اینستاگرام به تازگی دو ویژگی جدید را به اپلیکیشن خود اضافه کرده است. یکی از این ویژگی ها کاربران را خوشحال می کند، اما دیگری برای زمان هایی کاربرد دارد که کاربران از چیزی ناراحت هستند و می خواهند به ثبت گزارش تخلف اقدام کنند!

اکنون به سادگیِ تکان دادن گوشی خود می توانید در اینستاگرام به ثبت گزارش مشکل بپردازید!

ابتدا به معرفی ویژگی اول می پردازیم. شرایطی را تصور کنید که چند عکس را به صورت پشت سر هم در یک پست اینستاگرام ارسال کرده اید؛ اما پس از ارسال متوجه می شوید که یکی از عکس ها را اشتباه فرستاده اید! تا پیش از این امکان حذف تکی عکس در این حالت وجود نداشت و شما می بایست تمام پست را دیلیت کرده و از ابتدا عکس ها را ارسال می کردید. اما اکنون اینستاگرام قابلیتی را ایجاد کرده که به شما اجازه می دهد تا در پست های شامل چند عکس و ویدئو، بتوانید یک آیتم را به صورت تکی حذف کنید. برای این منظور تنها کافی است تا به صفحه Edit پست مربوطه بروید و از آیکون سطل زباله موجود در بالای هر یک از عکس ها و ویدئوها برای حذف آن استفاده کنید. لازم به ذکر است که امکان بازیابی عکس ها و ویدئوهای حذف شده در این حالت وجود دارد. اما پس از گذشت 30 روز، عکس ها و ویدئوهای حذف شده برای همیشه از دسترس خارج خواهند شد!

اکنون به سادگیِ تکان دادن گوشی خود می توانید در اینستاگرام به ثبت گزارش مشکل بپردازید!

ویژگی دیگر که از آن با عنوان فان «لرزش عصبی» یا “Rage Shake” یاد شده، در مواقعی کاربرد دارد که از چیزی در اینستاگرام عصبانی و خشمگین شده اید! اگر در هنگام کار کردن با این اپلیکیشن به مشکلی برخوردید یا یک باگ اعصاب شما را بهم ریخت، می توانید با تکان دادن گوشی خود به ثبت آن مشکل بپردازید. در این حالت پس از تکان دادن گوشی، اینستاگرام یک کادر را به شما نمایش می دهد تا مشکل خود را در آن ثبت کنید. این ویژگی که می توان آن را یک اقدام هوشمندانه از جانب اینستاگرام برای کنترل خشم کاربران دانست، احتمالاً با استقبال قابل توجهی مواجه خواهد شد. همچنین این قابلیت به اینستاگرام کمک می کند تا از باگ های اپلیکیشن خود آسان تر مطلع شده و نسبت به رفع آنها سریع تر اقدام کند.

تیم اینستاگرام اعلام کرده است که این دو ویژگی (به خصوص قابلیت حذف تکی آیتم از پست های حاوی چند عکس و ویدئو) از مواردی بوده اند که کاربران درخواست های زیادی برای اضافه شدن آنها به اپلیکیشن داشته اند. در حال حاضر کاربران گوشی های اندرویدی و iOS می توانند از قابلیت “Rage Shake” بر روی گوشی های خود بهره مند شوند. اما ویژگی حذف تکی عکس از پست های دنباله دار هنوز برای کاربران اندروید فعال نشده است. پس اگر از گوشی های اندرویدی استفاده می کنید باید برای استفاده از این ویژگی مدتی منتظر بمانید. به هر حال به نظر می رسد که اینستاگرام به زودی آپدیت جدید خود را برای اندروید ارائه خواهد داد و زمان انتظار کاربران گوشی های اندرویدی بیش از اندازه طولانی نخواهد شد!

منبع: androidcentral