کارتریج ماده مصرفی پرینتر است که در دو نوع کارتریج جوهر افشان و کارتریج تونر وجود دارد. بیشتر کارتریج ها قابل شارژ مجدد هستند اما گاهی اوقات کاربر پس از شارژ کارتریج با مشکلاتی مواجه می شود که در ادامه به آن می پردازیم. گاهی اوقات کارتریج تازه شارژ کرده اید اما دستگاه کمرنگ پرینت می گیرد. ابتدا نوع کاغذ را بررسی کنید. اگر کاغذ مورد استفاده، غیر استاندارد باشد آن را با یک کاغذ معمولی 80 گرمی عوض کنید.

مشکلات رایج پس از شارژ کارتریج

در صورت امکان یک کارتریج دیگر را امتحان کنید، اگر موفق شدید پرینت بگیرید، ایراد از کارتریج بوده، در غیر این صورت باید از سالم بودن پرینتر مطمئن شوید. گاهی نیز با وجود کارتریج تازه شارژ شده، با ارور خالی بودن پرینتر مواجه می شوید. این ارور، مربوط به چیپست دستگاه می باشد.

مشکلات رایج پس از شارژ کارتریج

کلید ok را بزنید اگر ارور برطرف شد و توانستید پرینت بگیرید، مشکلی وجود ندارد و به پرینتر و کارتریج هم آسیبی وارد نمی شود. در غیر این صورت باید چیپست را تعویض نمایید.

مشکلات رایج پس از شارژ کارتریج

در ادامه به بیان سایر مشکلات رایج پس از شارژ کارتریج می پردازیم. برخی مواقع کارتریج تازه شارژ شده، اما دستگاه با سرعت بسیار پایین پرینت می کند. لازم است بدانید که سرعت چاپگر به کارتریج ارتباط ندارد. نکته دیگری که لازم است به آن توجه کنید این است که پرینترهای لیزری رنگی با 4 کارتریج کار می کنند و وجود این تعداد کارتریج در داخل دستگاه چاپگر الزامی است.

مشکلات رایج پس از شارژ کارتریج

اما گاهی اوقات کارتریج هایی که کمتر مصرف می شوند، تمام شده اند و امکان شارژ مجدد آن ها وجود ندارد. در این مواقع اگر با ارور خالی بودن جای کارتریج در پرینتر مواجه نشوید می توانید اسناد خود را پرینت بگیرید. در غیر این صورت باید پرینتر را پر کنید.

مشکلات رایج پس از شارژ کارتریج

لازم به ذکر است ایرادات رایج مربوط به کارتریج ها در پرینترهای جوهر افشان نیز مشابه پرینترهای لیزری می باشد. 

شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره تخصصی با کارشناسان ایده برتر پارسیان به شماره تلفن 73027 تماس بگیرید. همچنین در صورت تمایل به خرید جوهر شارژ کارتریج و اطلاع از نحوه شارژ کارتریج سامسونگ به سایت ایده برتر مراجعه نمایید.

منبع: falnic