اگر از اینستاگرام خسته شده اید، خیلی راحت می توانید حساب کاربری خود را در آن ببندید. برای این منظور دو راه پیش روی شما است: یا باید اکانت اینستاگرام خود را به طور موقت غیر فعال کنید، یا باید آن را به طور کامل دیلیت نمایید. در این مقاله هر دو راه را به شما آموزش می دهیم. پس از آن انتخاب با خودتان است! فقط توجه داشته باشید که دیلیت کردن اکانت اینستاگرام باعث می شود تا تمامی عکس ها و محتوایی را که در آن به اشتراک گذاشته اید پاک شود و هیچ راهی نیز برای بازگرداندن آنها وجود ندارد.

آموزش غیر فعال کردن اکانت اینستاگرام

چگونه اکانت اینستاگرام خود را به طور موقت غیر فعال کنیم؟

اگر اکانت اینستاگرام خود را به طور موقت غیر فعال کنید، اطلاعات شما (شامل عکس پروفایل، تصاویر به اشتراک گذاری شده، ویدئوها، کامنت ها و لایک ها) مخفی می شوند. چنانچه در آینده مجدداً اکانت خود را فعال کنید، تمامی این اطلاعات مجدداً در دسترس قرار خواهند گرفت. پس اگر می خواهید مدتی به خود استراحت دهید و از پلتفرم اینستاگرام دور باشید، این گزینه برای شما کاملاً ایده آل است. برای این منظور باید مراحل زیر را انجام دهید. توجه داشته باشید این مراحل برای اکانت هایی قابل استفاده است که اینستاگرام آنها به حساب کاربری فیسبوک متصل نباشد. در واقع اگر برای وارد شدن به اینستاگرام از نام کاربری و پسورد فیسبوک استفاده می کنید، این آموزش برایتان کاربرد ندارد. در این حالت باید اتصال بین حساب کاربری فیسبوک و اینستاگرام خود را از بین ببرید و سپس پسورد اینستاگرام را بازیابی کنید.

قدم اول: وب سایت Instagram.com را در یک مرورگر وب باز کنید و به حساب کاربری خود وارد شوید.

قدم دوم: بر روی عکس پروفایل که در گوشه سمت راست بالای صفحه قرار دارد کلیک کنید و گزینه Profile را انتخاب نمایید.

چگونه اکانت اینستاگرام خود را به طور موقت غیر فعال کنیم؟

قدم سوم: در بالای صفحه، بر روی دکمه Edit profile کلیک کنید.

قدم چهارم: به سمت پایین صفحه اسکرول کنید و بر روی Temporarily deactivate my account کلیک نمایید.

چگونه اکانت اینستاگرام خود را به طور موقت غیر فعال کنیم؟

قدم پنجم: اینستاگرام از شما می خواهد تا دلیل غیر فعال کردن اکانت خود را به او بگویید! پس از منوی کشویی موجود در این صفحه، دلیل خود را انتخاب کنید و سپس پسوردتان را وارد نمایید.

چگونه اکانت اینستاگرام خود را به طور موقت غیر فعال کنیم؟

قدم ششم: برای تکمیل شدن فرآیند، بر روی دکمه Temporarily deactivate account کلیک کنید. سپس گزینه Yes را جهت تأیید انتخاب نمایید.

به این ترتیب اکانت اینستاگرام شما به طور موقت غیر فعال می شود. توجه داشته باشید که این مراحل را باید در نسخه وب اینستاگرام انجام دهید. البته امکان غیر فعال کردن اکانت از طریق اپلیکیشن موبایل اینستاگرام هم وجود دارد، اما این قابلیت فقط برای سیستم عامل iOS در دسترس قرار گرفته است. اگر آیفون دارید، برای غیر فعال کردن حساب کاربری اینستاگرام خود مسیر زیر را طی کنید:
Profile picture > Three horizontal lines Menu icon > Settings > Account > Delete account > Deactivate account

چگونه اکانت اینستاگرام خود را به طور کامل دیلیت کنیم؟

مجدداً به شما هشدار می دهیم که این کار باعث می شود تمامی اطلاعات اکانت شما از دست برود. پس قبل از انجام دادن مراحل زیر، ابتدا کاملاً از تصمیم خود مطمئن شوید. در غیر این صورت اطلاعات شما به هیچ عنوان قابل بازگشت نخواهد بود.

قدم اول: به وب سایت اینستاگرام و صفحه Instagram Delete Your Account بروید. چنانچه به اکانت خود وارد نشده اید، نام کاربری و رمز عبورتان را وارد نمایید.

قدم دوم: در پاسخ به سؤال Why do you want to delete your account?، پاسخ مورد نظر خود را از منوی کشویی انتخاب کنید.

قدم سوم: پسورد اینستاگرام خود را جهت تأیید وارد کنید.

چگونه اکانت اینستاگرام خود را به طور کامل دیلیت کنیم؟

قدم چهارم: بر روی Delete [Your Username] کلیک کنید.

پس از اینکه مراحل بالا را انجام دادید، درخواست دیلیت اکانت شما به تیم اینستاگرام ارسال می شود. پس از 30 روز، اینستاگرام حساب کاربری شما را برای همیشه پاک می کند. حذف کامل اطلاعات شما ممکن است تا 90 روز هم طول بکشد.

منبع: digitaltrends