اخبار مربوط به رقابت بین برندهای تولید کننده گوشی در دنیا برای طرفداران این شرکت ها همیشه جذاب بوده است! سامسونگ، اپل، شیائومی، هواوی و دیگر برندهای تولید کننده گوشی های هوشمند، طرفداران زیادی در دنیا و کشور ما دارند و مسلماً برای آنها جذاب است که بدانند کدام گوشی از کدام برند در حال حاضر پرفروش ترین گوشی دنیا است! به تازگی گزارشی از جانب مؤسسه تحقیقاتی IDC منتشر شده که در آن به پرفروش ترین (شما بخوانید محبوب ترین!) گوشی دنیا در سه ماهه اول سال 2022 اشاره شده است! اما این گوشی کدام است؟! با ما همراه باشید!

پرفروش ترین گوشی دنیا در فصل اول سال 2022 کدام گوشی بوده است؟

مطابق با آمارها و گزارش های منتشر شده، گوشی آیفون 13 اپل پرفروش ترین گوشی دنیا در فصل اول سال 2022 بوده است! این گوشی در سال 2021 نیز تنها پس از گذشت سه ماه از عرضه آن، توانسته بود جایگاه سوم در رتبه بندی پرفروش ترین گوشی های سال را کسب کند! پس چندان عجیب نیست که پرچم دار اپل سال 2022 را با قدرت شروع کرده و در صدر جدول رده بندی فروش قرار داشته باشد!

این آمار مربوط به فصل اول سال 2022، یعنی از حدود اواسط دی ماه 1400 تا اواسط فروردین ماه 1401 می شود. جالب اینجا است که اپل در این بازه زمانی با مشکلات عدیده ای در زنجیره تأمین خود مواجه بوده و با این وجود، آیفون 13 توانسته به بالاترین میزان فروش در دنیا دست پیدا کند!

در گزارش منتشر شده توسط IDC به تعداد گوشی های به فروش رفته آیفون 13 اشاره ای نشده است. همچنین در این گزارش ذکر نشده که هر یک از شرکت های تولید کننده گوشی هوشمند، چند درصد از سهم این بازار را در اختیار خود داشته اند. با این حال اگر به این نکته توجه کنیم که آیفون 12 و آیفون 11 به ترتیب پر فروش ترین گوشی های دنیا در سال های 2021 و 2020 بوده اند، فروش بالای آیفون 13 در سال 2022 برایمان عجیب نخواهد بود! به عنوان یادآوری لازم به ذکر است که گوشی آیفون 13 اپل با قیمت 799 دلار در بازارهای کشور آمریکا به فروش می رسد و در آن از آخرین نسل از تراشه A15 Bionic استفاده شده است. همچنین این گوشی به دو دوربین و صفحه نمایش 6.1 اینچی همراه با ناچ مجهز است. اپل گوشی آیفون 13 را به همراه سیستم عامل iOS 15 عرضه کرده است.

اما جدی ترین رقیب اپل و آیفون 13 در بازار گوشی های هوشمند امسال کدام گوشی بوده است؟ جواب جالب است: گوشی آیفون 13 پرو مکس! در واقع امسال اپل خودش رقیب خودش است و سهم عمده ای از بازار اسمارت فون ها را به زیر سلطه خود درآورده است! گوشی 6.7 اینچی آیفون 13 پرو مکس جایگاه دوم در لیست پر فروش ترین گوشی های سال 2022 را به خود اختصاص داده است. پس به نظر می رسد که کاربران صفحه نمایش کوچکتر را ترجیح می دهند!

پرفروش ترین گوشی دنیا در فصل اول سال 2022 کدام گوشی بوده است؟

گوشی کوچکتر و 6.1 اینچی آیفون 13 پرو در این لیست در جایگاه چهارم قرار دارد و گوشی 5.4 اینچی آیفون 13 مینی جایگاه در میان 5 گوشی پرفروش دنیا ندارد. پس اگر شنیدید که سال آینده اپل سایز مینی را از خانواده آیفون حذف کرده است، تعجب نکنید! در مجموع خانواده آیفون 13، حدود 84 درصد از کل فروش گوشی های آیفون در سال 2022 را به خود اختصاص داده است. پس از آن گوشی های iPhone SE (2022)، آیفون 12 و آیفون 11 قرار دارند.

با توجه به این وضعیت، می توان انتظار داشت که خانواده آیفون 14 نیز موفقیت های نسل های قبلی را تکرار کنند و حتی به فروش بالاتری نیز دست پیدا کنند!

پرفروش ترین گوشی دنیا در فصل اول سال 2022 کدام گوشی بوده است؟

اما سامسونگ چه می کند؟! سامسونگ در میان 5 گوشی پرفروش دنیا در سال 2022، دو نماینده دارد. با این وجود پرچم داران این غول کره ای (گوشی های سری Galaxy S22)، عملکرد جالبی نداشته اند و به نظر می رسد تقاضا برای آنها در دنیا چندان بالا نبوده است! در عوض گوشی های میان رده و اقتصادی سامسونگ فروش بالایی داشته اند: گوشی Galaxy A12 رتبه سوم و گوشی Galaxy A32 رتبه پنجم را در لیست پرفروش ترین گوشی ها در سه ماهه نخست سال 2022 از آن خود کرده اند. آماری که می تواند برای سامسونگ جای تأمل زیادی داشته باشد!

منبع: phonearena

پیشنهاد مطالعه : آشنایی با نمایشگر تبلیغاتی