صاحبان کانال در یوتیوب مدتها بود که از گوگل درخواست اضافه شدن یک ویژگی جدید داشتند و اکنون این ویژگی جدید در اختیار آنها قرار گرفته است. صاحبان کانال و تولید کنندگان ویدئو حالا می توانند به سادگی نام کانال یوتیوب و تصویر پروفایل خود را تغییر دهند و از اسامی و تصاویری متناسب با نوع محتوایی که ارائه می دهند، استفاده کنند. این قابلیت نیازی به تغییر نام و عکسی که کاربر از آنها در اکانت اصلی گوگل خود استفاده کرده، ندارد. در واقع نام و عکس کاربر در یوتیوب، مستقل از نام و عکس اکانت گوگل آن خواهد بود.

اکنون شما می توانید بدون نیاز به تغییر نام اکانت گوگل، نام کانال یوتیوب خود را تغییر دهید!

این ویژگی جدید به شما کمک می کند تا نام پروفایل و محتوای خود در یوتیوب را از سایر سرویس های گوگل مانند Gmail و Google Docs تفکیک کنید. به این ترتیب اگر قصد ارسال ایمیل به دانشگاه یا اداره خود را داشته باشید، ایمیل با نام اصلی اکانت گوگل شما ارسال می شود؛ نه با نامی که از آن برای کانال یوتیوب خود استفاده کرده اید.

نکته مهم: اگر پیش از این اکانت خود در یوتیوب را Verify کرده اید، با تغییر دادن نام آن مجدداً باید این کار را انجام دهید و اطلاعات پیشین جهت شناسایی شما از بین می رود. اما این موضوع هیچ گونه تأثیری بر روی آدرس URL کانال شما یا اکانت Official Channel Music Note نخواهد گذاشت.

در این بخش قصد داریم نحوه تغییر نام کانال و تصویر پروفایل یوتیوب را به شما آموزش دهیم. مجدداً باید به این موضوع اشاره کنیم که این موضوع باعث تغییر اطلاعات اکانت اصلی گوگل شما نخواهد شد.

چگونه نام کانال و تصویر پروفایل یوتیوب را در اپلیکیشن موبایل تغییر دهیم؟

  1. اپلیکیشن یوتیوب را بر روی گوشی خود باز کنید و بر روی تصویر پروفایل خود ضربه بزنید.
  2. مسیر Your channel -> Edit channel را طی نمایید.
  3. برای تغییر نام کانال، می توانید نام جدید و مورد نظر خود را در کادر مربوطه وارد کرده و بر روی OK ضربه بزنید.
  4. برای تغییر تصویر اصلی کانال، بر روی عکس فعلی ضربه بزنید و از لیست تصاویر خود عکس جدید را انتخاب کنید. همچنین در این بخش می توانید یک عکس جدید با دوربین گوشی انداخته و از آن استفاده نمایید. سپس بر روی Save ضربه بزنید.

چگونه نام کانال و تصویر پروفایل یوتیوب را در اپلیکیشن موبایل تغییر دهیم؟

چگونه نام کانال و تصویر پروفایل یوتیوب را در نسخه دسکتاپ تغییر دهیم؟

  1.  به YouTube Studio وارد شوید (Sign in کنید).
  2. رای تغییر نام: از منوی سمت چپ بر روی Customization و سپس Basic Info کلیک کنید. سپس بر روی Edit کلیک کنید و در کادر مربوط به name، اسم جدید و مورد نظرتان را وارد کنید. سپس بر روی Publish کلیک نمایید.
  3. برای تغییر تصویر پروفایل: از منوی سمت بر روی Customization و سپس Branding کلیک کنید. در این بخش بر روی Upload کلیک کرده و تصویر مورد نظرتان را انتخاب نمایید. پس از اینکه اندازه عکس را مشخص و تنظیم کردید، بر روی Done کلیک کنید. در نهایت نیز بر روی دکمه Publish کلیک نمایید.

با اتمام این مراحل، نام و تصویر پروفایل کانال یوتیوب شما تغییر می کند.

منبع: cnet