کیبورد محبوب مایکروسافت SwiftKey اکنون به شما اجازه می دهد تا کلیپ بورد خود را بین دستگاه های اندرویدی و کامپیوترهای رومیزی ویندوزی سینک کنید. این قابلیت از آگوست سال 2021 (مرداد 1400) در نسخه بتا عرضه شده بود و به تازگی مایکروسافت نسخه نهایی آن را برای سوئیفت کی اندروید عرضه کرده است. توجه داشته باشید که برای سینک کردن کلیپ بورد بین اندروید و ویندوز ابتدا باید بر روی هر دو دستگاه به حساب کاربری مایکروسافت خود وارد شوید تا این قابلیت بر روی دستگاه ها فعال شود.

کیبورد SwiftKey اکنون می تواند کلیپ بورد شما را بین اندروید و ویندوز سینک کند

راه های دیگری نیز برای همگام سازی کلیپ بورد بین دستگاه های اندرویدی و ویندوزی وجود دارد که از آن جمله می توان به چندین اپلیکیشن third-party اشاره کرد. استفاده از SwiftKey برای این منظور برای بسیاری از کاربران آسان تر است. با استفاده از این کیبورد مایکروسافت می توانید تنها با چند مرحله ساده و به شکل مستقیم، به کلیپ بورد اندروید خود بر روی کامپیوتر ویندوزیتان دسترسی داشته باشید. همچنین شما می توانید از طریق این کیبورد، نحوه همگام سازی کلیپ برد را از طریق دستگاه اندرویدی مدیریت کنید. 

برای سینک کردن کلیپ برد بین دستگاه های اندرویدی و ویندوزی از طریق اپلیکیشن SwiftKey، ابتدا باید مشخصات هر دو دستگاه را تنظیم کنید. برای این منظور بر روی دستگاه اندرویدی خود مراحل زیر را انجام دهید:

1- اپلیکیشن SwiftKey را باز کنید.

2- گزینه Rich Input را انتخاب کنید.

3- clipboard را انتخاب کنید.

4- گزینه مربوط به Sync clipboard history را فعال کنید.

همچنین بر روی کامپیوتر ویندوزی خود مراحل زیر را به ترتیب طی کنید:

1- به بخش Settings بروید.

2- آیتم System را انتخاب کنید.

3- آیتم Clipboard را انتخاب کنید.

4- گزینه مربوط به Clipboard history را فعال کنید.

5- گزینه مربوط به Sync across devices را فعال کنید.

بار دیگر باید به این نکته اشاره داشته باشیم که برای سینک کردن کلیپ بورد بین دستگاه های اندرویدی و کامپیوترهای رومیزی، باید با نام کاربری و رمز عبور خود به اکانت مایکروسافت تان بر روی هر دو دستگاه وارد شده باشید. در غیر این صورت این قابلیت برای شما فعال نخواهد بود و نمی توانید از آن بهره ببرید.

کیبورد SwiftKey اکنون می تواند کلیپ بورد شما را بین اندروید و ویندوز سینک کند

لازم به ذکر است که آپدیت مربوط به پشتیبانی از همگام سازی کلیپ بورد در تاریخ 28 اکتبر 2021 (6 آبان 1400) برای اپلیکیشن SwiftKey عرضه شده است و تمامی کاربران می توانند از آن استفاده کنند. پیش بینی می شود که این ویژگی جدید با استقبال زیادی از جانب کاربران مواجه شود و کیبورد مایکروسافت سویفت کی به محبوبیتی بیشتر از قبل دست پیدا کند. این کیبورد به عنوان یکی از پرکاربردتین کیبوردهای اندرویدی شناخته می شود و امکان تایپ سریع و روان همراه با مجموعه کاملی از ایموجی ها را در اختیار کاربران قرار می دهد. ویژگی همگام سازی کلیپ بورد می تواند کارایی بالایی برای به اشتراک گذاری اطلاعات میان دستگاه های مختلف داشته باشد و به یکپارچه سازی سیستم های شخصی کاربران کمک کند.

منبع: windowscentral