مانند هر جای ديگري که جریان پول و جمعیت زیادی از مردم در آن وجود دارد، مراکز خرید هم مستعد ابتلا به فعالیت های جنایی و سرقت هستند.

شلوغي و تراكم جمعيت يكي از ویژگی های بسياري از میادین بار، مغازه ها، رستوران ها، و اغلب سالن های نمایش فیلم، انبار ها و غيره به شمار مي آيد.

 سيستم امنيتی برای فروشگاه ها

در حال حاضر سيستم هاي امنيتی در اين مناطق يكي از زيرساخت های منحصر به فرد و چالش برانگيز برای پرسنل فروشگاه ها می باشد.

استفاده از دوربین های مداربسته براي ارائه امنيت و نظارت همه جانبه در مجتمع هاي خريد يكي از مهم ترين عوامل استراتژيكي به شمار مي آيد.

 سيستم امنيتی برای فروشگاه ها

مزیت استفاده از سيستم امنيتي براي فروشگاه ها

از مزیت استفاده از سیستم امنیتی برای فروشگاه ها مي توان به جلوگیری از سرقت مغازه های خرده فروشی، تجهیزات ذخیره سازی، و غيره در یک مرکز خريد باشد.

دوربین های مدار بسته با داشتن امكان بررسي صحنه هاي مشکوک، اجازه می دهد پرسنل امنیتی استقرار افسران را در صورت فراهم کند.

همچنين باعث جلوگیری از جرم و جنایت و کمک به محدود كردن اعمال مجرمانه ي ناگوار مانند آدم ربایی ها، دعوا، شورش و غيره باشد.

مزیت استفاده از سيستم امنيتی برای فروشگاه ها

اين سيستم ها امكان ايجاد امنيت براي مشتريان و كار كنان را فراهم مي كند.

تنها مشكلي كه سيستم امنيتي فروشگاهی براي مراكز خريد ايجاد مي كند اين است كه توسط افراد خرابكار مورد تخريب قرار گيرد و مورد ديگر تهديد حريم شخصي كاركنان و مشتريان مي باشد.

براي ايجاد يك سيستم امنيتي مناسب بهتر است تمام موارد آن محدوده مورد مطالعه قرار گيرد با توجه به پاسخ پرسش هاي موجود،نوع مركز خريد، ورودي و خروجي، جمعيت و تراكم جمعيت در ساعات به خصوص و مغازه هاي آن مركز خريد انتخاب شود.

مزیت استفاده از سيستم امنيتی برای فروشگاه ها

بخش هاي ديگر كه بايد مورد پرسش و اهميت باشد هم انبار، محل استقرار نگهبان، كاركنان خدماتي، پاركينگ و غيره باشد و بنا به محدوده و بودجه و اهميت مغازه هاي آن فروشگاه كه آيا يك فروشگاه طلا فروشي يا جواهر فروشي است، يا فروشگاه تجهيزات خانگي يا پوشاك و غيره سيستم امنيتي مورد نياز آن فروشگاه انتخاب و توسط نيروي حرفه اي نصب گردد.