دستیار هوشمند Google Home یک ابزار کاربردی است که بسیاری از افراد هنوز از تمام پتانسیل های آن مطلع نیستند! شما می توانید از این دستیار هوشمند برای پیدا کردن دستور پخت غذای مورد نظرتان در آشپزخانه استفاده کنید، آلارم ساعت تنظیم کنید یا در هنگام برگزاری مهمانی با آن موسیقی پخش کنید. اما Google Home برای کارهای روزانه نیز کاربرد دارد و می تواند به شما در زمینه های مختلفی کمک کند. حتماً برایتان پیش آمده که حتی توان بلند شدن از روی مبل و روشن کردن چراغ های اتاق را نداشته باشید! یا حوصله تان به قدری سر رفته باشد که به یک موسیقی آرامش بخش یا پادکست نیاز داشته باشید! در این شرایط می توانید به صورت زبانی (با فرمان صوتی) از Google Home بخواهید تا به کمکتان بیاید!

اگر حوصله انجام دادن کارهای معمولی روزانه تان را ندارید، به این طریق از Google Home بخواهید کمکتان کند!

چراغ ها را روشن کن!

شما می توانید از Google Home بخواهید تا چراغ های اتاق را روشن کند! البته برای این منظور باید از لامپ های هوشمند مخصوص در اتاق خود استفاده کرده باشید که نسبتاً قیمت بالایی دارند. به عنوان مثال می توانید از LED های هوشمند Philips Hue استفاده کنید. پس از آن می توانید با گفتن جملۀ "Hey Google, turn on the lights"، چراغ های اتاق را روشن کنید. همچنین برای خاموش کردن چراغ ها می توانید جملۀ "Hey Google, turn the lights off" را بگویید. این امکان برای شما وجود دارد تا شدت روشنایی لامپ ها و حتی رنگ نور آنها را نیز از طریق گوگل هوم تنظیم کنید.

برای اضافه کردن لامپ هوشمند جدید به Google Home، مسیر زیر را در اپلیکیشن آن طی کنید:

Add -> Set up device -> New Devices -> Next

از این مرحله به بعد، دستورالعمل هایی را که بر روی صفحه به نمایش در می آیند، دنبال کنید.

دمای اتاق را خنک تر یا گرم تر کن!

برای اینکه بتوانید از Google Home برای تنظیم دمای خانه بهره ببرید، باید از ترموستات های هوشمند (مانند ترموستات Nest) استفاده کنید. پس از آنکه ترموستات خود را به اپلیکیشن Google Home اضافه کردید، می توانید از گوگل بخواهید تا آن را در یک دمای خاص تنظیم کنید. همچنین می توانید از گوگل هوم برای کم یا زیاد کردن دمای خانه استفاده کنید. مثلاً می توانید بگویید: "OK Google, raise the temperature 1 degree".

برای کنترل ترموستات حتماً نیازی به فرمان صوتی نیست و می توانید این کار را از طریق اپلیکیشن نیز انجام دهید. برای این منظور اپلیکیشن Google Home را باز کنید، آیکون ترموستات را انتخاب کنید و دمای آن را تغییر دهید. یکی از موارد جالب در رابطه با ترموستات Nest این است که این ترموستات پس از چند بار استفاده، دماهای مورد علاقه شما را به خاطر می سپارد! به عنوان مثال این ترموستات پیش از خواب کمی دما را کاهش می دهد یا پیش از ترک کردن منزل به قصد کار، اتاق را برای شما گرم تر می کند!

دمای اتاق را خنک تر یا گرم تر کن!

تنظیم کردن آلارم و تایمر

درخواست از گوگل برای بیدار کردن شما در صبح به مراتب آسان تر از استفاده از آلارم گوشی موبایل یا ساعت های رومیزی است. فقط کافیست تا بگویید "Hey Google, set my alarm for…"! برای متوقف کردن صدای آلارم نیز فقط کافیست تا بگویید "stop"!
البته این قابلیت فقط برای تنظیم ساعت جهت بیدار شدن در صبح کارایی ندارد و می توانید از آن در زمینه های دیگر هم استفاده کنید. مثلاً این امکان برای شما وجود دارد تا با گفتن جمله "Hey Google, set a timer for …"، در هنگام انجام حرکات ورزشی، آشپزی یا دیگر کارهایتان از تایمر بهره ببرید. برای متوقف کردن آلارم تایمر هم فقط بگویید "stop". دیگر نیازی به گفتن Hey Google یا OK Google در این حالت نیست.

از پیش بینی وضع هوای امروز و هفته آینده مطلع شوید

آیا امروز برای بیرون رفتن از خانه به چتر نیاز دارید؟ آیا در شب هوا سردتر می شود؟ برای اطلاع از وضعیت آب و هوای امروز از Google Home کمک بگیرید! گوگل به شما دمای فعلی را اعلام می کند و پیش بینی خود از وضعیت آب و هوا در ادامه روز را به اطلاعتان می رساند. همچنین می توانید از گوگل هوم برای اطلاع از وضعیت آب و هوایی منطقه خود در هفته آینده هم استفاده کنید.

موارد ذکر شده تنها بخشی از کاربردهای دستیار هوشمند Google Home است. این دستگاه برای پخش فیلم و سریال، موسیقی، پادکست و انجام بازی نیز کاربرد دارد که به خصوص در دوران کرونا و قرنطینه، می تواند برای خانواده ها بسیار مفید باشد.

منبع: cnet