چه فکسی بخرم. این سؤال دغدغه بسیاری از کسانی است که قصد خرید یک دستگاه فکس برای کسب و کار و یا منزل خود را دارند.

در ادامه اطلاعاتی را درباره امکانات دستگاه فکس در اختیار شما قرار می دهیم تا بتوانید انتخاب بهتری داشته باشید.

قابلیت کپی دستگاه فکس

 

تمامی مدل های دستگاه فکس از امکان کپی برخوردار می باشند. کپی دستگاه فکس رنگی نیست و سیاه و سفید است. اگر کیفیت کپی برای شما مهم است ، فکس های کاربنی و حرارتی را انتخاب نکنید و فکس های لیزری را انتخاب کنید. زیرا کیفیت کپی فکس کاربنی و حرارتی پایین است. کلید رزولوشن روی این دستگاه برای تنظیم کیفیت ارسال و کپی می باشد.

برخی از مدل های دستگاه فکس دارای ویژگی فلت می باشند که می توانند با دارا بودن صفحه ای مخصوص ، از روی گذرنامه و شناسنامه و کتاب هم کپی تهیه کنند.

قابلیت گوشی تلفن

 

در پاسخ به اینکه چه فکسی بخرم ، باید گفت که برای خرید فکس به قابلیت گوشی تلفن آن هم توجه داشته باشید. بعضی از مدل های فکس دارای گوشی جانبی هستند و بعضی دیگر گوشی جانبی ندارند ولی می توان به آنها گوشی اضافه کرد. بعضی دیگر هم امکان اضافه شدن گوشی ندارند. این امکان از آن جهت حائز اهمیت است که برای ارسال به خطوطی که تلفکس می باشند ، به گوشی تلفن نیاز می باشد. خطوط فکس به دو صورت است ، یکی مخصوص فکس و دیگری به شکل تلفکس است. برای ارسال به تلفکس ، وجود گوشی تلفن ضرورت دارد.

قابلیت پیغامگیر فکس ( چه فکسی بخرم )

 

                                                                                               چه فکسی بخرم

 

در شرایطی که شما حضور ندارید و فکس شما دارای قابلیت پیغام گیر باشد ، فرستنده می تواند پیغامی را ضبط و فکس خود را ارسال کند. دستگاه فکس شما به طور خودکار در وضعیت دریافت قرار می گیرد و فکس فرستنده را می پذیرد.

قابلیت اسکنر دستگاه فکس

 

برخی از فکس ها که امکان اتصال به رایانه دارند ، عملیات اسکن را انجام می دهند. کیفیت و سرعت اسکن با توجه به مدل دستگاه های فکس متفاوت می باشد. اگر قابلیت اسکنر دستگاه فکس برای شما مهم می باشد ، به سرعت و کیفیت و رزولوشن دستگاه فکس ، توجه کنید. اگر کیفیت اسکن برای شما بسیار مهم می باشد ، باید اقدام به خرید اسکنر جداگانه ای کنید.

قابلیت اتصال به کامپیوتر

 

چه فکسی بخرم ، فکسی که قابلیت اتصال به کامپیوتر را داشته باشد یا اتصال به کامپیوتر مهم نمی باشد. برای پاسخ به این مسئله می توان گفت اگر برای شما مهم است که قبل از چاپ فکس دریافتی آن را مشاهده نمایید ، باید فکسی با قابلیت اتصال به کامپیوتر را خریداری نمایید. بدین ترتیب شما از چاپ اجباری فکس های تبلیغاتی راحت می شوید و تمامی فکس های تبلیغاتی را در فایلی جداگانه در سیستم نگهداری می کنید. یک مزیت دیگر دستگاه فکس دارای قابلیت اتصال به کامپیوتر ، امکان ارسال اسناد از سیستم به طور مستقیم به مخاطب موردنظر خود می باشد.

قابلیت پرینتر

 

چه فکسی بخرم ، فکسی که دارای قابلیت پرینت باشد یا خیر. قابلیت پرینتر در فکس هایی که امکان اتصال به رایانه را دارند ، وجود دارد. این دستگاه ها می توانند کار پرینتر را انجام بدهند. فکس به شبکه وصل شده و تمامی کاربرانی که در این شبکه وجود دارند ، امکان پرینت اسناد خود را دارند. بنابراین اگر شما به قابلیت پرینتر نیاز دارید ، باید دستگاه فکس مجهز به این امکان را خریداری نمایید.

ویژگی های مهم دستگاه فکس ( چه فکسی بخرم )

 

                                                                                           چه فکسی بخرم

 

در انتخاب یک دستگاه فکس علاوه بر قابلیت های گفته شده ، باید به ویژگی های زیر توجه داشته باشید.

سرعت ارسال از مهمترین ویژگی هایی است که در خرید دستگاه فکس ، باید مورد توجه قرار بگیرد. هر چه سرعت ارسال و دریافت اسناد یک دستگاه بالاتر باشد ، آن دستگاه بهتر است.

حافظه دستگاه فکس را درنظر داشته باشید. در صورتی که به هر دلیلی امکان چاپ اسناد توسط دستگاه فکس وجود نداشته باشد ، این اسناد در حافظه داخلی دستگاه ذخیره شده و در مواقع لازم مورد استفاده قرار می گیرد.

قابلیت ارسال با تأخیر ، در برخی از دستگاه های فکس وجود دارد. به کمک این قابلیت می توان اسناد را اسکن کرده و در ساعت های معینی ارسال کرد.

امکان مسدود کردن دریافت از بعضی از شماره ها ، در برخی از مدل های دستگاه فکس وجود دارد که می توان شماره هایی را که تمایل به دریافت فکس از سوی آنها ندارید ، مسدود کنید.