شارژ کارتریج، از مواردی است که قبل از خرید پرینتر باید به آن هم توجه نمود. چرا که روش شارژ کارتریج بر عمر کارتریج و عمر مفید پرینتر تاثیر مستقیم دارد. پرینترها همان طور که می دانید این روزها از اهمیت ویژه ای برخوردار هستند. ولی مدل های بسیار هم در بازار وجود دارد پس قبل از خرید حتما در مورد پرینتر موردنظر خود تحقیق و بررسی کنید.

شارژ کارتریج ارزان تر از خرید کارتریج اورجینال است و پس از هربار شارژ تقریبا می توان تا چاپ خود را تا 80 درصد کیفیت کارتریج اورجینال انجام داد اما باز هم کیفیت آن به کارتریج اصلی نمی رسد و کیفیت کارتریج هم تا این میزان بستگی به نوع شارژ شدن آن دارد. علاوه بر این کیفیت کارتریج ارتباط مستقیمی هم به تونر و قطعات کارتریج دارد.

شارژ حرفه ای و شارژ غیر حرفه ای کارتریج

مقايسه شارژ حرفه اي و غير حرفه اي کارتریج

شارژِ کاتریجی که توسط افراد غير حرفه‎اي صورت می گیرد احتمال دارد که سبب نشت تونر از كارتريج و پاشيده شدن آن در پرينتر شود. اما عمده ماجرا زمانی رخ می دهد كه همراه با پرينت خال و لكه‎هاي رنگي نامنظمی روي كاغذ ایجاد شود و هر چقدر هم که تعداد دفعات پرينت بیشتر شود تونر ريزي هم زیادتر مي‎شود. در چنین حالتی علاوه بر از دست دادن پول و وقت، باید كارتريج شارژ شده را عوض نمایید لازم به ذکر است که در اين حالت کاتریج شارژ شده دیگر قابل تعمير نیست.

این در حالی است كه در شارژ حرفه‎اي کارتریج که همراه با دانش و ابزارهاي مخصوص كار و تونر مرغوب صورت می گیرد نه تنها امکان تشخيص كارتريج شارژ شده از كارتريج فابريك ممکن نیست بلكه كيفيت پرينت گرفته شده از كارتريج شارژ شده كاملاً مشابه كارتريج فابريك است.

لازم به ذکر است که تنها به یک دلیل کاربران نمیتوانند کیفیت صد درصد را در کارتریج های شارژ شده به دست آورند که آن هم نبود تونر اصلی کارتریج اورجینال در بازار می باشد.