در قسمت قبلی این مقاله گفتیم که چاپ با استفاده از دستگاه چاپ حرارتی فلت بد Flatbed مزیای زیادی نسبت به سایر انواع چاپ دارد. در اینجا قصد داریم علاوه بر موارد ذکر شده در بخش اول، سایر مزیت های چاپ با دستگاه Flatbed را برشمریم.

مزایای چاپ با دستگاه فلت بد Flatbed

مزایای چاپ با دستگاه فلت بد Flatbed

  • سرعت بالا:

دستگاه فلت بد از جوهر یو وی برای چاپ طرح استفاده می نماید. سرعت خشک شدن این نوع جوهر بسیار بالا است به طوری که در همان لحظه اول روی سطح کار خشک می شود.

سرعت بالا:

این امر به کاربر کمک می کند که با سرعت بیشتر کار چاپ شده را بررسی کند و در صورت لزوم ایرادهای آن را برطرف نماید.

  • غلظت رنگی بالا:

ساختار دستگاه چاپ Flatbed UV به نحوی است که مانع از جذب جوهر در سطح می گردد. بنابراین خلوص رنگ حفظ شده و رنگ های چاپ با غلظت و کیفیت بسیار بالا روی سطح کار ایجاد می شوند.

علاوه بر این به دلیل پاشش نقطه ای جوهر روی سطح کار، طرح چاپی با وضوح بیشتری به نمایش در می آید.

  • ثبات رنگ چاپی:

ثبات رنگ چاپی:

در چاپ حرارتی با استفاده از دستگاه فلت بد، رنگ ها با گذشت زمان ثابت می مانند و تغییر نمی کنند. این امر که به علت وجود لایه جوهر سفید می باشد در چاپ بنرهای تبلیغاتی بسیار حائز اهمیت است.

  • جوهر با ماندگاری بالا:

جوهر مصرفی فلت بد، از نوع UV است که با گذشت زمان محو نمی شود و به مدت سه تا پنج سال می توانید با اطمینان از آن استفاده نمایید.

  • راه حل تک صفحه ای:

این آیتم به این معنا است که چاپ با فلت بد نسبت به سایر دستگاه ها، ضایعات کمتری به جا می گذارد. همچنین مصرف متریال کمتر، علاوه بر صرف جویی در هزینه های چاپ موجب سبک تر شدن محصول نهایی و سهولت در جابه جایی آن می گردد.

راه حل تک صفحه ای:

این مطلب را از دست ندهید: چاپ سابلیمیشن روی پارچه مشکی

 علاوه بر موارد ذکر شده، چاپ یو وی با دستگاه فلت بد، سازگاری بیشتری با محیط زیست دارد. جوهر مورد استفاده این دستگاه نیز بلا فاصله و بدون نیاز به گرما خشک می شود به همین دلیل در زمان کاربر صرفه جویی شده و سرعت کار را به میزان زیادی افزایش پیدا می کند.

منبع: records