از آنجا که فضای ذخیره سازی داخلی پلی استیشن 5 چندان زیاد نیست (825 گیگابایت)، تک تک گیگابایت های آن برای شما اهمیت زیادی دارد! چرا که ممکن است خیلی زود فضای داخلی آن پر شود و دیگر امکان نصب بازی جدیدی برای شما وجود نداشته باشد. به همین دلیل بسیاری از کاربران قید انجام بازی های مخصوص PS4 را بر روی PS5 می زنند! به خصوص در شرایطی که بازی های مخصوص PS5 فقط در صورت نصب شدن بر روی حافظه داخلی این کنسول بازی امکان اجرا شدن دارند. اما یک راه حل برای شما در این زمینه وجود دارد. شما می توانید بازی های PS4 مورد نظر خود را دانلود کرده و آنها را بر روی یک هارد اکسترنال ذخیره کنید. سپس هارد را به PS5 متصل کرده و بازی ها را از روی آن اجرا کنید. به این ترتیب هم در اشغال فضای ذخیره سازی PS5 و هم در زمان شما برای نصب بازی صرفه جویی می شود. البته اجرا شدن این بازی ها از روی هارد اکسترنال به سرعت اجرا شدن بازی های نصب شده بر روی حافظه SSD پلی استیشن 5 نخواهد بود؛ با این وجود این روش مزایای بسیاری خواهد داشت. در ادامه نحوه اجرای بازی از روی هارد اکسترنال در کنسول PS5 را با هم بررسی می کنیم.

نحوه اجرای بازی های مخصوص PS4 در PS5 از روی هارد اکسترنال

1- کنسول بازی PS5 خود را روشن کنید.

2- یک هارد اکسترنال را به یکی از پورت های USB-A موجود در پشت بدنه کنسول متصل کنید. توجه داشته باشید که هارد مورد استفاده شما با PS5 سازگار باشد. همچنین توجه داشته باشید که پورت USB جلوی کنسول برای این منظور کاربردی ندارد. چرا که این پورت از نوع Superspeed نیست.

3- به بخش Settings بروید.

4- گزینه Storage را انتخاب کنید.

نحوه اجرای بازی های مخصوص PS4 در PS5 از روی هارد اکسترنال

5- از میان آیتم های موجود، آیتم USB Extended Storage را انتخاب کنید.

6- گزینه Always Install PS4 Games to USB Extended Storage را فعال کنید.

نحوه اجرای بازی های مخصوص PS4 در PS5 از روی هارد اکسترنال

به این ترتیب تمامی بازی های PS4 که دانلود کنید، بر روی هارد اکسترنال ذخیره و از روی آن اجرا می شوند و دیگر فضای ذخیره سازی داخلی کنسول PS5 اشغال نمی شود. ما پیشنهاد می کنیم که برای دستیابی به بالاترین سرعت در اجرای بازی از روی هارد، از یک حافظه اکسترنال SSD برای این منظور استفاده کنید. هر چند هاردهای HDD هم عملکرد مناسبی در این زمینه دارند و قیمت کمتری نیز نسبت به حافظه های SSD دارند. همچنین به این نکته توجه داشته باشید که هارد اکسترنال شما باید حداقل 250 گیگابایت ظرفیت داشته باشند (البته تقریباً تمام هاردهای اکسترنال موجود در بازار ظرفیتی بیشتر از این مقدار دارند؛ پس جای نگرانی وجود ندارد!).

آیا می توان بازی های PS5 را نیز از روی هارد اکسترنال اجرا کرد؟

متأسفانه این امکان در حال حاضر وجود ندارد تا بازی های PS5 را نیز از روی هارد اکسترنال اجرا کنید. مگر اینکه در آینده آپدیتی برای این منظور برای پلی استیشن 5 از جانب سونی عرضه شود. تا آن زمان بازی های PS5 فقط از روی حافظه داخلی SSD آن قابل اجرا خواهند بود.

منبع: androidcentral