پرینترهای جوهر افشان سامسونگ در عین ارزان قیمت بودن، کارتریج های گران قیمتی هم دارند. مخصوصا اگر قصد خرید کارتریج های فابریک آنها را داشته باشین تقریبا هزینه ای معادل قیمت خود پرینتر را باید صرف خرید آنها کنید. پس بیشترین قسمت توجه کاربران باید صرف حفظ و نگهداری کارتریج پرینترها شود.در این مقاله به نحوره شارژ کارتریج سامسونگ می پردازیم. پیشنهاد می کنیم قبل از اینکه به ادامه مقاله بپردازید برای درک بهتر ابتدا مقاله شارژ کارتریج چیست ؟ که در سایت موجود هستند را مطالعه کنید.

ابزار لازم برای شارژ کارتریج های سامسونگ

  1. پودر مخصوص پرینترهای سامسونگ (100 گرمی) را تهیه کنید.
  2. چیپ مخصوص کارتریج را در صورت دارا بودن تهیه کنید.

شارژ کارتریج های سامسونگ به دلیل دارا بودن سوراخ برای شارژ بسیار آسان بوده و با باز کردن چند پیچ دسترسی به آن میسر می شود. این را هم بدانید که کمپانی سامسونگ به جای اینکه روی خود كارتريج چيپ آن را قرار بدهد، روی برد اصلي پرينتر اين چيپ رو قرار داده است.

نکاتی که هنگام شارژ کارتریج باید به آن توجه شود

از مهم ترین موارد در شارژ کارتریج، تمیزی قطعات آن می باشد از جمله تمیزی بلید کارتریج، تمیزی درام و مخزن پودر کارتریج. رعایت نکاتی که در زیر آمده است حین شارژ کارتریج باعث می شود تا کیفیت چاپ پرینتر بالا برود. این موارد عبارتند از:

1- تمیزی بلید کارتریج :

برای تمیز کردن بلید کارتریج می توان آن را شست و خشک کرد.

2- تمیزی درام و کلیه فوم ها کارتریج :

برای تمیز کردن درام کارتریج می توان از دستمال کاغذی استفاده نمود و برای فوم ها باید انها را با آب سرد و ریکا شست فقط در هنگام شستشو توجه کنید که فشار بیش از حد به فوم وارد نشود و بعد از شستشو آنرا با یک دستمال نخی خشک کنید در هنگام خشک شدن از تماس دست با فوم بپرهیزید.

3-تمیزی مخزن پودر کارتریج :

مخزن را هم بوسیله دستگاه بلوور باد بگیرید تا تمیز شود.در زمان مونتاژ از دست زدن به سطح قطعات جلوگیری کنید.

بعد از شارژ کارتریج در صورتیکه با مشکلی مواجه شدید می توانید به مقاله حل مشکل چاپ کم‌‌ رنگ کارتریج لیزری سامسونگ بعد ازشارژ مراجعه کنید.