تا زمانی که واکسن کرونا به طور گسترده در جامعه توزیع نشود، بسیاری از جلسات ادارات و شرکت ها به صورت از راه دور و مجازی برگزار خواهد شد. همچنین این روزها به دلیل مسائل قرنطینه دیدار با دوستان و خانواده ممکن است امکان پذیر نباشد! بنابراین بسیاری از کاربران از لپ تاپ و کامپیوتر و اپلیکیشن های تماس تصویری و ویدئو کنفرانس مانند Zoom، Microsoft Teams و FaceTime استفاده می کنند. اگر وبکم لپ تاپ شما کیفیت مناسبی نداشته باشد یا اصلاً لپ تاپ شما فاقد وبکم باشد، باید هزینه زیادی را صرف خرید آن کنید. در حالی که شما می توانید آیفون یا گوشی اندرویدی خود را به وبکم تبدیل کرده و از دوربین آن برای این منظور بهره ببرید.

حتی اگر گوشی شما قدیمی باشد، باز هم کیفیت دوربین آن از کیفیت وبکم پیش فرض لپ تاپ بالاتر خواهد بود! همچنین دوربین گوشی امکان عملکرد در حالت های مختلف و تنظیم را دارد و کار با آن فوق العاده آسان است. چرا که شما می توانید گوشی را به راحتی در مقابل صورت خود در پوزیشن های مختلف بگیرید و یا آن را برای نشان دادن محیط اطراف به سادگی بچرخانید! امکاناتی که وبکم لپ تاپ فاقد آن است!

  • حتی به یک اپلیکیشن وبکم نیز احتیاج نخواهید داشت!

اپلیکیشن های اختصاصی وبکم ویژگی های خاص و متعددی دارند، اما شما نیازی به نصب آنها بر روی گوشی برای چت ویدئویی نخواهید داشت. شما می توانید تنها از اپلیکیشن هایی مانند Zoom، Skype یا FaceTIme برای تماس تصویری استفاده کنید. با این وجود در این بخش چند اپلیکیشن وبکم کاربردی را برای شما معرفی می کنیم.

اگر گوشی شما اندرویدی است، می توانید از اپلیکیشن های IP Webcam، DroidCam یا EpocCam Webcam استفاده کنید. همچنین اپلیکیشن های iCam و iVCam برای کاربران گوشی آیفون انتخاب مناسبی خواهد بود. توجه داشته باشید که این اپلیکیشن ها باعث مصرف زیاد باتری گوشی می شوند و بهتر است در هنگام استفاده از آنها به پریز برق نزدیک باشید یا یک پاور بانک با خود به همراه داشته باشید!

  • از دوربین اصلی گوشی خود استفاده کنید، نه دوربین سلفی

دوربین اصلی گوشی تصویری با کیفیت تر از دوربین سلفی را به ارمغان می آورد و امکانات بیشتری برای زوم و فوکوس دارد. آیفون 12، سامسونگ گلکسی S21 و بسیاری از گوشی های پرچم دار و حتی میان رده از رزولوشن 1080p پشتیبانی می کنند و از آخرین مدل های مک بوک هم تصویری با کیفیت تر را ارائه می دهند! پس برای اینکه به کیفیت بالاتری در تماس تصویری دست یابید، بهتر است تا از دوربین اصلی به جای دوربین سلفی استفاده کنید.

از دوربین اصلی گوشی خود استفاده کنید، نه دوربین سلفی

  • جایگاه گوشی خود را محکم کنید

برای اینکه از لرزش های دست در هنگام تماس تصویری جلوگیری شود، بهتر است تا گوشی خود را بر روی یک سه پایه یا هولدر رومیزی قرار دهید. این کار به خصوص در هنگام تماس تصویری به منظور برگزاری جلسه کاری اهمیت زیادی دارد و باعث می شود تا گفتگوی شما حرفه ای تر و با کیفیت تر انجام شود. هر چند برای تماس با دوستان و خانواده تان می توانید گوشی را با خیال راحت در دستتان بگیرید!

  • نور محیط را تنظیم کنید

فرقی نمی کند که در اتاق کار خود قصد مکالمه تصویری دارید یا در اتاق نشیمن یا در پشت میز آشپزخانه! در هر حال باید نور محیطی که در آن هستید به اندازه ای باشد تا صورت شما روشن و واضح دیده شود. همچنین بهتر است تا زاویه ای نسبت به نور را انتخاب کنید تا میزان سایه های چهره تان به حداقل برسد. حتی برخی از کاربران که باید یک جلسه مهم کاری را برگزار کنند، نسبت به خرید لامپ های قوی و پایه برای نورپردازی هم اقدام می کنند!

  • از میکروفون قوی استفاده کنید

به طور کلی ایرپاد و دیگر هدفون های مجهز به میکروفون برای انجام چت تصویری کفایت می کنند، اما اگر می خواهید تا یک مکالمه حرفه ای داشته باشید تا ویدئو ضبط کنید، بهتر است تا میکروفون را به صورت جداگانه تهیه کنید. به خصوص خبرنگاران در هنگام انجام مصاحبه از راه دور، حتماً به یک میکروفون قوی نیاز پیدا خواهند کرد.

با رعایت کردن این نکات می توانید به کیفیت بهتری در تماس تصویری دست پیدا کنید و دیگر نیازی هم به وبکم لپ تاپ نخواهید داشت! تنها کافیست تا از دوربین گوشی خود استفاده کرده و با دوستان و خانواده تان به صورت تصویری صحبت کنید یا جلسات کاری خود را به صورت مجازی برگزار کنید. لازم به ذکر است که اگر به خرید هدفون، میکروفون یا پایه نگهدارنده گوشی نیاز دارید، می توانید از مدل های موجود بر روی سایت ایده برتر دیدن فرمایید.

منبع: CNET