بسیاری از ما با نام و برند تجاری اپسون آشنا هستیم و می دانیم که در زمینه ماشین های اداری، چگونه عمل کرده است. این غول فناوری تنوع زیادی در محصولات خود دارد که از یکی از این موارد، پروژکتور است. دیتا پروژکتور را در محل های کنفرانس، کلاس های درس، همایش ها و بسیاری از مکان هایی که نیاز به نمایش اسلاید، فیلم و یا عکس دارند، مشاهده کرده اید. دیتا پروژکتور در واقع دستگاه الکترونیکی است که به یک کامپیوتر متصل شده و با استفاده از نوری که تولید می کند، تصاویر و فیلم ها را بر روی یک پرده سفید و یا یک دیوار نمایش می دهد. ویدیو پروژکتور همانند سایر دستگاه ها، قطعاتی دارد که پس از مدتی نیاز به تعمیر و یا تعویض دارند. لامپ پروژکتور یکی از مهترین آن ها است. حال اگر نیاز به تعویض و یا تعمیر لامپ ویدئو پروژکتور اپسون داشتید، می بایست با یک متخصص در این زمینه مشورت کنید تا به دستگاه آسیب وارد نشود.

لامپ ویدئو پروژکتور اپسون

یکی از کاربرد های مهم ویدیو پروژکتور، استفاده در تجهیزات آموزشی هوشمند، بخصوص هوشمند سازی مدارس است. ویدئو پروژکتور اپسون نیز جزو اقلامی است که کاربرد فراوانی در این بخش دارد. لامپ پروژکتور اپسون از 4 قسمت اصلی تشکیل شده و شما باید بدانید در صورت سوختن لامپ ویدیو پروژکتور یا کم نور بودن آن نیاز به تعویض کدام قسمت دارید و یا اصلا نیاز به تعویض لامپ پروژکتور دارید یا تعمیر خود دستگاه لازم است. لامپ دیتا پروژکتور اپسون نیز شرایط نگهداری خود را داراست تا عمر مفید آن بالا برود. بطور کلی عمر لامپ پروژکتور با توجه به شرایط استفاده و نگهداری از دستگاه متفاوت است، هر چه میزان مراقبت از آن بیشتر باشد، عمر آن طولانی تر است. قیمت لامپ ویدئو پروژکتور اپسون نیز جزو موارد مهمی است که هنگام خرید مورد توجه قرار می گیرد. با خرید از مراکز معتبر، هیچ یک از دغدغه های اشاره شده را ندارید، زیرا علاوه بر اطمینان از کیفیت و قیمت، گارانتی و خدمات پس از فروش را نیز دریافت خواهید کرد.

لامپ ویدئو پروژکتور اپسون

به طور کلی اپسون یکی از شناخته شده ترین نام ها در صنعت تولید ویدئو پروژکتور در دنیا است و محصولات آن طرفداران زیادی دارند. این شرکت در زمینه تولید ویدئو پروژکتورهای سینمای خانگی، کلاسی و اداری فعالیت گسترده ای دارد و چندین مدل را در قالب این دسته بندی ها راهی بازار کرده است. شاید بتوان اپسون را سردمدار تولید پروژکتورهای 3LCD دانست. این فناوری با بهره بردن از 3 چیپ ال سی دی مجزا برای تولید رنگ های اصلی (قرمز، سبز و آبی)، شفافیت نهایی تصویر را ارتقا می دهد. اما این ارتقای شفافیت تصویر، بر روی طول عمر لامپ ویدئو پروژکتور اپسون تأثیر منفی نمی گذارد. به عبارت دیگر باید گفت که اپسون همواره به ارتقای طول عمر لامپ پروژکتورهای خود توجه ویژه ای داشته است.

لامپ ویدئو پروژکتور اپسون Epson

در همین راستا تمامی ویدئو پروژکتورهای اپسون از حالت نمایش Economy یا اقتصادی پشتیبانی می کنند. در این حالت میزان روشنایی خروجی ویدیو پروژکتور بهینه سازی می شود. این عمل بر روی افزایش طول عمر لامپ دستگاه تأثیر بسزایی دارد. به عنوان مثال پروژکتور اپسون EB-W51 در حالت نرمال تا 6000 ساعت به تعویض لامپ نیاز پیدا نمی کند. اما اگر آن را در حالت اکونومی مورد استفاده قرار دهید، طول عمر لامپ آن 2 برابر شده و به 12000 ساعت می رسد! اپسون ادعا کرده است که این میزان طول عمر لامپ برای 18 سال نمایش فیلم به صورت روزانه (با تایم 1 ساعت و 45 دقیقه) کفایت می کند! البته به این نکته هم باید توجه داشته باشید که در حالت اکونومی، شدت روشنایی پروژکتور نسبت به حالت نرمال کمتر خواهد بود. به عنوان مثال در رابطه با ویدئو پروژکتور اپسون EB-W51 باید گفت که شدت روشنایی آن در حالت نرمال 4000 لومن است؛ اما اگر آن را بر روی حالت اکونومی قرار دهید، شدت روشنایی آن به 2600 لومن کاهش پیدا می کند. به طور معمول کاربران در مواقعی که امکان کم نور کردن محیط وجود دارد، ترجیح می دهند تا از ویدئو پروژکتور خود در حالت اکونومی استفاده کنند تا طول عمر لامپ دستگاه ارتقا پیدا کند.

لامپ ویدئو پروژکتور اپسون Epson

با این حال مجدداً تأکید می کنیم که برای تعویض لامپ ویدئو پروژکتور اپسون حتماً به دفاتر فنی مراجعه کنید و از تجربه متخصصان کمک بگیرید. در غیر این صورت ممکن است به پروژکتور شما آسیب های غیر قابل جبرانی وارد شود. همچنین توجه کنید که اگر نسبت به تعویض لامپ پروژکتور در موعد مقرر اقدام نکنید، ممکن است روشنایی دستگاه به طور محسوسی کاهش پیدا کند و در نهایت لامپ بسوزد. این موضوع می تواند به سایر قطعات داخلی ویدیو پروژکتور صدمه بزند. همچنین پیشنهاد می کنیم تا همواره از عملکرد صحیح فن پروژکتور اطمینان حاصل کنید تا طول عمر لامپ دستگاه در اثر داغ شدن با افت مواجه نشود.