در عصر دیجیتال کنونی، تقریبا همه کودکان قبل از این که یاد بگیرند چگونه بند کفش خود را ببندند، می توانند با تجهیزات الکترونیکی مثل تلفن های همراه، تبلت ها و کامپیوترهای شخصی کار کنند. بچه های امروزی تکنولوژی را خوب می فهمند؛ زیرا این امر تقریبا از زمان تولد بخشی از زندگی آنها بوده است.
در حالی که برنامه ها و ویژگی های موجود امکان استفاده از تبلت ها را به عنوان یک اسباب بازی سرگرم کننده به کودکان می دهند، این دستگاه ها می توانند ابزاری مناسب برای یادگیری باشند. در صورت استفاده صحیح، تبلت ها وسیله ای ایده آل برای آشنایی آنها با تکنولوژی بوده، به رشد فکری کودکان کمک کرده و راه هایی را برای رشد اجتماعی و عاطفی فرزندان شما نیز ارائه می نمایند.

چه کسانی از تبلت استفاده خواهند کرد؟

چه کسانی از تبلت استفاده خواهند کرد؟

اولین مسئله ای که باید به خاطر بسپارید این است که چه کسی می خواهد از این تبلت استفاده نماید؟ در نظر بگیرید که فقط کودکتان از آن استفاده می کند یا این که خودتان هم شاید گاهی به آن نیاز داشته باشید.
شاید هم فرزندان شما، با گروه های سنی مختلف، می خواهند به صورت اشتراکی با تبلت کار کنند؛ در چنین شرایطی، به دنبال دستگاهی باشید که علاوه بر قابلیت محافظت از محتوای شما، از برنامه های متنوع و مناسب سن آنها پشتیبانی کند.
مطمئن شوید که امکان تنظیم ورودی های متفاوت برای تبلت وجود داشته باشد تا کودکان نتوانند به اطلاعات نامناسبی دسترسی پیدا کنند یا مکان خود و جزئیات دیگری را به اشتراک بگذارند.
اگر فقط یک نفر از این دستگاه استفاده خواهد کرد، باید به طول عمر آن توجه نمایید. مطمئنا تبلتی مناسب است که تا سالها برای فرزندتان کارایی داشته باشد؛ مطمئنا نمی توان با هر سال بزرگ تر شدن کودک، تبلت او را مدام تعویض نمود.

چه کسانی از تبلت استفاده خواهند کرد؟

از این تبلت برای چه مواردی استفاده می شود؟

اگر هدفت مورد نظرتان را مشخص کنید، انتخاب بهترین تبلت مناسب کودک شما آسان تر خواهد بود. می خواهید صرفا وسیله سرگرمی برای او فراهم آورید یا این که دوست دارید از این فناوری چیزی بیاموزد؟

کنترل های والدین

هر تبلتی که فرزند شما استفاده می کند باید امکان نصب برنامه های اختصاصی کنترل والدین را فراهم نماید یا این که چنین سیستمی از قبل در آن تعبیه شده باشد. با استفاده از این قابلیت خاطر جمع خواهید شد که هر آنچه در دستگاه بارگیری می شود متناسب با سن و سال کودک شما است. همچنین به وسیله این کنترل ها، می توان مدت زمان استفاده کودک از تبلت را نیز محدود کرد.
امکان نصب مرورگرهای ایمن برای کودکان، محدود کردن توانایی ردیابی مکان و قابلیت ضبط فعالیت ها شما را در حفظ امنیت و اطلاعات فرزندتان یاری خواهد نمود.

کنترل های والدین

ماندگاری

کودک شما هر چقدر که منظم، دقیق و با احتیاط باشد باز هم امکان این وجود دارد که تبلت از دستشان رها شود و روی زمین بیفتد. ماندگاری و دوام بالا برای تبلت مخصوص کودکان عامل مهمی است. برخی از آنها از مقاومت بالایی برخودارند و برخی دیگر به ضربه گیرهای لاستیکی و دسته هایی ضخیم مجهز هستند؛ این موارد از دستگاه در برابر آسیب های ناشی از سقوط و ضربه مراقبت می کنند. خرید کیف محافظ جدا از تبلت هم هزینه ای است که باید به خاطر بسپارید.

