گوگل در تاریخ 1 آبان 1402 اعلام کرد که گوشی های سری پیکسل 8 تا هفت سال آپدیت اندروید دریافت می کنند. این موضوع در بازار گوشی موبایل امری بی سابقه است و حتی از تعهد اپل برای به روز رسانی آیون و آیپد هم فراتر رفته است!

در این میان به نظر می رسد که سامسونگ هم قصد دارد تا از این شرایط جدید استفاده کند و از امکانات فنی ایجاد شده نهایت استفاده را ببرد. بر اساس گزارش جدیدی که توسط Android Headlines منتشر شده، گوشی های سری گلکسی S24 نیز تا 7 سال آپدیت های نرم افزاری دریافت خواهد کرد.

سامسونگ گلکسی S24 تا 7 سال آپدیت نرم افزاری دریافت می کند!

به احتمال قریب به یقین گوشی های سری گلکسی S24 با اندروید 14 راهی بازار خواهند شد. بنابراین اگر خبری که به آن اشاره کردیم صحت داشته باشد، این گوشی ها تا زمان ارائه اندروید 21 قابل استفاده خواهند بود و تا هفت سال از جدیدترین تغییرات این سیستم عامل بهره مند خواهند شد.

البته باید این نکته را در نظر گرفت که وب سایت Android Headlines به طور دقیق اشاره نکرده است که منظور از «آپدیت های نرم افزاری» چیست. آیا این آپدیت ها فقط شامل به روز رسانی های امنیتی می شوند یا حوزه های مربوط به اندروید، One UI و قابلیت های جدید را نیز در بر می گیرند؟ به هر حال امیدواریم که مورد دوم صحیح باشد!

سامسونگ به طور رسمی اعلام کرده است که از گوشی های سری Galaxy S24 در تاریخ 17 ژانویه 2024 (معادل با 27 دی 1402) رونمایی می کند. پس به زودی متوجه خواهیم شد که برنامه های طولانی مدت این غول کره ای دنیای تکنولوژی برای به روز رسانی های نرم افزاری این گوشی ها شامل آپدیت اندروید می شود یا صرفاً به آپدیت های امنیتی مربوط است.

مشخصات فنی گوشی های سامسونگ سری گلکسی S24

سری گلکسی S24 به طور کلی نسبت به نسل های قبل ارتقا پیدا کرده است! به عنوان مثال صفحه نمایش این گوشی ها از نرخ تازه سازی 120 هرتز پشتیبانی می کند و روان تر از نمایشگر نسل های قبلی عمل می کند. بد نیست بدانید که مدل پایه S24 به یک صفحه نمایش امولد 6.2 اینچ با رزولوشن FHD+ مجهز است و در آن از تراشه اگزینوس 2400 (در برخی مناطق جغرافیایی تراشه اسنپدراگون 8 نسل 3) استفاده شده است. همچنین مدل Plus این سری از یک صفحه نمایش بزرگتر 6.7 اینچی با رزولوشن QHD+ بهره می برد؛ با این حال مشخصات چیپست آن با مدل پایه یکسان است.

هر دو گوشی S24 و S24+ دارای ساختار دوربین سه گانه هستند که شامل دوربین اصلی 50 مگاپیکسل، دوربین اولترا واید 12 مگاپیکسل و دوربین تله فوتوی 10 مگاپیکسل می شود. همچنین این گوشی ها از فست شارژ 25 وات (با سیم) و 15 وات (بی سیم) پشتیبانی می کنند.

سامسونگ گلکسی S24 تا 7 سال آپدیت نرم افزاری دریافت می کند!

اما شرایط برای گوشی گلکسی S24 اولترا کمی متفاوت تر است. تمامی نسخه های این گوشی که برای عرضه در مناطق جغرافیایی مختلف تولید شده اند به تراشه قدرتمند اسنپدراگون 8 نسل 3 مجهز هستند. ضمن اینکه این گوشی سامسونگ از یک صفحه نمایش چشمگیر 6.8 اینچ با رزولوشن QHD+ بهره می برد و بر روی پنل پشتی آن چهار دوربین با رهبری یک سنسور قدرتمند 200 مگاپیکسل دیده می شود! سایر مشخصات کلیدی گلکسی S24 اولترا شامل موارد زیر می شوند:

  • لنز دوربین تله فوتو پریسکوپ با رزولوشن 50 مگاپیکسل
  • قلم استایلوس S Pen
  • باتری 5000 میلی آمپر ساعتی
  • پشتیبانی از فست شارژ 45 وات (با سیم)

لازم به ذکر است که هر سه مدل سری S24 دارای پوشش صفحه نمایش گوریلا گلس Victus هستند و موفق به دریافت درجه حفاظتی IP68 (مقاومت کامل در برابر نفوذ آب و گرد و غبار) شده اند. همچنین این گوشی ها به طور کامل از قابلیت Samsung DeX پشتیبانی می کنند.

باید منتظر بمانیم و ببینیم که سری گلکسی S24 نیز می تواند همانند نسل های قبلی جای خود را در دل طرفداران سامسونگ باز کند؟! نظر شما چیست؟ آیا به خرید گلکسی S24 تمایل دارید؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

منبع خبر: Gizmochina