رویداد Consumer Electronics Show یا CES 2024 به تازگی در لاس وگاس برگزار شده و طی آن مجموعه ای از محصولات جذاب و هیجان انگیز از جانب برندهای معتبر دنیا معرفی شده است. مطابق انتظار سامسونگ نیز در این رویداد حضور فعالی داشته است و از چند تلویزیون، مانیتور، ویدئو پروژکتور و... پرده برداشته است. در همین راستا این غول کره ای دنیای تکنولوژی با رونمایی از دو ویدئو پروژکتور جدید، دامنه محصولات سینمای خانگی خود را توسعه داده است. این پروژکتورهای جدید Premiere 8K و Premiere 5 نام دارند و هر دوی آنها از مشخصات فنی و قابلیت های حیرت انگیزی بهره می برند! برخی از این ویژگی ها برای اولین بار است که به دنیای ویدئو پروژکتورها وارد شده اند. بیایید با آنها بیشتر آشنا شویم!

مشخصات ویدئو پروژکتور سامسونگ Premiere 8K

از مدل رده بالای Premiere 8K شروع می کنیم که همان طور که از نامش مشخص است، اولین ویدئو پروژکتور 8K دنیا با قابلیت اتصال وایرلس است. همراه این پروژکتور دستگاه Wireless One Connect Box نیز ارائه می شود که به کاربران اجازه می دهد تا تمام لوازم جانبی مورد نظر خود، از جمله دستگاه های منبع پخش، را به صورت بی سیم به آن متصل کنند. پس از آن این باکس، اتصال بین لوازم متصل به آن را به ویدئو پروژکتور ایجاد می کند. به این ترتیب کاربران به طور کامل از شر کابل های دست و پا گیر راحت می شوند! لازم به ذکر است که این باکس قادر است تا محتوا را از فاصله حداکثر 10 متری به ویدئو پروژکتور سامسونگ مدل Premiere 8K ارسال کند.

ویدئو پروژکتور خانگی سامسونگ Premiere 8K قادر است تا سایز تصویر حداکثر 150 اینچ را از فاصله فقط 30 سانتی متری از دیوار ارائه دهد. این ویژگی برای کاربرانی که با محدودیت فضا مواجه اند فوق العاده کاربردی است! همچنین این پروژکتور از فناوری ارتقای کیفیت محتوای 4K با بهره بردن از قابلیت های هوش مصنوعی برخوردار است. باید به این نکته هم اشاره کنیم که شدت روشنایی ویدئو پروژکتور Premiere 8K برابر با 4000 لومن است و این دستگاه از قابلیت هایی مانند تصحیح کیستون اتوماتیک، فوکوس خودکار و ترازبندی تصویر بر روی پرده نمایش بهره می برد.

یکی دیگر از ویژگی هایی که برای اولین بار از آن در پروژکتور Premiere 8K رونمایی شده، قابلیت پخش صدای قدرتمند 100 وات با پشتیبانی از فناوری دالبی اتموس 8.2.2 کاناله است. همچنین این پروژکتور به فناوری Sound-on-Screen مجهز شده که تجربه حضور در سالن سینما را برای کاربر به ارمغان می آورد. این تکنولوژی باعث می شود تا بیننده حس کند که صدا از سمت پرده نمایش در حال پخش است، نه از سمت اسپیکر ویدئو پروژکتور!

مشخصات ویدئو پروژکتور سامسونگ Premiere 5

در مورد پروژکتور مدل Premiere 5 باید گفت که این مدل توانایی ارائه سایز تصویر 100 اینچ از فاصله 43 سانتی متری از دیوار را دارد و به تمامی ویژگی های رایج مانند فوکوس خودکار، تصحیح کیستون و بالانس رنگ مجهز است. بر روی بدنه این ویدئو پروژکتور سینمای خانگی سامسونگ یک دکمه چند منظوره تعبیه شده است که برای تغییر حالت نمایش، برقراری اتصال موبایل و قطع پخش تصاویر کاربرد دارد. در زمینه امکانات صوتی نیز باید گفت که پروژکتور سامسونگ Premiere 5 دارای یک اسپیکر داخلی 10 وات است و می توان با اتصال یک اسپیکر بلوتوثی به آن، قدرت صدایش را دو برابر کرد.

جدیدترین فناوری ها در پروژکتورهای جدید سامسونگ

ویدئو پروژکتورهای سامسونگ سری Premiere 2024 به یک ویژگی جدید به نام ‘Lightwrap’ مجهزند. این ویژگی با استفاده از تکنولوژی Mapping به شما این امکان را می دهند تا تصاویر خروجی آنها را بر روی هر نوع سطحی به نمایش درآورید. در واقع این تکنولوژی هر شیء یا سطحی را به یک صفحه نمایش تعاملی تبدیل می کند. سامسونگ مدعی شده است که این برای اولین بار است که فناوری مپینگ در محصولاتی در کلاس مصرف کننده و خارج از محیط های حرفه ای و تخصصی مورد استفاده قرار گرفته است! در نهایت باید به این نکته هم اشاره کنیم که پروژکتورهای 2024 سامسونگ از سرویس Samsung Gaming Hub نیز پشتیبانی می کنند و امکان دسترسی به هزاران عنوان بازی را بدون نیاز به خرید کنسول برای کاربران فراهم می آورند!

منبع خبر: Gizmochina