در بخش قبل به اهمیت نصب دوربین مداربسته در پارکینگ های عمومی اشاره کردیم.

پارکینگ های عمومی معمولا از بخش های مختلفی تشکیل شده اند که برای کنترل هر یک باید تمیهدات خاصی اندیشیده شود.

یک پارکینگ عمومی شامل فضای داخلی پارکینگ، ایستگاه های کنترل رفت و آمد خودرو و محیط اطراف پارکینگ می باشد.

مزایای نصب دوربین مداربسته در پارکینگ عمومی

چنانچه مقالات آموزشی سایت ایده برتر را دنبال کرده باشید می دانید که در قسمت قبل، مطالبی را در مورد فضای داخلی این پارکینگ ها بیان کردیم. در ادامه با ما همراه باشید.

مزایای نصب دوربین مداربسته در پارکینگ عمومی

  • ایستگاه های کنترل رفت و آمد خودرو

در ورودی پارکینگ های عمومی ایستگاه هایی قرار می دهند که هر اتومبیل پس از یک ایست کوتاه در این نقطه و دریافت قبض یا پراخت هزینه، به مسیر خود ادامه می دهند.

ایستگاه های کنترل رفت و آمد خودرو


این ایستگاه ها از اهمیت بسیار زیادی برخوردارند چرا که با ثبت یک سیستم ویژه می توان از این طریق اطلاعات تمام ماشین های وارد شده یا خارج شده از پارکینگ را به دست آورد.

برای این منظور سه راهکار پیشنهاد می شود که می تواند بسیار موثر و کاربردی باشد.

  • دوربین مداربسته تردد شمار:

انواع خاصی از دوربین های مداربسته در بازار وجود دارند که به نام دوربین مداربسته ANPR شناخته می شوند. این دوربین ها قابلیت شمارش اتومبیل ها را دارند و می توانند پلاک هر اتومبیل را بخوانند و تشخیص دهند.

با نصب دوربین مداربسته پلاک خوان در ایستگاه های کنترل پارکینگ می توان تعداد خودروهای وارد شده به پارکینگ و مشخصات پلاک آن را در اختیار داشت.

  • دوربین مداربسته WDR:

اگر تا کنون به ایستگاه های تردد و عبور و مرور در پارکینگ های عمومی دقت کرده باشید، دیده اید که معمولا این نقاط مشرف به فضای خارجی پارکینگ قرار دارند.

دوربین مداربسته WDR:

به همین علت در طی روز با تابش مستقیم نور خورشید مواجه می شوند. نور مستقیم خورشید می تواند در عملکرد دوربین مدار بسته اختلال ایجاد کند و موجب شود تصاویر با کیفیت مطلوبی ذخیره نشوند.

با نصب دوربین های مداربسته مجهز به قابلیت WDR این مشکل تا حد زیادی برطرف خواهد شد و مسئولان کنترل پارکینگ می توانند از دریافت تصاویر با کیفیت مناسب اطمینان حاصل کنند.

  • نمایشگر LED:

نصب نمایشگرهای LED ایده بسیار خوبی است که می تواند کمک زیادی به مکانیزه کردن پارکینگ نماید. این این نمایشگرها برای مشخص کردن تعداد پارکینگ های خالی و یا محل دقیق هر یک از آنها استفاده می شود.

نمایشگر LED:

در یک پارکینگ عمومی، بخش های دیگری نیز وجود دارند که از اهمیت زیادی برخوردارند. به عنوان مثال محیط اطراف پارکینگ، اتاق نگهبانی و مرکز مدیریت.

با بخش بعدی این مقاله همراه باشید.

منبع: tticctv