به دنبال یک تخته وایت برد با کیفیت هستید و در رابطه با پاک کردن مطالب یادداشت شده بر روی آن دغدغه دارید؟ به شما پیشنهاد می کنیم تا وایت بردی را انتخاب کنید تا همیشه بهترین عملکرد را ارائه دهد، به راحتی تمیز شود و بالاترین دوام را داشته باشد.
وایت بردها از زمانی که برای اولین بار در دهه 1960 ساخته شدند، مسیر طولانی و پر پیچ و خمی را طی کرده اند. در سال های اولیه ساخت این وسیله، تمیز کردن آنها دشوار بود. به خصوص اینکه هنوز در آن زمان مارکرهای تمیزکننده خشک (dry markers) هنوز اختراع نشده بودند.

امروزه کاربران گزینه های بیشتری برای انتخاب ندارند و این گزینه ها فقط به نوع ماده یا وسیله ای که برای نوشتن بر روی تخته قابل استفاده است، محدود نمی شود. اکنون وایت بردها با اشکال گرافیکی و متون از پیش یادداشت شده ارائه می شوند و انواع مغناطیسی یا غیر مغناطیسی از آنها در بازار موجود است. همچنین برخی مدل ها هستند که بخشی از سطح آنها را چوب پنبه تشکیل داده است.

یک وایت برد با کیفیت خیال شما را بابت این موضوع راحت می کند که در هنگام ارائه مطالب در یک جلسه یا کلاس درسی، پس زمینه مطالب همواره تمیز و بدون لکه خواهد بود. همچنین پاک کردن مطالب یادداشت شده بر روی این وایت بردها با سرعت و سهولت بالایی انجام می شود. این ویژگی به شما در ارائه با کیفیت تر مطالب کمک زیادی می کند.

صفحه یک وایت برد با کیفیت همواره سفید باقی می ماند!

وایت بردها دارای جنس های مختلفی هستند که از میان آنها می توان به ملامین، پورسلین و شیشه اشاره کرد. همچنین برخی وایت بردها از مواد خاصی ساخته می شوند و به وایت بردهای EVERWhite (همیشه سفید) معروفند. اما کدام جنس وایت برد بهتر است؟ در اینجا قصد داریم تا نگاهی به انواع مختلف وایت برد بیندازیم؛ با ما همراه باشید.

ملامین

وایت بردهای ملامینی کمترین قیمت را دارند اما باید به طور منظم و مداوم از آنها نگهداری شود. همچنین طول عمر این وایت بردها کوتاه است. پس اگر قصد خرید وایت برد برای استفاده در مدارس، شرکت ها، بیمارستان ها یا سازمان های دیگر را دارید، استفاده از وایت بردملامینی هزینه زیادی برای شما خواهد داشت. سطح صفحه این وایت بردها دارای منفذهای زیادی است که این ویژگی منجر به ایجاد لکه در هنگام تمیز کردن آن با تخته پاک کن می شود. به این ترتیب اگر به طور اتفاقی بر روی سطح این وایت برد جوهرهای دائمی ریخته شود، امکان پاک کردن آن وجود نخواهد داشت.

نقطه ضعف دیگر تخته های ملامینی مغناطیسی نبودن آنها است. بنابراین کاغذها و پوسترها را نمی توان بر روی آنها نصب کرد. با در نظر گرفتن این موارد در کنار هم، اکثر کاربران رغبتی به خرید وایت بردهای ملامینی ندارند و به سراغ گزینه های دیگر می روند.

ملامین

پورسلین (چینی)

وایت بردهای پورسلین یا چینی از انواع رایج موجود در بازار هستند که مزایای زیادی نسبت به سطوح ملامینه دارند؛ اما این وایت بردها هم کاستی های دارند که بعضاً باعث ناامیدی کاربران از خرید آنها می شود! در ساخت وایت بردهای پورسلین از یک لعاب استفاده می شود که دارای درجات مقاومت مختلفی در برابر جوهر است. معمولاً استفاده مکرر و طولانی مدت از این نوع وایت برد، باعث ایجاد لکه بر روی آن می شود و شما به استفاده از پاک کننده های مخصوص وایت برد نیاز پیدا خواهید کرد. حتی در بعضی موارد پاک کردن لکه از روی این لعاب بسیار سخت و حتی انجام نشدنی خواهد بود!

