MacOS Monterey، آخرین نسخه از سیستم عامل های مک شرکت اپل در راه است. این سیستم عامل که با نام MacOS 12 نیز شناخته می شود، در کنفرانس سالانه توسعه دهندگان اپل در اوایل ماه ژوئن 2021 (خرداد 1400) معرفی شد و کاربران برای اولین بار ظاهر آن را مشاهده کرده و با ویژگی های جدید آن آشنا شدند. این ویژگی ها شامل AirPlay و کنترل یونیورسال می شود که به شما اجازه می دهد تا بتوانید از یک ماوس و کیبورد برای کار با کامپیوتر مک و آیپد خود به صورت هم زمان استفاده کنید. همچنین بسیاری از ویژگی های جدید iOS 15 نیز در MacOS Monterey دیده می شود که از جمله آنها می توان به ویژگی Apple Focus و اضافه شدن قابلیت صدای فضایی (Spatial Audio) به فیس تایم اشاره کرد.

چگونه MacOS Monterey، سیستم عامل جدید اپل را دانلود کنیم؟

سیستم عامل MacOS Monterey هم اکنون در نسخه پیش نمایش توسعه دهندگان (Developer Preview) در دسترس است و این موضوع به این معناست که شما باید برای دانلود آن یک اکانت دولوپر پرمیوم (غیر رایگان) از اپل تهیه کنید. البته اپل اعلام کرده است که نسخه بتای این سیستم عامل را برای دسترسی عموم کاربران در ماه جولای 2021 (تیر 1400) عرضه خواهد کرد و کاربران می توانند پیش از عرضه نسخه نهایی، محیط آن را تست کنند. 

در این مقاله نحوه دانلود نسخه بتای پابلیک سیستم عامل MacOS Monterey را آموزش می دهیم. فقط به این نکته توجه داشته باشید که بهتر است تا هرگز نسخه بتای یک سیستم عامل را بر روی کامپیوتر اصلی خود نصب نکنید. چرا که این نسخه ها دارای باگ های متعددی هستند و ممکن است به اطلاعات شما آسیب بزنند.

چگونه نسخه بتای پابلیک MacOS Monterey را دانلود و نصب کنیم؟

چگونه نسخه بتای پابلیک MacOS Monterey را دانلود و نصب کنیم؟

پس از اینکه نسخه بتای پابلیک سیستم عامل MacOS Monterey در ماه جولای منتشر شد، با انجام دادن مراحل زیر می توانید آن را دانلود کنید.

  1. ابتدا از سیستم عامل فعلی مک خود بک آپ بگیرید تا اطلاعات شما ایمن بمانند.
  2. بر روی مک خود به سایت beta.apple.com بروید.
  3. با اطلاعات Apple ID خود در این سایت وارد شوید و از لیست برنامه ها MacOS را انتخاب کنید.
  4. در بخش Getting Started بر روی Enroll your Mac کلیک کنید.
  5. در صفحه بعدی بر روی دکمه آبی رنگ حاوی عبارت Download the MacOS Public Beta Access Utility کلیک کنید.
  6. فایل دانلود شده را باز کنید و دستورالعمل ها را دنبال نمایید.
  7. پس از اینکه نرم افزار نصب شد، با استفاده از ابزار آپدیت در بخش System Preferences آپدیت جدید سیستم عامل را چک کرده و سپس آن را دانلود و نصب نمایید.

پس از طی کردن مراحل بالا سیستم خود را ری استارت کنید. مشاهده خواهید کرد که سیستم شما با نسخه بتای پابلیک سیستم عامل MacOS Monterey بوت خواهد شد. باید به این نکته هم اشاره کنیم که نسخه نهایی این سیستم عامل به احتمال زیاد در ماه سپتامبر 2021 (شهریور 1400) همراه با عرضه آیفون 13 در دسترس عموم قرار خواهد گرفت.

منبع: cnet