اپل درگاه HDMI را به مک بوک پرو 2021 باز می گرداند!

طبق گزارش های جدید، مک بوک پرو 2021 قرار است در نیمه دوم سال میلادی جاری وارد بازار شود. این مک بوک جدید طراحی جدیدی خواهد داشت که ظاهر حاوی لبه های صاف تر، شبیه به خانواده آیفون های نسل دوازدهم خواهد بود. با این حال، بهره مندی از نسل جدید پردازنده های اپل سیلیکون و ظاهر جدید احتمالا تنها تغییراتی نیستند که باید انتظارشان را بکشیم. همانطور که یکی از تحلیلگران مشهور و معتبر پیش بینی می کند، امکان دارد این شرکت درگاه های اتصالی که هنگام معرفی مک بوک پرو 2016 حذف کرده بود را دوباره به محصولات خود بازگرداند. همچنین، خبرها حاکی از بازگشت MagSafe به خط تولید مک بوک های پرو هستند.

بهره مندی از پیکربندی منعطف و کاربر پسند

طبق گفته های این تحلیلگر، به احتمال زیاد نسل جدید مک بوک های پرو در نیمه دوم سال میلادی 2021، به همراه درگاه HDMI، روانه بازار می شوند. همچنین خبرهایی مبنی بر بازگشت درگاه اختصاصی کارت حافظه SD به این لپ تاپ های مک بوک اپل نیز به گوش می رسد. بعلاوه براساس گزارش های قبلی، شاهد اتصال MagSafe در مک بوک پرو 2021 نیز خواهیم بود. با توجه به بازگشت همه این درگاه هایی که در گذشته حذف شده بودند، باید انتظار تغییرات دیگری را نیز داشته باشیم. 

یکی از این تغییرات که تاکنون از آن آگاهی داریم و ممکن است برای بسیاری از کاربران تفاوت خاصی هم ایجاد نکند، حذف تاچ بار است. استفاده از تاچ در مک بوک پرو از همان ابتدا هم ایده خوبی نبود به همین خاطر احتمالا کسی در فقدان آن با مشکلی مواجه نخواهد شد. در این گزارش، به وجود درگاه های Thunderbolt اشاره ای نشده است؛ با این حال اپل می داند که کاربران خواهان حضور این پورت ها در جدیدترین مک بوک هایش هستند. اگر مک بوک های پرو 2021 از درگاهی به جز USB Type-C پشتیبانی نمی کردند، کاربران مجبور می شدند دانگل ها و کابل های جانبی بخرند. این پیکربندی جدید و انعطاف پذیر، آنها را از پرداخت هزینه های اضافه بی نیاز می کند.

عملکرد نسل جدید مک بوک های پرو

از نظر عملکرد، هر دو مدل 14.1 و 16 اینچی مک بوک های پرو 2021 بسیار سریع تر از مدل های حاوی تراشه M1 هستند. به گفته یکی از منابع، اپل سیلیکون بعدی از پردازنده مرکزی 12 هسته ای بهره می برد؛ بنابراین ما بی صبرانه منتظر نحوه عملکرد آن در محصولات آینده هستیم. بسیاری از کاربران، از جمله خود ما، از بازگشت پورت های HDMI و حضور دوباره درگاه کارت حافظه SD در مک بوک های پرو سال 2021 هیجان زده اند؛ اما اگر شما جزو دسته ای هستید که نمی توانید تا زمان رونمایی از آنها منتظر بمانید و می خواهید هر چه زودتر مک بوک های قدیمی تر اپل را بخرید، با مراجعه به وبسایت شرکت ایده برتر پارسیان می توانید سفارش خود را ثبت کنید.

منبع: wccftech