در وایت بردهای پورسلین از صفحات فلزی استفاده می شود و به همین دلیل این نوع تخته ها فقط به صورت مغناطیسی موجود هستند. طول عمر این وایت بردها نسبت به تخته های ملامینه بیشتر است اما از آنجا که ممکن است بر روی آنها لکه ایجاد شود، چندان قابل اعتماد نیستند. بنابراین اگر به وایت برد غیرمغناطیسی با بالاترین کیفیت (بدون ایجاد لکه) نیاز دارید، وایت بردهای پورسلین انتخاب مناسبی برای شما نیستند (به طور کلی وایت بردهای غیر مغناطیسی قیمت کمتری دارند؛ پس اگر مغناطیسی بودن سطح برایتان مهم نیست، بهتر است تا از صرف هزینه اضافی چشم پوشی کنید).

پورسلین (چینی)

شیشه

انواع دیگری از وایت برد در موجود است که در ساخت آنها از شیشه مقاوم و ضد خش استفاده شده است. سطح این وایت بردها سفید نیست و به همین دلیل ممکن است که مشاهده مطالب یادداشت شده بر روی آن برای مخاطبان کمی سخت باشد. همچنین اگر کسی بخواهد تا از مطالب موجود بر روی یک وایت برد شیشه ای با موبایل خود عکس بگیرد، با مشکل روبرو خواهد شد. به دلیل اینکه شیشه سطح صاف و روانی دارد، شکل های رسم شده بر روی آن کمتر شارپ خواهند بود و ممکن است تا نتوانید با دستخط واقعی خود بر روی آن به یادداشت مطالب بپردازید.

وایت بردهای شیشه ای را می توان با اضافه کردن صفحات فلزی به پنل پشتی آن به خاصیت مغناطیسی مجهز کرد. البته این موضوع می تواند باعث بروز مشکلاتی در بازتاب نور شود. لازم به ذکر است که به دلیل استحکام شیشه، این وایت بردها نیازی به قاب ندارند. همچنین وایت بردهای شیشه ای قیمت بیشتری نسبت به مدل های معمولی دارند؛ اما تمیز کردن آنها بسیار آسان تر است.

شیشه

EVERWhite

اگر به دنبال وایت بردی هستید که در اثر استفاده زیاد مقاومت بالایی داشته باشد، همیشه سفید باقی بماند و طول عمر چندین و چند ساله داشته باشد، وایت برد EVERWhite بهترین گزینه برای شما است. این وایت برد برای استفاده در کلاس های آموزشی و کسب و کارهای مختلف گزینه ایده آلی است و در ساخت آن از سطوح اختصاصی و بدون منفذ (غیر متخلخل) استفاده می شود که مانع از نفوذ جوهر می شود. مواد به کار برده شده در ساخت این وایت برد به اندازه ای نفوذ ناپذیر است که می توان گفت وایت بردهای EVERWhite به صورت مادام العمر در برابر لکه مقاوم خواهند بود. حتی جوهرهای دائمی را نیز می توان به سادگی از روی سطح این وایت بردها پاک کرد. 

وایت بردهای EVERWhite به دلیل مجهز بودن به سطح بدون منفذ، به ساده ترین روش تمیز می شوند و شما می توانید برای این منظور حتی از یک تکه پارچه استفاده کنید. به طور کلی پارچه های میکرو فیبر برای تمیز کردن این وایت بردها مناسب ترند. همچنین برای تمیز کردن موقت این وایت بردها می توانید از آب یا شیشه پاک کن استفاده کنید.

وایت بردهای EVERWhite در هر دو نوع مغناطیسی و غیر مغناطیسی در دسترس هستند و شما می توانید متناسب با نیاز و میزان بودجه خود نسبت به خرید آنها اقدام کنید. به هر حال هر دوی این مدل ها دارای سطوح بدون لکه خواهند بود.

منبع: everwhiteboards