محتوا و نرم افزار

اطمینان یابید که نرم افزارهایی که از قبل بر روی تبلت نصب شده اند، با سن کودک شما متناسب باشند. تولید کنندگان برخی از تبلت های کودکان، برنامه ها و بازی هایی مناسب آنها را ارائه می دهند. کیفیت محتواهای موجود روی این دستگاه ها می تواند از مدلی به مدل دیگر متفاوت باشد؛ به همین جهت قبل از اقدام به خرید در این باره پرس و جو کنید.
همچنین امکان نصب نرم افزارهای جانبی دیگر نیز وجود دارد؛ زیرا با توجه به افزایش سن، ترجیحات و سطح درک کودکان نیز تغییر می یابد.

عمر باتری

عمر باتری و توانایی شارژ سریع و آسان تبلت از ملاحظات مهم به شمار می رود. به دنبال دستگاهی باشید که حداقل 8 ساعت بتوان به طور مدوام از آن استفاده نمود.

اندازه و وزن صفحه نمایش

باید تبلتی را تهیه نمایید که کودک شما بتواند به راحتی آن را حمل کند. هر چه فرزند شما کوچک تر باشد، صفحه نمایش های کوچک تر برای او مناسب تر هستند. هر چه اندازه آن بزرگ تر باشد باعث سنگین تر شدن تبلت نیز می شود. همچنین، بسته به اندازه نمایشگر قیمت این دستگاه ها نیز متغیر خواهد بود.

اندازه و وزن صفحه نمایش

قیمت

قبل از انتخاب تبلت بهتر است بودجه خود را تعیین کنید. خرید برخی نمونه های چند کاره (برای استفاده چند کودک در سن های مختلف) می تواند سرمایه گذاری خوبی باشد.
تبلت های گران قیمت اغلب دارای هارد دیسک هایی با ظرفیت بالاتر و پردازنده های سریع تر هستند که به این سبب، امکان ارتقاء سیستم عامل و یا افزودن برنامه های جدید برای کودک شما با افزایش سن او وجود خواهد داشت. آنها همچنین به صفحه نمایش های بزرگتری مجهزند.
تبلت هایی با قیمت پایین تر معمولا نمایشگر کوچک، وضوح کم و پردازنده کندتری دارند. حتی ممکن است ظرفیت ذخیره سازی کمتری نیز داشته باشند. اگر به برنامه های سنگین گرافیکی احتیاج دارید، کندی این تبلت ها برای شما مشکل ساز خواهد بود. علاوه بر این، چنانچه فرزندتان بخواهد با تبلت های ارزان قیمت عکس یا فیلم بگیرد، دوربین آنها نیز کیفیت خوبی نخواهد داشت.

خرید تبلت مناسب کودک

از آنجایی که تبلت ها در انواع متفاوت و متنوعی در بازار وجود دارند، انتخاب یکی از آنها و درک این که چه ویژگی هایی را در دسترس خواهید داشت، حتی برای والدین آگاه نیز می تواند به یک چالش بزرگ مبدل گردد. درک درست نیازهای کودک شما، تهیه لیستی از انتخاب های موجود و تنظیم بودجه کمک بزرگی در این زمینه خواهد بود. علاوه بر این، با در نظر گرفتن موارد بالا، می توانید اطمینان حاصل نمایید که ساعت هایی که کودکتان از تبلت استفاده می کند، زمانی مفید و سودمند را سپری خواهد کرد. البته مجددا شایان ذکر است که انتخاب در تمام این زمینه ها، به عهده خود شما و بسته به هدفتان از خرید تبلت می باشد.
چنانچه قصد خرید تبلت برای کودکان را دارید، جهت کسب اطلاعات بیشتر و دریافت قیمت تبلت مخصوص کودکان با کارشناسان و متخصصان بخش فروش شرکت ایده برتر پارسیان تماس حاصل فرمایید.

خرید تبلت مناسب کودک