سال گذشته 10 Windows گزینه جدیدی با نام space saver اضافه کرده است که فایل های قدیمی را به کمک ویژگی Files On-Demand به OneDrive منتقل می کند.

PC space saver بطور خودکار فایلهای قدیمی را به OneDrive منتقل می کند!

پیش از این شما می توانستید با یک کلیک راست روی فایلی که روی کامپیوتر خود ذخیره کردید آن را به وان درایو منتقل کنید. فایل آپلود می شود و در جایی در File Explore ذخیره می شود بنابرین شما می توانید با یک کلیک آن را دانلود کنید و دوباره ببینید.

PC space saver بطور خودکار فایلهای قدیمی را به OneDrive منتقل می کند!

این گزینه ی جدید ویژگی خوبی محسوب می شود به خصوص برای افرادی که از لپ تاپ استفاده می کنند و مشکل کمبود فضای ذخیره سازی را دارند. اما  این انتقال نیاز دارد که شما خودتان کار آپلود فایل را انجام دهید. اما در نسخه جدید 10 Windows که اخیرا ارائه شده است این فرآیند به طور خودکار انجام می شود و درواقع می توان گفت PC space saver بطور خودکار فایلهای قدیمی را به OneDrive منتقل می کند!

حسگر ذخیره سازی و OneDrive!

حسگر ذخیره سازی (Storage Sense ) یک ویژگی جدید نیست، اما یک گزینه جدید OneDrive دارد که می تواند فایل های اخیر رایانه شما و فایل های قدیمی تر را در cloud نگه دارد. ماموریت اصلی Storage Sense این بود که به طور خودکار فایل های موقت و فایل های استفاده نشده که در بیش از 30 روز در سطل آشغال ویندوز بوده اند، حذف کند.

اما با ویندوز 10 که اخیرا به روز رسانی شده، Storage Sense پای خود را فراتر از فایل های temp و سطل آشغال می گذارد. اکنون می توانید طوری آن را تنظیم کنید که کل هارد دیسک کامپیوتر شما را اسکن کند و فایل های آپلود شده ای را که در یک یا دو ماه اخیر به آن رجوع نکرده اید را  آپلود کند.

برای برای دسترسی به حسگر ذخیره سازی و OneDrive تنها کافی است مسیر زیر را برای تنظیم این گزینه جدید طی کنید. ابتدا به آدرس زیر بروید:

Settings > System > Storage and toggle on Storage Sense

بعد، روی گزینه Change کلیک کنید و با اسکرول حرکت کنید تا به قسمت وان درایو برسید. حالا Content و سایر فایلهایی که برای مدت بیش از 1 روز، 14 روز، 30 روز یا 60 روزها (که می توانید دوره زمانی آن را نیز انتخاب کنید) بطور خودکار آپلود خواهند شد.

هنگامی که فایل ها روی OneDrive  آپلود می شوند، متغیرهایی پشت InFile Explorer باقی می مانند، بنابراین شما هنوز هم می توانید به راحتی به فایلهای خود دسترسی پیدا کنید. شما سه آیکون مختلف برای فایل های OneDrive در ستون Status خواهید دید.

علامت سبز در دایره سفید (Green checkmark in white circle): فایل ذخیره شده محلی که هنگامی که به مشکل کمبود فضای ذخیره سازی رو به رو می شوید، به صورت آنلاین بازگردد!

علامت سفید در دایره سبز (White checkmark in green circle): فایل ذخیره شده محلی که بدون توجه به اینکه با مشکل کمبود فضای ذخیره سازی رو به رو هستید یا نه، به همان صورت محلی ذخیره می شوند!

حسگر ذخیره سازی و OneDrive!

بدین ترتیب PC space saver بطور خودکار فایلهای قدیمی را به OneDrive منتقل می کند و شما می توانید از این گزینه جدید لذت ببرید!!

منبع: cnet