اپلیکیشن Microsoft To Do بر روی iOS اخیراً آپدیتی دریافت کرده که برخی محدودیت ها را به آن اضافه کرده است. مطابق با تغییرات جدید، گوشی هایی که از سیستم عامل iOS 12 یا قدیمی تر استفاده می کنند، دیگر آپدیت جدیدی برای این اپلیکیشن دریافت نخواهند کرد. بنابراین برای اینکه بتوانید از آخرین نسخه اپلیکیشن Microsoft To Do استفاده کنید، باید سیستم عامل iOS 13 یا نسخه های جدیدتر آن بر روی آیفون شما نصب باشد.

اپلیکیشن Microsoft To Do بر روی سیستم عامل های قدیمی تر از iOS 13 دیگر آپدیت نخواهد شد

آپدیت جدید، اپلیکیشن Microsoft To Do را به نسخه 2.41 ارتقا می دهد. در توضیحات ارائه شده برای این آپدیت از جانب مایکروسافت چنین توضیح داده شده است:

«برخی از باگ ها برطرف شده اند. همچنین اگر بر روی گوشی آیفون شما سیستم عامل iOS 12 یا نسخه های قدیمی تر آن نصب است، تا زمان ارتقای سیستم عامل گوشی به iOS 13، دیگر آپدیت جدیدی برای اپلیکیشن To Do دریافت نخواهید کرد».

آیا عملکرد اپلیکیشن To Do بر روی iOS 12 و نسخه های قدیمی تر متوقف می شود؟

در این توضیحات، مایکروسافت به طور صریح مشخص نکرده که آیا عملکرد اپلیکیشن To Do بر روی iOS 12 و نسخه های قدیمی تر آن متوقف خواهد شد یا خیر. فقط عنوان شده که تا زمان ارتقای سیستم عامل گوشی به iOS 13، آپدیت جدیدی برای آن دریافت نخواهید کرد. بنابراین اگر در استفاده از این اپلیکیشن بر روی گوشی موبایل خود به مشکل خوردید، بهتر است تا نسبت به ارتقای آیفون خود اقدام نمایید.

خوشبختانه این موضوع برای تعداد زیادی از کاربران آیفون اهمیت چندانی ندارد! چرا که اکثر گوشی های آیفون از سیستم عامل iOS در نسخه های جدیدتر از iOS 13 بهره می برند. به طور دقیق تر باید گفت که حتی گوشی های قدیمی iPhone SE و iPhone 6s نیز به سیستم عامل iOS 13 مجهزند. همچنین به زودی بسیاری از کاربران می توانند از سیستم عامل iOS 14 بر روی آیفون خود بهره ببرند و آپدیت های لازم برای آنها عرضه خواهد شد. پس خبر متوقف شدن آپدیت اپلیکیشن To Do بر روی iOS 12 و نسخه های قدیمی تر، طیف کوچکی از کاربران را تحت تأثیر قرار می دهد.

اپلیکیشن مایکروسافت To Do چه کاربردهایی دارد؟

همان طور که می دانید، اپلیکیشن مایکروسافت To Do بستری برای یادداشت ها، منظم کردن کارهای کوتاه مدت و بلند مدت و ست کردن یادآور (ریمایندر) را فراهم می آورد و به شما در نظم بخشیدن به فعالیت های روزانه تان کمک زیادی می کند. این اپلیکیشن در نسخه های اندروید، iOS و ویندوز عرضه شده و نسخه های مختلف آن با هم سینک هستند. به این ترتیب اگر در این اپلیکیشن بر روی گوشی اندرویدی خود تغییری دهید، تغییر ایجاد شده بر روی ویندوز و کامپیوتر شخصی تان نیز اعمال می شود. کار با اپلیکیشن To Do و ایجاد لیست و تسک جدید در آن فوق العاده آسان است و حتی کاربران تازه کار نیز به سادگی می توانند از آن استفاده کنند.

منبع: windowscentral