آخرین نسخه از سیستم عامل گوشی های آیفون اپل، iOS 14.5 هم اکنون برای دانلود و استفاده در دسترس است. فرقی نمی کند که از کدام نسخه iOS بر روی گوشی آیفون خود استفاده می کنید، به هر حال چندین ابزار و ویژگی های کاربردی برای عکاسی بهتر (مانند بهبود عملکرد گوشی در حالت Night Mode) در اختیار شما خواهد بود. اما یک ویژگی کوچک در دوربین، می تواند تغییراتی شگفت انگیز در عکاسی شما ایجاد کند! در iOS 14.5 یک ویژگی جدید به نام Mirror Front Camera اضافه شده که ثبت سلفی را برایتان لذت بخش تر می کند! این ویژگی باعث تغییر عملکرد دوربین سلفی گوشی می شود.

یک ترفند جذاب برای بهبود کیفیت سلفی در گوشی های آیفون!

Mirror Front Camera به ویژگی ثبت سلفی به صورت اسلو موشن در گوشی آیفون 11 اضافه شده و یک ابزار کارآمد برای ثبت کردن ظریف تر و دقیق تر سلفی ها به شمار می آید (البته شاید طرفداران اندروید بگویند که این ویژگی مانند بسیاری از قابلیت های جدید iOS 14 مدتی طولانی است که بر روی دستگاه های اندرویدی قابل استفاده هستند!). به هر حال در ادامه این ویژگی و نحوه فعال کردن آن را بیشتر مورد بررسی قرار می دهیم.

Mirror Front Camera چه معنایی می دهد؟

شاید پیش از این ویژگی Mirror Front Camera را فعال کرده اید اما از کاربرد صحیح آن اطلاعی نداشته اید! وقتی این ویژگی را فعال می کنید و حالت عکاسی دوربین را به سلفی تغییر می دهید، انگار تصویر خود را درون آینه مشاهده می کنید و دوربین گوشی موبایل عملکردی متفاوت با حالت عادی از خود نشان می دهد. این حالت می تواند به شما در ثبت ظریف تر سلفی کمک زیادی بکند. اما برخی کاربران از این حالت خوششان نمی آید و حالت عادی دوربین سلفی گوشی خود را ترجیح می دهند. به هر حال بعضی از افراد ثبت سلفی آینه ای را بیشتر دوست دارند و از این ویژگی استفاده می کنند. اگر شما هم جزء این دسته از افراد هستید، برای آشنایی با مراحل فعال کردن آن با ما تا انتهای متن همراه باشید.

چگونه ویژگی Mirror Front Camera را فعال کنیم؟

در iOS 14 ویژگی Mirror Front Camera به صورت پیش فرض غیرفعال است. برای فعال کردن این ویژگی به صورت زیر عمل کنید:

به مسیر Settings -> Camera بروید. در بخش Composition گزینه Mirror Front Camera را فعال کنید. به اپلیکیشن دوربین خود باز گردید و حالت دوربین را بر روی سلفی قرار دهید. حالا اگر دوربین گوشی را روبروی صورت خود قرار دهید، تصویر شما همانند وقتی که در آینه نگاه می کنید، بر روی صفحه گوشی نمایش داده می شود. در تصویر زیر می توانید حالت نمایش تصویر به صورت عادی و Mirror Front Camera و تفاوت های میان آنها را مشاهده کنید:

چگونه ویژگی Mirror Front Camera را فعال کنیم؟

برای غیر فعال کردن این حالت هم مطابق با مراحل بالا عمل کنید. به هر حال این ویژگی یکی از ترفندهای جذاب سیستم عامل iOS 14.5 در هنگام ثبت سلفی است که طرفداران خود را دارد.

منبع: cnet