اگر قصد فروش گوشی آیفون، آیپد یا سیستم مک خود را دارید، بهتر است تا پیش از این کار از اکانت های خود در سرویس های مختلف خارج شوید. اما خارج شدن یا همان Sign Out کردن از سرویس iCloud ممکن است کمی برای شما کمی چالش برانگیز شود! روش معمول این کار این است که بخش تنظیمات یا System Preference دستگاه خود را باز کنید، به بخش اکانت خود در iCloud رفته و بر روی دکمه Sign Out کلیک کنید. اما اگر این دکمه غیر فعال بود و امکان کلیک یا لمس آن وجود نداشت چه کار باید کرد؟! صفحه پشتیبانی وبسایت اپل توضیحی در این مورد نداده است. اما راه حل این مشکل این است که پیش از خارج شدن از آی کلاد، Screen Time خود را غیرفعال کنید!

Screen Time یک ویژگی از پیش تعریف شده بر روی سیستم مک، آیفون و آیپد است که برای بررسی زمان سپری شده توسط شما در کار با دستگاه کاربرد دارد. علاوه بر این، از طریق Screen Time می توانید تعداد نوتیفیکیشن های دریافتی تان از اپلیکیشن های مختلف را در تاریخ های مورد نظرتان آنالیز کنید. اما بنا به دلایلی این ویژگی مانع از خارج شدن شما از اکانت iCloud می شود. شاید در آینده اپل در این مورد توضیحاتی ارائه دهد و این مشکل را حل کند؛ اما در حال حاضر باید برای Sign Out کردن iCloud ویژگی Screen Time را غیر فعال کنید.

غیر فعال کردن Screen Time بر روی آیفون و آیپد

برای غیر فعال کردن اسکرین تایم بر روی آیفون و آیپد مراحل زیر را طی کنید:

  1. بخش Settings را باز کنید.
  2. بر روی Screen Time از لیست باز شده کلیک کنید.
  3.  صفحه را به سمت پایین تا انتها اسکرول کنید تا گزینه Turn Off Screen Time برای شما نمایان شود. بر روی آن کلیک کنید.
  4. در این مرحله اگر از شما passcode اسکرین تایم درخواست شد، آن را وارد کنید و مجدداً بر روی Turn Off Screen Time در پنجره باز شده کلیک کنید.

حالا شما می توانید به حساب کاربری خود در iCloud بروید و بدون هیچ مشکلی بر روی دکمه Sign Out کلیک کنید. اگر هنوز این دکمه برایتان غیرفعال بود، آیفون یا آیپد خود را مجدداً راه اندازی کنید.
غیر فعال کردن Screen Time بر روی سیستم مک

غیر فعال کردن Screen Time بر روی آیفون و آیپد

  1. بخش System Preferences را باز کنید.
  2. بر روی Screen Time کلیک کنید.
  3. حساب کاربری شما به صورت خودکار باید انتخاب شود؛ اگر نشد از منوی دراپ داون موجود در این بخش بر روی نام دستگاه خود کلیک کنید.
  4. در پنجره باز شده بر روی Turn Off… کلیک کنید. 

حالا به اکانت iCloud خود مراجعه کنید و به سادگی آن را Sign Out کنید. اگر هنوز این دکمه برایتان غیرفعال بود، سیستم مک خود را مجدداً راه اندازی نمایید.

غیر فعال کردن Screen Time بر روی آیفون و آیپد

هنوز به طور واضح مشخص نیست که چرا Screen Time مانع از خارج شدن از اکانت آی کلاد می شود. اما همان طور که مشاهده می کنید، رفع این مشکل بسیار آسان است.

منبع: cnet