همان طور که در بخش قبلی گفته شد مرورگر Google Chrome تا کنون با ابزارهای متعدد خود نحوه وب گردی کاربران و جستجو در وب را دچار تغییرات اساسی نموده است.

در ادامه به چند مورد دیگر از این ابزارها اشاره می کنیم و به بیان قابلیت های آن ها می پردازیم.

امکانات گوگل کروم که نحوه وب گردی را تغییر داده است

گوگل کروم چگونه نحوه وب گردی ما را تغییر داده است

  • حالت Incognito

گوگل مفهوم جستجوی خصوصی را برای اولین بار ایجاد نکرده و مرورگر سافاری اپل مدت ها قبل از این که مرورگر Chrome عرضه شود حالت خصوصی یا Privacy را در معرض استفاده کاربران قرار داده بود.

اما خوب است بدانید که قابلیت Privacy در مرورگر اپل فاقد قدرت و دقت کافی بود. اما مرورگر گوگل کروم از قابلیت ناشناس Incognito بهره می برد که بسیار قدرتمند است و تا کنون توانسته است عملکرد بسیار خوبی را ارائه کند.

گوگل کروم چگونه نحوه وب گردی ما را تغییر داده است

  • سرعت بالا

یکی از قابلیت های منحصر به فرد و غیر قابل انکار این مرورگر سرعت بسیار بالای آن است. مرورگر کروم به دلیل بهره مندی از کد نویسی هوشمندانه متخصصان این شرکت، از جهات بسیاری، سریع تر از رقبای خود عمل می کند.

گوگل کروم چگونه نحوه وب گردی ما را تغییر داده است

گوگل با استفاده از موتور V8 JavaScript به مرورگر کروم خود این قابلیت را داده که بتواند جاوا اسکریپت را با سرعتی 10 برابر بیشتر نسبت به سافاری اپل و فایر فاکس و همچنین 56 برابر بیشتر نسبت به اینترنت اکسپلورر 7 مایکروسافت اجرا کند.

  • پردازش هر تب به صورت مجزا

یکی دیگر از قابلیت های مهم مرورگر کروم، امکان پردازش Tab ها به صورت جداگانه است.

زمانی که کاربر چند تب را به صورت همزمان باز می کند، اگر یک وب سایت دچار مشکل شود و تب مربوط به آن کرش کند، این قابلیت باعث می شود سایر تب های باز شده به صورت عادی به کار خود ادامه دهند و عملکرد آن ها با اشکال روبرو نشود.

گوگل کروم چگونه نحوه وب گردی ما را تغییر داده است

البته این ویژگی علاوه بر نکات مثبت، معایبی نیز دارد که بسیاری اوقات نمی توان آن را نادیده گرفت. پردازش تب ها به صورت مجزا باعث می شود که مرورگر کروم قسمت زیادی از رم سیستم را اشغال کند.

منبع: gizmodo