراحی ها پیروی می کنند.

ویژگی های فیش پرینتر مناسب برای رستوران ها

قیمت به صرفه: همه انواع دستگاه های فیش زن رستوران تقریبا یک وظیفه و هدف دارند اما کیفیت، فناوری به کار رفته و سرعت چاپ می تواند در قیمت آنها موثر باشد. مهم است که فیش زن انتخابی شما علاوه بر اینکه از پس نیازهای رستورانتان بر می آید، قیمت مناسبی هم داشته باشد.

خدمات تعامل با مشتری: امروزه پرینترها خدماتی فراتر از اطلاعات معاملاتی ارائه می دهند. در واقع، اکنون می توان از این دستگاه ها برای ارائه خدماتی که قبلا توسط شرکت های شخص ثالث مدیریت می شدند استفاده کرد. نمونه هایی از این خدمات عبارتند از:

رسید دیجیتال- رسیدهای دیجیتال مبتنی بر وب که به مشتری های شما این امکان را می دهند تا رسیدها را در دستگاه های دیجیتالی خود ذخیره و مدیریت کنند.

بازاریابی- خدماتی هم وجود دارند که با کمک آنها می توانید تبلیغات سفارشی روی رسیدها چاپ کرده و آنها را به یک کانال بازاریابی تبدیل کنید.

نظرسنجی- نظرسنجی هایی که مستقیما روی رسید چاپ می شوند، به عنوان یک راه ارتباطی مستقیم بین شما و مشتری هایتان برای دریافت بازخورد آنی درمورد عملکرد رستوران عمل می کنند.

ویژگی های فیش پرینتر مناسب برای رستوران ها

به چه نوع پرینتر رستورانی احتیاج دارید؟

برای این که پاسخی مناسب برای این سوال بیابید، باید شرایط محیطی رستوران خود را در نظر بگیرید.

  • فیش پرینتر آشپزخانه

با اینکه در رستوران های مدرن، به لطف پیشرفت های روز افزون تکنولوژی های دیجیتال، از صفحه نمایش های مخصوص برای سفارش گیری در آشپزخانه استفاده می شود، اما هنوز هم در بعضی رستوران ها رسیدهای کاغذی محبوب ترند. آشپزخانه جایی است که گرما، رطوبت بالا، بخار و حتی غذاها می توانند به فیش پرینتر آسیب برسانند و آن را از کار بیندازند. در این صورت روند کار در آشپزخانه کندتر شده و گاها کارکنان مجبور می شوند سفارش ها را به صورت دستی دریافت کنند؛ و همه این موارد در آخر بر روی سود فروشگاه شما تاثیر گذارند. بنابراین دستگاه فیش پرینتری که انتخاب می کنید باید سختی و مقاومت بالایی داشته باشد.

- یکی از انواع فیش پرینترهای رستوران که می توان برای آشپزخانه انتخاب کرد، پرینتر ضربه ای است که از کاغذ باند و ریبون های جوهر استفاده می کند. کاغذ باند یا کاغذ پیوندی به نوعی کاغذ محکم و بادوام اطلاق می شود که در برابر رطوبت و دمای شدیدی که معمولا در آشپزخانه های گرم و سردخانه ها وجود دارد، مقاومت می کند. از مزیت های پرینترهای ضربه ای همچنین می توان به چاپ دو رنگ، سیاه و قرمز، اشاره کرد. (یکی برای سفارش های اولیه و دیگری برای اصلاحات) این چاپگرهای صدور فیش هنگام چاپ سر و صدای بسیار بلندی تولید می کنند که حتی در محیط های شلوغی مثل آشپزخانه ها، زمان رسیدن سفارش های جدید را به کارکنان اعلام می دارد.

- در آشپزخانه های پیشرفته تر که می توان گرما را کنترل کرد، فیش پرینترهای حرارتی نیز قابل استفاده هستند.

به چه نوع پرینتر رستورانی احتیاج دارید؟

  • فیش پرینتر سالن

همانطور که قبلا توضیح داده شد، زیبایی شناسی در مورد دستگاه چاپ فاکتور که داخل سالن روی پیشخوان قرار می گیرند، اهمیت بالایی دارد. از آن جهت که خطرات کمتری در سالن این دستگاه ها را تهدید می کند، نیازی نیست مقاومت زیادی داشته باشند.

- با توجه به این نکته، بهترین گزینه برای فیش پرینتر سالن، یک پرینتر حرارتی صدور فیش است که طراحی زیبایی داشته و کوچک و سبک باشد. این دستگاه ها از گرما برای انتقال نویسه ها بر روی کاغذ استفاده می کنند و سر و صدای زیادی هم ندارند. این پرینترها از وضوح چاپ بالاتری نسبت به سایر انواع برخوردارند.

مجموعه ایده برتر پارسیان به مدد سال ها تجربه، توانسته است بهترین فیش پرینترهای بازار را عرضه نماید. این مجموعه تلاش می کند تا از برندهای معتبر، محصولات با کیفیت و پر فروش را جمع آوری کرده و در اختیار مشتری های خود قرار دهد. برای مشاوره و دریافت اطلاعات بیشتر می توانید از طریق راه های ارتباطی موجود با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید.