صاحبان فروشگاه ها باید همواره کالاهای خود را بررسی کرده و اطمینان حاصل کنند که از همه محصولات موجودی کافی دارند. آسان ترین راه برای این کار، این است که به دنبال قفسه های خالی بگردند و در صورت نیاز آنها را پر کنند. به علاوه بعضی از فروشنده ها لیستی از کالاهای فروخته شده را می نویسند و بعد آنها را مجددا سفارش می دهند. این راه حل ها برای اداره یک فروشگاه کوچک کفایت می کند؛ اما اگر شما صاحب یک فروشگاه بزرگ و شلوغ با هزاران محصول فروشی باشید، به مشکل برخواهید خورد. علاوه بر این، اگر همه کالاها برچسب قیمت داشته باشند و شما بخواهید قیمت آنها را تغییر دهید، تعویض تک تک برچسب ها کاری وقت گیر و تقریبا غیرممکن است.

 

راهنمای خرید بارکد خوان برای سوپرمارکت

 

استفاده از تکنولوژی بارکد در فروشگاه ها از وقوع تمامی این مشکلات جلوگیری می کند. این فناوری به شما اجازه می دهد تا اطلاعات کالاها را در یک پایگاه داده ای متمرکز بر روی سیستم کامپیوتری خود ذخیره نمایید. از این طریق مدیریت دارایی و موجودی به راحتی صورت می گیرد و می توانید هروقت که بخواهید قیمت کالاها را تغییر دهید؛ بدون این که مجبور باشید روی تمام آنها برچسب قیمت جدید بچسبانید. همچنین بلافاصله متوجه می شوید که موجودی کدام محصولات رو به اتمام بوده و نیاز به خرید مجدد دارد. تکنولوژی بارکد از دقت بالایی برخوردار است؛ بنابراین هیچ کالایی از قلم نخواهد افتاد و اطلاعات همه آنها در کامپیوتر ثبت خواهد شد.
برای کنترل موجودی فروشگاه خود به کمک بارکدها، به سه چیز نیاز دارید: یک سیستم کامپیوتری مرکزی برای ذخیره داده ها، خود بارکدها که امروزه تقریبا بر روی بسته بندی همه محصولات چاپ شده اند و بارکد خوان متناسب با نیازهای شغلی شما.

 

راهنمای خرید بارکد خوان برای سوپرمارکت

 

مزایای استفاده از بارکدخوان در سوپرمارکت ها

دقت: در روزهای قبل از تکنولوژی بارکد بسیاری از مشاغل، از جمله سوپرمارکت ها، اطلاعات مربوط به محصولات خود را به صورت دستی وارد سیستم می کردند. به این ترتیب، احتمال خطای انسانی به میزان قابل توجهی افزایش می یابد. بهترین اسکنرهای بارکد موجود در بازار، در هر 70 میلیون اطلاعات به دست آمده، یک بار دچار خطا می شوند. این در حالی است که اگر بخواهید اطلاعات را به صورت دستی وارد سیستم نمایید، حین تایپ هر 100 نویسه حداقل یک خطا خواهید داشت.
از آنجایی که بارکدها روشی مطمئن را برای خواندن دقیق اطلاعات رمز گذاری شده ارائه می دهند، خطاهای انسانی تقریبا به صفر می رسد. کارمندان فروشگاه می توانند بلافاصله کالاها و محصولات را شناسایی کنند.
سرعت: برای این که خطاهای احتمالی به حداقل ممکن برسد، کارمندان معمولا زمان زیادی را برای بررسی محصولات، ثبت اطلاعات شناسایی و تصحیح داده های اشتباه صرف می کنند. بارکد اسکنر این روند را به میزان قابل توجهی سرعت می بخشد.

