بالاخره مراسم Far Out برگزار شد و اپل از آیفون 14 رونمایی کرد! شکی نیست که پرچم دار جدید اپل همانند نسل های قبلی خود به فروش بالایی در دنیا دست پیدا می کند و از همین حالا آن را باید از بهترین گوشی های بازار دانست! به همین دلیل طرفداران اپل قطعاً مشتاق هستند تا با سری آیفون 14 بیشتر آشنا شوند و بدانند کمپانی محبوبشان چه دستاوردهای جدیدی داشته است! ما در این مقاله تمام اطلاعات مربوط به آیفون 14 و آیفون 14 پلاس را به صورت یکجا برای شما گردآوری کرده ایم! با ما همراه باشید.

آیفون 14 به صورت رسمی معرفی شد! هر آنچه که باید از جدیدترین پرچم دار اپل بدانید!

ابتدا باید به این نکته اشاره کنیم که مطابق با انتظارات، دیگر خبری از مدل ‘mini’ در سری آیفون 14 نیست و اپل آیفون 5.4 اینچی را از این سری حذف کرده است. لازم به ذکر است گوشی آیفون 13 مینی همچنان در فروشگاه های خرده فروشی در دسترس خواهد بود.

سایزها و مدل های آیفون 14

سایزها و مدل های آیفون 14

نسخه استاندارد آیفون 14 دارای سایز 6.1 اینچ و گوشی آیفون 14 پلاس دارای سایز 6.7 اینچ است. آلیسون جانسون از اپل اعلام کرده است که صفحه نمایش 6.1 اینچی یک سایز ایده آل برای گوشی های هوشمند است و به همین دلیل از جانب اپل به عنوان سایز اصلی برای نسخه استاندارد آیفون 14 انتخاب شده است.

طراحی و صفحه نمایش آیفون 14

طراحی و صفحه نمایش آیفون 14

طراحی داخلی آیفون 14 و آیفون 14 پلاس ارتقا پیدا کرده و عملکرد گرمایشی آن بهبود پیدا کرده است. به این ترتیب دیگر با مشکل گرم شدن دستگاه که در نسخه های قبلی آیفون رایج بود مواجه نخواهید شد. صفحه نمایش سوپر رتینا XDR این گوشی های از تکنولوژی OLED پشتیبانی می کند و در بالاترین حالت HDR، توانایی دستیابی به میزان روشنایی 1200nits را دارد. لازم به ذکر است که صفحه نمایش OLED آیفون 14 از نسبت کنتراست 2000000:1 بهره می برد و از فناوری دالبی ویژن نیز پشتیبانی می کند.

اپل مجدداً از روکش Ceramic Shield در شیشه گوشی جدید خود استفاده کرده که به طور اختصاصی برای آیفون های اپل ساخته می شود. به عبارت دیگر شیشه آیفون 14 منحصر به فرد است و مشابه آن را نمی توان در هیچ یک از گوشی های دیگر بازار پیدا کرد. روکش Ceramic Shield صفحه نمایش آیفون 14 را از انواع آسیب ها و لکه های آب و چربی در امان نگه می دارد.

نکته ای که باید به آن توجه شود این است که در آیفون 14 و آیفون 14 پلاس همچنان شاهد ناچ هستیم. اپل برای اولین بار در آیفون X از ناچ استفاده کرد و اکنون این رویه را در آیفون 14 هم ادامه داده است. منتها ابعاد ناچ آیفون 14 نسبت به نسل های قبلی کوچکتر شده است.

پردازنده آیفون 14

پردازنده آیفون 14

اپل همانند گوشی های سری آیفون 13، در آیفون 14 نیز از تراشه بایونیک A15 استفاده کرده است. به این ترتیب این گوشی به یک پردازنده شش هسته ای (شامل دو هسته پرفورمنس و چهار هسته بازدهی) با موتور Neural شانزده هسته ای مجهز است. همچنین این گوشی از پردازنده گرافیکی 5 هسته ای برای اجرای پردازش های سنگین گیمینگ و گرافیکی مجهز شده است. علیرغم مجهز بودن به تراشه رده بالا، طول عمر باتری آیفون 14 برای یک روز کافی خواهد بود. حتی مدل آیفون 14 پلاس شارژدهی باتری بهتری نیز از نسخه استاندارد دارد.

