ویدئو پروژکتور دستگاهی است که می تواند از طریق ورودی های مختلف خود تصاویر و ویدئوها را از دوربین های فیلم برداری و کامپیوتر را دریافت کرده و پردازش می کند تا از طریق لنز و سیستم اپتیک خود، این تصاویر را در ابعاد بزرگ بر روی پرده پروژکتور انعکاس دهد. دیتا پروژکتور کاربردهای فراوانی دارد و می توان در کلاس های آموزشی، سالنهای کنفرانس، اتاق جلسات، مراکز سمعی و بصری، سالنهای همایش یا آمفی تاتر، اتاق های دفاعیه، دانشگاهها، مدارس هوشمند، دفاتر مدیران، مشاغل و صنایعی که نیاز به دمو و پرزنت محصولات و خدمات خود دارند، استفاده کرد. در این میان، لامپ پروژکتور جزو مهمترین و اساسی ترین بخش های ویدیو پروژکتور است. از میان برندهای پر مصرف و پر طرفدار، می توان به پروژکتور ریکو اشاره کرد. اگر نیاز به تعویض لامپ دیتا پروژکتور ریکو دارید، بهتر است مراکز مجاز را یافته و به آنها مراجعه نمایید. شرکت ایده برتر پارسیان در تهیه لامپ ویدئو پروژکتور ریکو می تواند یاری رسان باشد.

لامپ ویدئو پروژکتور ریکو

لامپ ویدئو پروژکتور ریکو

لامپ پروژکتور Ricoh از 4 قسمت اصلی تشکیل شده و شما باید بدانید در صورت سوختن لامپ ویدئو پروژکتور یا کم نور بودن آن نیاز به تعویض کدام قسمت دارید و یا اصلا نیاز به تعویض لامپ پروژکتور دارید یا تعمیر خود دیتا پروژکتور لازم است. انتخاب یک برند خوب هنگام خرید، ویژگی ها و نکات مثبت زیادی برای خریدار دارد، زیرا در صورت خرید از یک برند معتبر، در صورت بروز هر گونه مشکل، قطعات آن به راحتی قابل دسترس بوده و می توانید با اطمینان تعویض نمایید. علاوه بر این، خرید از یک نمایندگی مجاز، گارانتی محصول را به همراه داشته و اصالت آن را تضمین می کند. شرکت ایده برتر پارسیان سعی کرده است که نمایندگی تمامی محصولات خود را بدست آورد و یا از منابع قابل اعتماد آنها را تامین کند تا کیفیت کالا در بهترین حالت ممکن باشد. از طرف دیگر، راه اندازی فروشگاه اینترنتی، می تواند در زمان و هزینه صرفه جویی کند و به حذف واسط ها منجر شود تا مشتریان گرامی، خریدی بی نقص را تجربه نمایند.

در هنگام تعویض لامپ ویدئو پروژکتور ریکو باید به سازگاری مدل لامپ با مدل دستگاه خود دقت زیادی داشته باشد. در غیر این صورت ممکن است به ویدیو پروژکتورهای شما آسیب های جدی وارد شود. به طور میانگین طول عمر لامپ ویدئو پروژکتورهای برند Ricoh حداقل 3000 ساعت است. به عبارت دیگر اگر از پروژکتور ریکو با بالاترین میزان روشنایی استفاده کنید، طول عمر لامپ آن در حدود 3000 ساعت خواهد بود. اما در اکثر مواقع نیازی به بالاترین سطح روشنایی نخواهید داشت. در این شرایط می توانید دیتا پروژکتور خود را بر روی حالت Eco یا اقتصادی قرار دهید. در این حالت شدت روشنایی و مصرف برق لامپ دستگاه بهینه می شود و طول عمر آن افزایش می یابد. به طور میانگین، لامپ ویدئو پروژکتور ریکو در حالت اکو تا حدود 1.5 تا 2 برابر حالت نرمال عمر بیشتر خواهد داشت.

لامپ ویدئو پروژکتور ریکو

بد نیست بدانید که ویدیو پروژکتورهای ریکو از لحاظ نوع کاربری و مشخصات فنی به 6 دسته تقسیم شده اند که در ادامه به اختصار آنها را معرفی می کنیم.

پروژکتور Entry ریکو: شامل مدل های پایه ای و ارزان قیمت می شود. مشخصات این دسته را روشنایی 3000 لومن و رزولوشن های SVGA، XGA و WXGA تشکیل می دهند.

پروژکتور استاندارد ریکو: برای مصارف روزمره اداری و آموزشی کاربرد دارند و از رزولوشن حداکثر Full HD و روشنایی بین 3500 تا 5000 لومن پشتیبانی می کنند.

پروژکتور Desk Edge ریکو: اغلب مدل های موجود در این دسته بندی از نوع تعاملی (Interactive) هستند و به صورت رومیزی مورد استفاده قرار می گیرند.

پروژکتور شورت ترو ریکو: این پروژکتورها به لنزی با نسبت پرتاب کوتاه مجهز شده اند و انعطاف پذیری بالایی برای استفاده در محیط های نسبتاً کوچک دارند. از جمله مشخصات پروژکتورهای شورت ترو برند ریکو می توان به روشنایی 3000-3300 لومن، رزولوشن حداکثر WXGA و سایز تصویر 400 اینچ اشاره کرد.

لامپ ویدئو پروژکتور ریکو

پروژکتور اولترا شورت ترو ریکو: با خرید این ویدئو پروژکتورها می توانید از کوتاه ترین فاصله نسبت به سطح نمایش، به سایز تصویر حداکثر 80 اینچ دست پیدا کنید. پروژکتورهای اولترا شورت ترو برند ریکو برای استفاده در فضاهای محدود و کوچک طراحی شده اند و از روشنایی 3500 لومن و رزولوشن WXGA بهره می برند.

پروژکتور رده بالا (High End) ریکو: این دسته از پروژکتورها در سالن های سخنرانی و کلاس های دانشگاهی بزرگ کاربرد دارند و قادر به ارائه سایز تصویر 500 اینچ هستند. روشنایی این پروژکتورها تا 12000 لومن هم می رسد.

لامپ های به کار رفته در تمامی ویدئو پروژکتورهای بالا دوام ایده آلی دارند و مدتی نسبتاً طولانی کیفیت عملکرد خود را حفظ می کنند. اما چنانچه نسبت به تعویض آنها نیاز پیدا کردید، می توانید با شماره 73027-021 تماس بگیرید و با کارشناسان شرکت ایده برتر پارسیان در ارتباط باشید.