 

مزایای استفاده از بارکدخوان در سوپرمارکت ها

 

مدیریت موجودی: از آنجایی که هر محصولی بارکد مخصوص به خود را دارد، مشاغل می توانند از این تکنولوژی برای کنترل و مدیریت دقیق موجودی کالاها استفاده نمایند. به عنوان مثال این امکان برای کارمندان سوپرمارکت ها فراهم می شود تا کالاها را هنگام قفسه بندی اسکن کرده و اطلاعات آنها را در سیستم فروشگاهی خود ذخیره کنند. پس از هر عملیات فروش، اطلاعات ثبت شده در این پایگاه داده ای به روز رسانی خواهد شد. به این ترتیب، موجودی تمامی کالاها قابل بررسی است و می توان فهمید کدام محصول در حال اتمام بوده و نیاز به سفارش مجدد دارد.
قیمت: اگر چه فناوری بارکد زمانی هزینه بر بود، امروزه ازدیاد بارکد و در دسترس بودن تجهیزات ارزان قیمت بارکدخوان ها را به یکی از دستگاه های دیجیتالی مقرون به صرفه تبدیل کرده است. اکنون بسیاری از نرم افزارهای تلفن همراه وجود دارند که بارکدها را اسکن و تفسیر می کنند و کاربران می توانند آنها را به صورت رایگان از منابع متعددی به دست آورند. در فروشگاه های بزرگ، استفاده از این تکنولوژی به طور قابل توجهی ارزان تر از سایر روش های کنترل موجودی خواهد بود.

بارکد خوان مناسب برای سوپرمارکت

انواع متنوعی از اسکنرهای بارکد برای استفاده های گوناگون در بازار عرضه می شوند. در فروشگاه های کوچک، به طور عمده از بارکدخوان قلمی یا عصایی معمولی استفاده می گردد. ساده ترین مدل بارکد اسکنرها، شبیه قلم های الکترونیکی هستند که نوری قرمز رنگ را روی الگوهای سیاه و سفید بارکدها می تابانند و سپس، به کمک یک سری دیودهای نوری، نور بازتاب شده را شناسایی می کنند. برای این که این اسکنرها، بارکد را به درستی بخوانند باید دقیقا رو به روی آن قرار گیرند. به کمک این نمونه ها، تمام طول بارکد به یک باره اسکن می شود.

بارکد خوان مناسب برای سوپرمارکت

در سوپرمارکت های بزرگ و شلوغ، استفاده از اسکنرهای بسیار پیچیده لیزری مرسوم تر است. این مدل بارکد خوان ها، بر روی پیشخوان های فروش قرار می گیرند و توسط یک پوشش شیشه ای محافظت می شوند. ممکن است بتوانید پرتوی لیزری را که با سرعت زیاد توسط یک منبع تابشی چرخان تابانده می شود را مشاهده کنید.
یکی دیگر از تکنولوژی های اسکن، یک دوربین تصویر برداری کوچک را برای گرفتن تصاویر دیجیتال لحظه ای از بارکد به کار می برد. سپس یک کامپیوتر پس از تجزیه و تحلیل این تصویر، الگوهای سیاه و سفید را به یک سری عدد تبدیل می کند. (نرم افزارهای اسکن بارکدی که بر روی تلفن های همراه هوشمند نصب می شوند، از این تکنولوژی بهره مند هستند.) بارکد خوان هایی از این دسته، می توانند در یک دقیقه ده ها بارکد را بخوانند؛ بدون اینکه نیاز باشد با سرعتی خاص و یا در زاویه ای مشخص از روی بارکد عبور کنند. همچنین دقت این بارکدخوان ها نسبت به سایرین بسیار بالاتر است.

بارکد خوان مناسب برای سوپرمارکت

خرید بارکد خوان برای سوپرمارکت

بیشتر افرادی که به دنبال یک بارکد خوان برای سوپرمارکت خود هستند، معمولا نمونه های کابلی را ترجیح می دهند. اما برخی از مدل های این دستگاه به صورت بی سیم نیز وجود دارند که بدون نیاز به هر گونه کابلی به سیستم کامپیوتری متصل شده و به کار می افتند. همان طور که گفته شد، با گسترش فناوری های جدید، قیمت انواع بارکد خوان ها به میزان زیادی کاهش داشته و توجیه اقتصادی دارد. علاوه بر این، تمام سوپرمارکت هایی که از سیستم فروشگاهی دیجیتال بهره می برند بارکد خوان خود را به آن متصل کرده و به راحتی به کسب و کار خود می پردازند. در این راستا مجموعه ایده برتر پارسیان، عرضه کننده انواع اسکنرهای بارکد، قادر به پاسخگویی به شما مشتریان عزیز می باشد. چنانچه به اطلاعات بیشتر و یا مشاوره قبل از خرید بارکد خوان نیاز دارید، می توانید از طریق راه های ارتباطی موجود با کارشناسان این مجموعه تماس حاصل فرمایید.