از راه های مقرون به صرفه ای که باعث افزایش عمر مفید کارتریج و پرینتر لیزری می شود اطلاع از میزان تونر موجود در خود کارتریج و تعداد دفعات پرینت های گرفته شده با آن است. برای این کار شما باید از چیپست یا برد الکتریکی کارتریج استفاده کنید. گزارشی که از چیپست کارتریج دریافت میکنید در بازه ی صفر تا صد درصد است که درصد آن با متناسب با میزان تونر در کارتریج متغیر می باشد. در تمامی چاپگرهای لیزری باید حداقل 5% تا 10% تونر در کارتریج وجود داشته باشد تا بتوان فایلی را پرینت گرفت.

اطلاع از میزان تونر کارتریج لیزری رنگی

دریافت گزارش میزان تونر باقی مانده در کارتریج لیزری رنگی بسته به این است که آیا پرینتر صفحه نمایش دارد یا نه. در صورت وجود، ابتدا از گزینه های OK یا Menue یا   Setting یکی را انتخاب می کنیم سپس از میان Information  یا  Reportsهم یگی را انتخاب کرده و در نهایت گزینه ی Supplies Status را انتخاب می کنیم.

اطلاع از میزان تونر کارتریج لیزری رنگی

اما در صورتیکه پرینتر فاقد صفحه نمایش باشد برای اطلاع از میزان تونر کارتریج لیزری رنگی به یکی از دو روش زیر عمل می کنیم:

روش اول:

All Programs  >   Devices and printers  >   printing preferences > services > print information pages > supply status page

لازم به ذکر است که در مرحله Devices and printers   ابتدا بر روی پرینتر مورد نظر خود کلیک راست می کنید  تا  printing preferences را مشاهده کنید

روش دوم:

دکمه سبز رنگی روی دستگاه وجود دارد تا زمانی که چراغ چشمک زن روشن شود آن را فشار می دهیم. سپس به راحتی گزارش میزان تونر در کارتریج را دریافت می کنیم.

https://new.ebpnovin.com/image/catalog/article/amount-of-toner-in-laser-cartridge/1.jpg

اطلاع از میزان تونر کارتریج لیزری مشکی

برای اطلاع از میزان تونر کارتریج لیزری مشکی روند گزارش گیری در پرینترهای لیزری مشکی همانند پرینترهای لیزری رنگی که قبلتر راجع به آن صحبت کردیم می باشد. فقط این نکته را در نظر داشته باشید که اگر کارتریج لیزری مشکی شارژ شده و چیپست آن عوض شده روش اول درصدی از تونر کارتریج نمایش نمی دهد. پیامی که در این مواقع دستگاه نمایش می دهد supply very low used supply in use یا است که با فشردن دکمه Ok برطرف می شود.

برای اطلاعات بیشتر در این زمینه می توانید با واحد گارانتی و خدمات ایده برتر به شماره تماس 02173027 تمای بگیرید.