پردازنده Core i7-1270K یکی از مدل های ارائه شده در سری پردازنده های نسل دوازدهم Alder Lake است که از توان پردازشی بالایی برخوردار است. به طوری که می توان آن را برای جمع آوری سیستم های گیمینگ یا اجرای پردازش های محاسباتی سنگین و مولتی تسکینگ انتخابی عالی دانست. سی پی یوهای جدید از هر دو نوع رم های DDR4 و DDR5 پشتیبانی می کنند. به این ترتیب می توانید با خرید رم های قدیمی تر در هزینه های خود صرفه جویی کنید یا از جدیدترین مدل ها در کنار آنها بهره برده و به بالاترین سرعت سیستم دست پیدا کنید. در این مقاله چند مدل از بهترین حافظه های رم سازگار با پردازنده Intel Core i7-12700K را به شما معرفی می کنیم که باعث بهترین عملکرد این پردازنده رده بالا می شود. با ما همراه باشید.

رم GeIL Polaris RGB Sync 32GB- ارتقا به DDR5

رم GeIL Polaris RGB Sync 32GB- ارتقا به DDR5

رم Polaris RGB Sync برند GeIL یکی از اولین رم های DDR5 عرضه شده به بازار است که هم از ویژگی های ظاهری جذابی بهره می برد و هم عملکردی به مراتب سریع تر نسبت به رم های DDR4 را ارائه می دهد. این رم از نورپردازی RGB هم برخوردار است و برای استفاده بر روی سیستم های گیمینگ کاملاً مناسب خواهد بود. لازم به ذکر است که کیت این رم از دو حافظه DDR5 شانزده گیگابایتی با فرکانس 4800 مگاهرتز تشکیل شده و ظرفیت کلی 32 گیگابایت را ارائه می دهد. توجه داشته باشید که برای استفاده از این رم، مادربرد شما باید با استاندارد DDR5 سازگار باشد.

رم Crucial 32GB – یک DDR5 مقرون به صرفه

رم Crucial 32GB – یک DDR5 مقرون به صرفه

به طور کلی DDR5 گران قیمت هستند. اما این کیت رم که از دو حافظه 16 گیگابایتی (32 گیگابایت در مجموع) تشکیل شده، قیمت مناسب تری نسبت به سایر مدل ها دارد. مشخصات این حافظه رم برند کروشیال شامل فرکانس 4800 مگاهرتز و طراحی ظاهری ساده اما مستحکم می شود. به طور کلی این حافظه رم برای عملکرد بهتر سیستم ساخته شده نه نمایش! پیش از خرید این مدل نیز از سازگار بودن مادربرد خود با استاندارد DDR5 مطمئن شوید.

رم G.SKILL Trident Z RGB 16GB – یک DDR4 زیبا

رم G.SKILL Trident Z RGB 16GB – یک DDR4 زیبا

برند G.SKILL برخی از زیباترین حافظه های رم موجود در بازار را ساخته که به طور کامل از نورپردازی RGB پشتیبانی کرده و به محافظ گرمای مجزا مجهز هستند. رم Trident Z RGB نیز از همین دسته است و از دو ماژول 8 گیگابایتی (ظرفیت کلی 16 گیگابایت) تشکیل شده است. این حافظه رم از نوع DDR4 است و مشخصات آن را فرکانس 3600 مگاهرتز و زمان تأخیر CL18 تشکیل می دهند. از این جهت می توان از کیفیت و سرعت عملکرد بسیار مطلوب آن اطمینان داشت.

رم Corsair Vengeance LPX 16GB – بهترین انتخاب از بین DDR4ها

رم Corsair Vengeance LPX 16GB – بهترین انتخاب از بین DDR4ها

رم Vengeance برند Corsair برای کاربرانی که از ساعات زیادی از طول روز را به کار با کامپیوتر می گذرانند بهترین انتخاب است. این حافظه رم فوق العاده با دوام است و به خوبی از عهده وظایف سنگین بر می آید. لازم به ذکر است که این حافظه رم از نوع DDR4 بوده و کیت آن از دو ماژول 8 گیگابایتی (ظرفیت کلی 16 گیگابایت) تشکیل شده است. همچنین این مدل قیمت مناسبی دارد و عملکردی سریع و با تأخیر پایین را ارائه می دهد.

رم Patriot Viper 4 16GB – ارزش خرید بالا

رم Patriot Viper 4 16GB – ارزش خرید بالا

این کیت شامل دو حافظه رم 8 گیگابایتی از نوع DDR4 با فرکانس 3200 مگاهرتز می شود که از قابلیت XMP که برای اورکلاکینگ کاربرد دارد، پشتیبانی می کند. این حافظه رم دارای بدنه ای فلزی به رنگ قرمز است و بهترین عملکرد را متناسب با قیمتی که دارد، ارائه می دهد. در واقع اگر قصد راه اندازی یک سیستم ارزان قیمت اما کارآمد را دارید، رم Viper 4 برند پاتریوت انتخاب مناسبی برای شما خواهد بود.

منبع: windowscentral