رسیدگی به بحث مالی در هر شغل و کسب و کاری بسيار چالش برانگيز خواهد بود. حتی در یک فروشگاه کوچک نیز در صورت بروز مشکل مالی، صاحبان آن با شكست رو به رو خواهند شد. ماشین حساب یکی از دستگاه هایی است که در این زمینه می تواند به شما ياري برساند.
 البته بسته به نوع كسب و كار و فروشگاهتان، ماشين حساب ها متفاوت هستند. اما در هر صورت هر مدلی را که انتخاب کنید، اين دستگاه ها منجر به افزايش بهره وري و كارايي فروشگاه شما مي گردند. شايد صاحبان فروشگاه هاي كوچك به دنبال خريد نمونه هاي پيشرفته و پيچيده ماشين حساب نباشند، اما حتما از مدل هاي ساده آن استفاده مي كنند. با خرید ماشين حساب فروشگاهی براي كسب و كارتان، می توانيد با سرعت و دقت بیشتری معاملات خود را انجام داده و حسابرسي كنيد. علاوه بر این، برخی سعی دارند از ماشین حساب هاي پرينتردار استفاده کنند تا از نوشتن فاکتور نيز بی نیاز باشند. در این حالت ماشين حساب، پس از انجام محاسبات، قیمت ها و اطلاعات خرید را به صورت خودکار روی رسيدها چاپ كرده و به مشتري ارائه مي نمايد.

كاربرد ماشين حساب در فروشگاه ها

ماشين حساب ها كاربردهاي منحصر به فردي دارند كه آنها را به ابزاري كارآمد در تجارت تبديل مي كنند. سه كاربرد متداول براي يك ماشين حساب عبارتند از:
1- محاسبات تجاري و مالي: با اين كه با توجه به نوع فروشگاهتان ممكن است نيازهاي منحصر به فردي داشته باشيد، ولي معمولا همه كسب و كارها به دوازده معادله اصلي احتياج پيدا خواهند كرد. يك ماشين حساب خوب اين موارد را ذخيره مي كند؛ بنابراين شما مي توانيد با فشار دادن فقط يك دكمه به آن دسترسي يابيد.
2- مديريت زمان و داده ها: انجام حساب و كتاب ها و محاسبات رياضي بدون استفاده از دستگاه هاي اختصاصي براي اين كار، بسيار زمان بر خواهد بود. به كمك انواع ماشين حساب های فروشگاهی اين عمليات سرعت يافته و ارائه خدمات به مشتري ها سريع تر انجام خواهد شد.
3- محاسبات آماري: شايد در فروشگاه ها، اين ويژگي به اندازه عملكردهاي تجاري و مالي مورد استفاده قرار نگيرد، اما به همان اندازه ارزشمند است. شما هرگز متوجه نخواهيد شد كه چه زماني به محاسبات آماري نياز پيدا مي كنيد؛ بنابراين برنامه ريزي در اين مورد مي تواند باعث صرفه جويي در وقت گردد.
اين دستگاه ها توابع و ويژگي هاي متنوعي نيز دارند. كسب اطلاعات بيشتر در مورد هر يك از آنها شما را در انتخاب مدلي مناسب براي فروشگاه خود ياري مي دهد.

