درام یکی از مواد مصرفی ماشین های اداری است که نقش بسیار مهمی در کارتریج دستگاه ها دارد.

به عنوان مثال اگر کارتریج پرینتر خود را شارژ کنید و برای این کار از بهترین تونر موجود هم استفاده نمایید، در صورتی که درام مشکل داشته باشد، تمام اجزا تحت تاثیر قرار گرفته و نمی توانید اسناد خود را با کیفیت مناسب و دلخواه چاپ کنید.

چرا در هنگام شارژ کارتریج درام هم باید تعویض شود؟

چرا در هنگام شارژ کارتریج درام هم باید تعویض شود؟

به طور کلی دلایل مختلفی برای تعویض درام کارتریج وجود دارد که از جمله می توان به کیفیت پایین قطعه، آسیب دیدن آن و چاپ تعداد بالای برگه ها اشاره نمود.

  • کیفیت پایین

کارتریج و قطعات تشکیل دهنده آن بر اثر استفاده های طولانی مدت فرسوده می شوند و نیاز به تعویض دارند.

چرا در هنگام شارژ کارتریج درام هم باید تعویض شود؟

ممکن است زمانی که برای اولین بار کارتریج دستگاه کپی یا پرینتر خود را شارژ می کنید، تصور کنید که نیازی به تعویض درام ندارید اما این نکته را از یاد نبرید که درام در صورت کهنه و فرسوده شدن تاثیر بسیار بدی روی کیفیت چاپ خواهد گذاشت.

  • آسیب دیدن درام

همان طور که گفته شد، قطعه درام در کارتریج اهمیت زیادی دارد و آسیب دیدن آن بر کیفیت چاپ تاثیر می گذارد.

چرا در هنگام شارژ کارتریج درام هم باید تعویض شود؟

مثلا اگر درام دستگاه دچار خط و خش شود، این خط و خش ها بر روی کاغذ نیز منتقل شده و در چاپ دیده می شوند. البته نحوه استفاده از کارتریج نیز بر آسیب دیدن درام بی تاثیر نیست! اگر به صورت اتفاقی یک کاغذ منگنه دار را در پرینتر قرار دهید، درام دستگاه آسیب جدی خواهد دید.

  • تعداد چاپ

یکی دیگر از عواملی که بر کارکرد درام موثر است، تعداد برگه های چاپ شده است.

تعداد چاپ

همچنین حجم بالای پرینت در مدت زمان کوتاه، موجب ضعیف شدن درام خواهد شد. مثلا پرینت گرفتن 100 برگ کاغذ به صورت متوالی در 1 ساعت، تاثیر مخرب تری نسبت به زمانی دارد که همین تعداد پرینت در طول 1 هفته گرفته شود.

منبع: falnic