سرویس بازی xCloud یک سرویس ابری است که توسط مایکروسافت برای کاربران ایکس باکس عرضه شده است. شما می توانید با پرداخت هزینه برای خرید اشتراک ماهانه در این سرویس حساب کاربری باز کنید و به دنیایی از بازی به صورت ریموت دسترسی داشته باشید. به این ترتیب نیازی به خرید دیسک فیزیکی یا دانلود و نصب بازی بر روی کنسول وجود ندارد.

مایکروسافت در حال آزمایش نسخه تحت وب سرویس بازی xCloud است

اما آیا امکان دسترسی به سرویس Microsoft xCloud بر روی کامپیوتر هم وجود دارد؟ در حال حاضر پاسخ این سؤال منفی است. اما مطابق با اخبار منتشر شده مایکروسافت در حال تست نسخه تحت وب سرویس ایکس کلاد است. نسخه پیش نمایش این قابلیت به تازگی برای کارمندان خود مایکروسافت عرضه شده تا آزمایش های نهایی بر روی آن انجام شود.

امکان انجام بازی های ایکس باکس بر روی مرورگر کامپیوتر

با استفاده از نسخه تحت وب xCloud چه امکاناتی در اختیار شما قرار می گیرد؟ این سرویس به صاحبان ایکس باکس این امکان را می دهد تا بر روی مرورگر کامپیوتر خود به بازی ها دسترسی داشته باشند. به این صورت که با باز کردن سرویس xCloud در مرورگر، صفحه ابتدایی آن نمایش داده می شود که شامل برخی بازی های محبوب و وایرال است. شما می توانید بازی هایی را که بر روی ایکس باکس شروع کرده بودید، حالا بر روی مرورگر کامپیوترتان آنها را ادامه دهید. همچنین به بازی های موجود بر روی Xbox Game Pass Ultimate با پرداخت هزینه ای معادل با 15 دلار در ماه دسترسی خواهید داشت. لازم به ذکر است که نسخه تحت وب سرویس xCloud از طریق اپلیکیشن Xbox بر روی ویندوز 10 نیز قابل دسترسی خواهد بود.

دسترسی به بازی ها بر روی موبایل و تبلت

سؤالی که ممکن است برای کاربران پیش آید این است که آیا کاربران گوشی های هوشمند و تبلت هم قادر به انجام بازی های ایکس باکس بر روی دستگاه خود خواهند بود؟ مایکروسافت اعلام کرده که با عرضه نسخه تحت وب xCloud تمامی کاربران گوشی های هوشمند و تبلت نیز به بازی های ایکس باکس بر روی مرورگر دستگاه خود دسترسی خواهند داشت. به این ترتیب شما می توانید در زمان های اضافی روز خود، در مترو، اتوبوس یا صف های انتظار، بازی های ایکس باکس را بر روی موبایل و تبلت انجام دهید. کیفیت بازی ها در نسخه تحت وب xCloud تا حد بسیاری زیادی به کیفیت بازی بر روی ایکس باکس نزدیک است. البته سرعت و پهنای باند اینترنت مورد استفاده شما بر روی این موضوع تأثیرگذار می باشد. به هر حال سرورهای قدرتمند مایکروسافت این امکان را برای کاربران ایکس باکس فراهم آورده اند تا در هر لحظه ای که تمایل داشتند، بازی ها در دسترس شان باشد. توجه داشته باشید که نسخه تحت وب xCloud هنوز برای کاربران به طور گسترده عرضه نشده و مراحل تست نهایی آن در حال انجام است. شما می توانید اخبار تکمیلی در این زمینه را به محض عرضه این سرویس، در بخش «اخبار روز تکنولوژی» سایت دنبال کنید.

منبع: cnet