شرکت ام اس آی سرانجام به طور رسمی از کنسول بازی دستی Claw در جریان رویداد CES 2024 رونمایی کرده و موجی از هیجان را در میان طرفداران دنیای بازی برانگیخته است! البته مشخصات فنی این کنسول قابل حمل پیش از این منتشر شده بود، اما اکنون علاقه مندان MSI می توانند تصاویر رسمی و واقعی این دستگاه را مشاهده کنند. به این ترتیب کنسول MSI Claw قرار است به بازاری وارد شود که رقبای سرسختی مانند استیم دک آن را در احاطه خود دارند! البته ام اس آی بر خلاف استیم دک، ایسوس ROG Ally و لنوو Legion Go که از پردازنده های AMD بهره می برند، از پردازنده اینتل Meteor Lake استفاده کرده است و این موضوع می تواند به برگ برنده بزرگ این شرکت تبدیل شود!


کنسول بازی قابل حمل MSI Claw به نمایشگر 7 اینچ 120 هرتز مجهز است

یکی از ویژگی های چشمگیر کنسول دستی ام اس آی Claw صفحه نمایش 7 اینچی آن با رزولوشن Full HD است. این صفحه نمایش از پنل IPS قدرت می گیرد و توانایی دستیابی به نرخ تازه سازی تصویر 120 هرتز را دارد که دقیقاً معادل با نرخ تازه سازی تصویر کنسول ایسوس ROG Ally است. البته کنسول گیمینگ دستی ام اس آی تنوع رنگ بهتری نسبت به ROG Ally دارد و دکمه های آبی رنگ A، B، X و Y آن طراحی ظاهری جذاب تری را به کاربر ارائه می دهد.

عملکرد سریع و روان کنسول گیم قابل حمل MSI Claw با بهره بردن از 16 گیگابایت حافظه رم LPDDR5 و گرافیک مجتمع اینتل Arc به طور کامل تضمین شده است. البته این مدل حدود 675 گرم وزن دارد و نسبت به رقبایش کمی سنگین تر است. از لحاظ حافظه ذخیره سازی نیز کنسول Claw وضعیت شگفت انگیزی دارد و به 1 ترابایت SSD به همراه درگاه کارت حافظه جانبی MicroSD مجهز است!

ام اس آی در رونمایی از کنسول دستی Claw بر روی طول عمر باتری آن مانور زیادی داده و به این موضوع افتخار کرده است! باتری به کار رفته در این دستگاه 53 وات ساعت ظرفیت دارد و طبق ادعای MSI طی شدیدترین شرایط استفاده از کنسول تا 2 ساعت نیازی به شارژ پیدا نمی کند! به این ترتیب گیمرهای حرفه ای می توانند در هر جایی که حضور دارند، حتی در مترو و اتوبوس، تا 2 ساعت سنگین ترین بازی های روز را با بالاترین تنظیمات گرافیکی با این کنسول انجام دهند!

رونمایی از MSI Claw بار دیگر روند رو به رشد بازار کنسول بازی دستی (Handheld Gaming PC) را نشان می دهد. ورود MSI به این بازار به عنوان یکی از بزرگترین شرکت های کامپیوتری دنیا، آینده ای روشن را برای بازار کنسول های بازی قابل حمل متصور می شود. به این ترتیب می توان انتظار داشت که در سال های پیش رو شرکت های بزرگ در این زمینه سرمایه گذاری های قابل توجهی داشته باشند و موجی از فناوری های خلاقانه و جدید را برای جذب حداکثری مشتریان به کنسول های خود به کار ببندند.

 انتظار می رود کنسول بازی پرتابل MSI Claw در نیمه اول سال 2024 راهی بازارهای جهانی شود و یک گزینه هیجان انگیز دیگر را به گزینه های در دسترس گیمرهای دیوانۀ بازی اضافه کند! با توجه به اینکه این بازار در چند وقت اخیر توسعه زیادی پیدا کرده و شرکت های قدرتمندی مانند ایسوس و لنوو به آن وارد شده اند، باید ببینیم که ام اس آی چگونه می تواند با آنها رقابت کند و جایگاه خود را بالا بکشد! شما چه فکر می کنید؟ آیا MSI موفق می شود؟!

منبع خبر: Gizmochina