بازی های جذاب کامپیوتری طرفداران بسیاری در تمام رده های سنی دارند. در حال حاضر کنسول های بازی سه شرکت نیتندو سوییچ، پلی استیشن 4 و ایکس باکس وان را می توان جذاب ترین و البته پرطرفدارترین بازی های نسل جدید بازی های دیجیتال دانست. اگر شما هم جزو گروه بزرگ کاربران این بازی ها هستید، با ما، همراه باشید تا بیشتر با خصوصیات و ویژگی های هر کدام از این کنسول ها آشنا شوید. در ادامه این ۳ کنسول بازی را با هم مقایسه می‌کنیم تا شما از مزایا و معایب هرکدام از آن‌ها باخبر شوید و درنهایت بتوانید بهترین تصمیم ممکن را اتخاذ کنید.

مقایسه و خرید کنسول بازی

مقایسه و خرید کنسول بازی

برای مقایسه بهتر و خرید کنسول بازی، قابلیت ها و ویژگی های هر یک را بررسی می کنیم:

Nintendo Switch نه تنها از بازی های جذاب نینتندو بهره می برد بلکه به دلیل ابعاد کوچک و اندازه سبک، به عنوان یک کنسول قابل حمل شناخته می شود. از مهمترین ویژگی های نینتندو می توان به انعطاف پذیری آن اشاره کرد. شما می‌توانید این کنسول را به تلویزیون وصل کنید و به‌عنوان یک کنسول خانگی از بازی کردن با آن لذت ببرید. یا اینکه با متصل کردن دسته‌ها به کناره‌های نمایشگر مانند یک کنسول دستی از آن استفاده کنید. شاید هم بخواهید نمایشگر را در جای دیگری قرار دهید و از طریق دسته‌های بی‌سیم بازی کنید! یکی از مهمترین قابلیت های کنسول switch، دسته های آن است که به آن ها جوی – کان (Joy-Con) گفته می شود. که باعث می شود قدرت مانور شما در هنگام بازی با این کنسول بیشتر شود.به علاوه موتورهای لرزاننده ای که درون این دسته ها وجود دارد، حس گرفتن اشیاء واقعی را به شما منتقل می کند و باعث می شود بازی هیجان انگیزتر به نظر برسد!

PlayStation 4 بازی‌های اختصاصی فراوانی دارد که بیشتر آن‌ها از واقعیت مجازی هم پشتیبانی می کنند. در مقابل باید بگوییم Xbox Oneایکس باکس وان از لحاظ سخت افزاری یک سر و گردن از باقی کنسول ها بالاتر است. PS4 و Xbox One در واقع کنسول های خانگی سنتی محسوب می شوند که هر کدام ویژگی های خاص خودشان را دارند. مثلا Xbox One S و Xbox One X از بلوری های 4K پشتیبانی می کنند اما PS4 چنین قابلیتی ندارد.

در آخر برای خرید یک کنسول بازی باید گفت، سوییچ، پلی استیشن ۴ و ایکس باکس وان هرکدام مزایا و معایب خودشان را دارند و انتخاب آن‌ها درنهایت بستگی به اولویت‌های خریدار دارد. برای دریافت اطلاعات بیشتر می توانید به قسمت های دیگر این نوشتار مراجعه کنید.