دوربین آیفون 14

دوربین آیفون 14

در ماه های گذشته شایعاتی در رابطه با پیشرفت های دوربین سلفی آیفون 14 منتشر شد. اما بیایید به ویژگی های این دوربین ها نگاهی بیاندازیم. با آیفون 14 و آیفون 14 پلاس همچنان دارای دوربین 12 مگاپیکسل هستند، اما سنسور آنها نسبت به نسل قبلی بزرگتر شده و توانایی ثبت پیکسل بیشتری را دارند. درست است که این موضوع یک ارتقا محسوب می شود، اما قطعاً دوربین آیفون 14 پرو و پرو مکس از این دو گوشی با کیفیت تر است! اپل در آیفون 14 از یک دوربین TrueDepth و یک لنز اولترا واید جدید استفاده کرده و ویژگی جدید Photonic Engine را معرفی کرده است. این ویژگی کیفیت ثبت عکس دوربین در نور کم را ارتقا می دهد.

قابلیت Photonic Engine با هر دو بخش سخت افزار و نرم افزار ادغام شده و کیفیت عکس ها را متناسب با شرایط نوری محیط افزایش می دهد. به عبارت دیگر، کیفیت دوربین های اولترا واید و TrueDepth آیفون 14 تا دو برابر و کیفیت دوربین اصلی آن تا 2.5 برابر نسبت به قبل بهتر شده اند.

برخی از مشخصات فنی لنز دوگانه گوشی های آیفون 14 و آیفون 14 پلاس شامل فاصله کانونی بزرگتر f/1.5 و ثبت پیکسل 1.9 میکرومتر می شود. این دوربین ها از یک وضعیت جدید Action mode هم پشتیبانی می کنند که به شما اجازه می دهد تا ویدئوهای با کیفیت تری ضبط کنید و لرزش دست، حرکت دوربین و نویزها از بین بروند. عملکرد دوربین اولترا واید این گوشی ها در نور کم نیز ارتقا پیدا کرده و فلش آن تا 10 درصد قوی تر شده است. لازم به ذکر است که حالت سینمایی این گوشی ها اکنون قادر به ضبط ویدئوی 4K با نرخ 30fps و 24fps است و از دالبی ویژن HDR پشتیبانی می کند.

اتصال ماهواره ای و قابلیت Crash Detection

آیفون 14 به صورت رسمی معرفی شد! هر آنچه که باید از جدیدترین پرچم دار اپل بدانید!

اپل قابلیت Crash Detection را به آیفون 14 اضافه کرده که یک ویژگی جدید در مبحث امنیت گوشی است. به لطف شتاب سنج جدید دو هسته ای، این گوشی می تواند نیروی حداکثر 256Gs را تشخیص دهد و طیف وسیعی از حرکات گوشی تحت تأثیر شتاب جاذبه را پوشش می دهد. از این جهت آیفون 14 شباهت زیادی به اپل واچ سری 8 و اپل واچ SE 2 دارد. این قابلیت توانایی تشخیص تصادف ماشین را نیز دارد و در این حالت بلافاصله یک تماس اضطراری برقرار می کند.

نکته جالب این است که آیفون 14 و آیفون 14 پرو هم اکنون از اتصال ماهواره ای برخوردارند، اما فقط برای سرویس های اضطراری. کاربران می توانند با بهره بردن از تماس اضطراری SOS ماهواره ای، حتی در مناطقی که وای فای و اینترنت دیتا در دسترس نیست به سرویس های امداد دسترسی داشته باشند. امکان تماس اضطراری با ماهواره در حال حاضر در کشورهای آمریکا و کانادا در دسترس قرار می گیرد.

قیمت آیفون 14

آیفون 14 با قیمت ابتدایی 799 دلار و آیفون 14 پلاس با قیمت ابتدایی 899 دلار عرضه خواهند شد.

منبع: imore