كاربرد ماشين حساب در فروشگاه ها

ماشين حساب مناسب براي فروشگاه ها

ماشين حساب روميزي: معمولا از ماشين حساب هاي روميزي در فروشگاه ها استفاده مي كنند. آنها مدل هايي با قابليت هاي اساسي مورد نياز در هر شغلي هستند كه توابع رياضي ساده (جمع، تفريق، ضرب و تقسيم) را انجام مي دهند.
بعضي از اين ماشين حساب ها دكمه هاي خاصي مثل دكمه -/+، جمع كل و جذر نيز دارند. البته ممكن است با توجه به نوع محاسبات فروشگاهتان هيچ وقت به استفاده از اين دكمه ها نياز پيدا نكنيد.
ماشين حساب هاي روميزي در سه حالت ثابت، زاويه دار و قابل تنظيم به بازار ارائه مي گردند. كار كردن با مدل هاي زاويه دار و قابل تنظيم آسان تر خواهد بود. بسياري از اين دستگاه ها، 12 رقم را نشان مي دهند؛ در حالي كه بعضي از آنها فقط مي توانند 8 يا 10 رقم را به نمايش بگذارند.
امكان خريد انواعي از ماشين حساب هاي روميزي نيز وجود دارد كه مي توانند واحدهاي پول را بهم تبديل نمايند و درصدي از قيمت را، مثل ماليات بر ارزش افزوده، به مبلغ كل بيفزاند يا از آن كم كنند.
اندازه ماشين حساب هاي مغازه ای متغير است و از نمونه هاي بزرگ (5/6x5/8 اينچ) گرفته تا مدل هاي جيبي (5/3x2 اينچ) در بازار يافت مي شوند.
ماشين حساب پرينتردار: همان طور كه گفته شد، برخي از صاحبان فروشگاه ها ترجيح مي دهند از اين ماشين حساب ها براي محاسبات خود بهره ببرند. ماشين حساب پرينتردار همانند مدل هاي روميزي كار مي كند؛ با اين تفاوت كه مي تواند محاسبات را بر روي كاغذ چاپ نمايد. به دليل افزايش هزينه كارتريج هاي جوهر، قيمت ماشین حساب چاپگر دار نسبت به نمونه هاي روميزي بالاتر است.

كاربرد ماشين حساب در فروشگاه ها

عوامل موثر در انتخاب ماشين حساب

توجه كنيد كه ماشين حساب انتخابي شما از لحاظ ظاهري برخي ويژگي هاي لازم را داشته باشد؛ به عنوان مثال دكمه ها در فاصله اي معقول قرار گرفته باشند، اندازه دكمه ها متناسب با دست شما باشد و برچسب هاي واضحي روي آنها وجود داشته باشد. عمر طولاني باتري، وزن سبك و قابليت حمل نيز مي تواند در انتخاب شما موثر واقع گردد. همچنين بايد بتوان اطلاعات پر كاربرد را در حافظه ماشين حساب ذخيره نمود و در صورت نياز، به فرمول هاي مالي و آماري مشخص به آساني دسترسي پيدا كرد.

نكات مهم در خريد ماشين حساب

ماشين حسابي كه شما انتخاب مي كنيد، نه لزوما به نحوه عرضه محصول، بلكه به نيازهاي كسب و كارتان بستگي دارد. بهترين گزينه براي فروشگاه ها و مشاغل كوچك، ماشين حسابي است كه بيشترين كارايي را داشته باشد. قبل از خريد، بد نيست كه اين سوالات را از خودتان بپرسيد:
در فروشگاه خود، بيشتر چه محاسباتي را انجام مي دهيد؟
باتري ماشين حساب شما بايد چقدر عمر كند؟
آيا لازم است اطلاعاتي را در آن ثبت و ذخيره نماييد؟
ظاهر ماشين حساب برايتان اهميت دارد؟صفحه نمايش با چه اندازه اي مي خواهيد؟
ممكن است مجبور شويد دستگاه را با خودتان از فروشگاه خارج كنيد؟ وزن آن بايد چقدر باشد؟
بودجه شما چقدر است؟

كاربرد ماشين حساب در فروشگاه ها

با تهيه يك ليست از مواردي كه بيشتر از همه به آنها نياز داريد، مي توانيد به راحتي انتخاب هاي خود را محدود كنيد. به احتمال زياد، تعداد انگشت شماري از ماشين حساب ها وجود دارند كه به تمام نيازهاي شما پاسخ خواهند گفت.
همان طور كه گفته شد، عليرغم پیشرفت فناوری ها، هنوز هم در بسیاری از فروشگاه ها داشتن یک ماشین حساب فروشگاهی ضروري به نظر مي رسد. راحتی کار با اين دستگاه ها، دردسترس بودن آنها و قیمت ارزن در مقایسه با راهكارهاي جديد باعث مي شود تا هنوز هم برخی به دنبال خرید ماشین حساب برای فروشگاه خود باشند.
اگر شما هم قصد خريد يكي از اين دستگاه هاي كارآمد را داريد، مي توانيد جهت كسب اطلاعات بيشتر و آشنایی با برندهای مختلف ماشین حساب مانند ماشین حساب کاسیو، ماشین حساب شارپ، ماشین حساب کاسی، ماشین حساب دلی و... با كارشناسان بخش فروش مجموعه ايده برتر پارسيان تماس حاصل فرماييد.