این روزها همه جا صحبت از هوش مصنوعی ChatGPT است و استفاده از این چت بات هوش مصنوعی روز به روز در حال گسترش است. اگر ساعت هوشمند دارید، احتمالاً تا به حال از دستیارهای صوتی گوگل اسیستنت یا آمازون الکسا برای کار کردن از آن استفاده کرده اید. اما این دستیارهای صوتی صرفاً برای اجرای یک سری دستورات از پیش تعیین شده کارایی دارند و هوشمند نیستند. اینجا است که ممکن است به فکر این بیفتید که ای کاش ChatGPT بر روی ساعت هوشمند هم قابل استفاده بود و می توانستید بر روی مچ دستتان به آن دسترسی داشته باشید! خبر خوشحال کننده برای شما این است که این موضوع یک رؤیا و امر محال نیست و شما می توانید به سادگی با ChatGPT از روی ساعت هوشمند خودتان مکالمه کنید!

آموزش اضافه کردن هوش مصنوعی به ساعت های هوشمند

در این مقاله قصد داریم تا نحوه اضافه کردن ChatGPT به ساعت هوشمند را به شما آموزش دهیم. توجه داشته باشید که این آموزش برای ساعت های هوشمند قدرت گرفته از سیستم عامل Wear OS کاربرد دارد. خوشبختانه اکثر ساعت های هوشمند اندرویدی مانند گلکسی واچ 4 و 5، تیک واچ و گوگل پیکسل واچ از WearOS بهره می برند و به سادگی از ChatGPT پشتیبانی می کنند. این چت بات هوش مصنوعی بر روی سیستم عامل های WearOS 2 و WearOS 3 قابل استفاده است.

برای این منظور باید اپلیکیشن WearGPT را بر روی ساعت هوشمند خود نصب کنید. این اپلیکیشن محیط کاربر پسندی دارد و کار کردن با آن فوق العاده آسان است.

چگونه از ChatGPT بر روی ساعت هوشمند Wear OS استفاده کنیم؟

برای این منظور مراحل زیر را انجام دهید:

1- به گوگل پلی استور مراجعه کنید و به صفحه اپلیکیشن WearGPT بروید.
2- اگر از طریق مرورگر کامپیوتر یا گوشی به گوگل پلی رفته اید، بر روی گزینه Install on more devices کلیک کنید و از لیستی که نمایش داده می شود ساعت هوشمند خود را انتخاب نمایید.
3- چنانچه از روی ساعت هوشمند خود گوگل پلی را اجرا کرده اید، فقط کافی است بر روی Install ضربه بزنید.

آموزش اضافه کردن هوش مصنوعی به ساعت های هوشمند

اکنون باید یک حساب کاربری در OpenAI ایجاد کنید و یک API Key از آن دریافت نمایید. این کار رایگان است و به آسانی انجام می شود. برای این منظور:

4- به وب سایت OpenAI مراجعه کنید و یک حساب کاربری در آن ایجاد کنید. همچنین برای اینکه کارتان سریع تر پیش برود، می توانید از اطلاعات حساب کاربری گوگل خود برای این منظور استفاده نمایید.
5- پس از اینکه در OpenAI لاگین کردید، به بخش API Keys بروید.
6- در این قسمت بر روی دکمه Create new secret key کلیک کنید.
7- کدی را که به نمایش داده می شود، در یک جای امن کپی کنید. در ادامه باید این کد را در ساعت هوشمند خود وارد نمایید.

آموزش اضافه کردن هوش مصنوعی به ساعت های هوشمند

8- اپلیکیشن WearGPT را بر روی ساعت هوشمند خود باز کنید.
9- بر روی آیکون Settings (چرخ دنده) ضربه بزنید تا منوی تنظیمات اپلیکیشن نمایان شود.
10- به سمت پایین اسکرول کنید و بر روی API Key ضربه بزنید.
11- بر روی آیکون مداد ضربه بزنید و سپس کدی را که در مرحله 6 از OpenAI دریافت کرده اید، وارد نمایید.

با انجام دادن مراحل بالا، می توانید به تمامی امکانات چت بات هوش مصنوعی ChatGPT بر روی مچ دست خود دسترسی داشته باشید.

منبع: indianexpress