کارتریج ها از اصلی ترین و مهم ترین مواد مصرفی ماشین های اداری به شمار می آیند که به دو نوع کارتریج اصل و کارتریج طرح تقسیم می شوند. آن چه که مشخص می باشد این است که کیفیت کارتریج اصل نسبت به کارتریج طرح بالاست اما وقتی دو مبحث گارانتی و قیمت به میان می آید، می توان در مورد کارتریج طرح نیز بررسی هایی را انجام داد تا ببینیم چقدر قادر است نیازهای ما را برآورده سازد و از میان کارتریج طرح یا کارتریج اصل انتخاب منطقی انجام داد.

کارتریج طرح یا کارتریج اصل ؟

کارتریج طرح اصل

کیفیت کارتریج طرح درجه یک میتواند تا 90 درصد کیفیت کارتریج اصل باشد.

درجات کارتریج

کارتریج اصل فقط با یک نوع کیفیت تولید می شود، اما کارتریج طرح اصل دارای کیفیت های مختلف است. درجات کارتریج از بدترین کیفیت تا بهترین کیفیت چیده می شود.

تفاوت ظاهری کارتریج طرح با کارتریج اصل

تفاوت ظاهری کارتریج طرح با کارتریج اصل به صورت مشخص و ملموس مشاهده نمی شود که البته تفاوتها توسط کارشناسان این رشته قابل تشخیص است.

فروش کارتریج طرح به عنوان کارتریج اصل

فروش کارتریج طرح به عنوان کارتریج اصل تخلف محسوب شده و متخلف مطابق قانون تحت پیگرد قانونی قرار خواهد گرفت. کارتریج اصل و کارتریج طرح اصل، هر دو در کشور چین تولید شده و وارد بازار ایران می شوند. کارتریج اصل به طور مستقیم و زیر نظر شرکت صاحب برند ( اچ پی، کانن، سامسونگ و برادر و...) تولید شده و روانه بازار می شوند و کارتریج طرح نیز بصورت مستقل و یا با واسطه شرکتهای اصلی توسط شرکت های متفرقه تولید شده و روانه بازار می شوند.

گارانتی و قیمت کارتریج

درباره گارانتی و قیمت کارتریج باید بگوییم که کارتریج اصل بخاطر دقت در تولید بدون هیچگونه گارانتی عرضه می شود و البته با قیمتی بسیار بالا، اما کارتریج طرح با قیمتی بسیار پائین و البته با دقتی کمتر از کارتریج اصل تولید میشود به همین دلیل کارتریج اصل گارانتی ندارد و کارتریج طرح گارانتی دارد. کارتریج طرح را از شرکتهایی بخواهید که امکان تعویض و یا بازگشت پول را در فاکتور فروش قید نمایند تا اگر مشکلی در کارتریج ایجاد شود بتوان آنرا تعویض کرد و یا حتی کارتریج را پس داده و مبلغ پرداخت شده را دریافت کرد. واردات وارد کنندگان برتر در صنف ماشینهای اداری مانند ایده برتر پارسیان اقدام به واردات کارتریج اصل می نمایند. برای اطلاعات بیشتر می توانید به سایت ایده برتر پارسیان راجعه فرمایید.