اسپاتیفای در تاریخ 31 مارچ 2021 (11 فروردین 1400) قابلیت میکس های شخصی سازی شده را معرفی کرد. این قابلیت به این منظور ارائه شده که دسترسی کاربران اسپاتیفای به موزیک های مورد علاقه شان، آسان تر و سریع تر شود. این شرکت این موضوع را به تازگی بر روی وب سایت خود اعلام کرده است. همچنین اسپاتیفای عنوان کرده که به دنبال توسعه بخش Made for You است. این ویژگی ها شامل 7 میکس روزانه می شود که شباهت بسیار زیادی به سرویس YouTube Music گوگل دارد.

آخرین اخبار از توسعه بخش Made for You در اسپاتیفای

میکس های شخصی سازی شده جدید شامل میکس هایی براساس خواننده محبوب کاربر، ژانر محبوب کاربر و حتی مدت زمان آهنگ می شود. اسپاتیفای با جمع آوری اطلاعات موزیک هایی که کاربر در این سرویس پلی می کند، این میکس ها را آماده می کند و در بخش Made for You به او نمایش می دهد. در این میکس ها ممکن است به عنوان مثال موزیکی از سال 2010 یافت شود یا یک روز با یک میکس از آهنگ های گروه Paramore در اپلیکیشن خود مواجه شوید! پس متناسب با نوع آهنگ هایی که در اسپاتیفای به آنها گوش می دهید، میکس های ارائه شده در بخش Made for You برای شما متفاوت خواهد بود. اسپاتیفای اعلام کرده است که این میکس ها به تناوب آپدیت خواهند شد (به عنوان مثال روزانه یا هفتگی)، بنابراین شما همیشه با آهنگ هایی جدیدی در این بخش مواجه خواهید شد. این ویژگی به شما کمک می کند که با موزیک هایی در ژانر مورد علاقه تان آشنا شوید که تا به حال آنها را نمی شناخته اید! همچنین ممکن است برخی آهنگ های نوستالژیک در این میکس ها برایتان پلی شود و خاطرات قدیمی تان را زنده کند!

Spotify-expands-Made-for-You

یکی از مدیران رده بالای اسپاتیفای در این رابطه این گونه توضیح می دهد:

«شما با یک نسخه از اپلیکیشن اسپاتیفای مواجه نیستید! بلکه بیش از 3545 میلیون نسخه مختلف از این اپلیکیشن برای کاربران قابل استفاده است! هر نسخه برای یک کاربر! هر روز بیش از نیم تریلیون رویداد در اسپاتیفای توسط کاربران رخ می دهد؛ از جستجو برای موزیک گرفته تا گوش دادن به موسیقی، لایک زدن، درست کردن پلی لیست و... . این اطلاعات توسط تکنولوژی ماشین لرنینگ سیستم ما جمع آوری می شوند و در واقع سیستم را هدایت می کنند. این ویژگی به ما این قابلیت را می دهد تا موزیک هایی را برای کاربران معرفی کنیم تا پیش از این هرگز شنیده نشده اند».

اسپاتیفای اخیراً زبان های جدیدی را به اپلیکیشن خود اضافه کرده و اکنون ساکنین بیش از 80 کشور می توانند با زبان محلی خود با آن کار کنند. این ویژگی در کنار ارائه میکس های جدید به اسپاتیفای کمک می کند تا به عنوان رقیبی سرسخت برای سرویس های YouTube Music و Apple Music شناخته شود. لازم به ذکر است که میکس های جدید اسپاتیفای برای تمامی کاربران در سرتاسر جهان عرضه شده و هم پلن های Free و هم پلن های Premium به آنها دسترسی خواهند داشت.

منبع: androidcentral