ال جی مانیتور جدید 27UQ850V را از سری UltraFine رونمایی کرده است. این مانیتور نسبت به نسل قبلی (مدل 27UQ850) از لحاظ مشخصات فنی ارتقا پیدا کرده، اما وزن آن کمی بیشتر شده است. مانیتور جدید ال جی در کلاس مانیتورهای 27 اینچ جای دارد و از رزولوشن 4K UHD (معادل با 3840x2160 پیکسل) پشتیبانی می کند. نکته قابل توجه در مورد این مدل به کار رفتن پنل IPS Black در آن است که نسبت کنتراست ایده آل 2000:1 را به ارمغان می آورد. این ویژگی باعث عمق پیدا کردن هر چه بیشتر رنگ مشکی می شود و کیفیت نهایی تصویر را ارتقا می دهد. از دیگر ویژگی های مانیتور فور کی ال جی می توان به نرخ تازه سازی تصویر 60 هرتز، زمان پاسخ دهی 5 میلی ثانیه (GtG) و زاویه دید گستردۀ 178 درجه اشاره کرد.

مانیتور 27 اینچ ال جی 27UQ850V، انتخابی جذاب برای حرفه ای ها

مشخصات فنی مانیتور ال جی LG 27UQ850V

مانیتور ال جی مدل 27UQ850V به طور اختصاصی برای ادیتورهای ویدئو و عکس طراحی شده است. به خصوص این مانیتور در نمایش دقیق رنگ ها تبحر خاصی دارد و 98 درصد از محدوده رنگ DCI-P3 را پوشش می دهد. همچنین این مدل با استاندارد VESA DisplayHDR 400 سازگار است و رنگ هایی جذاب و نزدیک به واقعیت را به شما ارائه می دهد. پس اگر به دنبال غوطه ور شدن در تصویر و ارتقای تجربه بصری خود هستید، مانیتور جدید ال جی کاملاً برایتان مناسب خواهد بود.

مانیتور 27UQ850V با نرم افزار LG Calibration Studio سازگاری دارد. این نرم افزار به کاربر اجازه می دهد تا رنگ های مانیتور را متناسب با نیازهای حرفه ای خود کالیبره کند و دقت رنگ مورد نظر خود دست یابد.

مشخصات فنی مانیتور ال جی LG 27UQ850V

در زمینه درگاه های ارتباطی باید گفت که مانیتور طراحی ال جی مدل 27UQ850V به یک پورت USB Type-C با پشتیبانی از فناوری فست شارژ Power Delivery مجهز است. این پورت از سرعت شارژ 90 وات پشتیبانی می کند و این امکان را به شما می دهد تا تنها با استفاده از یک کابل، دستگاه متصل به مانیتور را شارژ کنید و سیگنال های تصویری را به آن انتقال دهید. علاوه بر پورت تایپ سی، مانیتور 27 اینچ جدید ال جی به 2 پورت HDMI، 2 پورت USB و یک درگاه DisplayPort نیز مجهز است. این تعدد و تنوع پورت ها انعطاف پذیری این مانیتور را برای استفاده در محیط های کاری مختلف ارتقا داده است.

مشخصات فنی مانیتور ال جی LG 27UQ850V

مانیتور 4K الجی مدل 27UQ850V طراحی ظاهری مدرن و به روزی دارد و با ابعاد 614.6x568.9x238.7 میلی متر و وزن 5.6 کیلوگرم راهی بازار شده است. از لحاظ ارگونومی نیز این مانیتور امکانات کاربردی متعددی دارد و دست شما را برای تنظیم آن باز می گذارد. از جمله این امکانات می توان به قابلیت تنظیم ارتفاع و چرخش در هر دو راستای افقی و عمودی اشاره کرد. ضمن اینکه پایه این مانیتور طراحی به قابلیت اختصاصی LG One Click نیز مجهز است که دسترسی به تنظیمات را برای کاربر ساده تر می کند. شما می توانید برای اعمال تنظیمات دلخواه خود بر روی مانیتور 27UQ850V از نرم افزار OnScreen Control نیز استفاده کنید. این نرم افزار رابط کاربری ساده ای دارد و تمامی تنظیمات ضروری و مهم را بر روی صفحه نمایش پیش روی شما قرار می دهد.

مشخصات فنی مانیتور ال جی LG 27UQ850V

مجهز بودن به دو اسپیکر استریوی 5 وات یکی دیگر از ویژگی های مانیتور 27 اینچ ال جی 27UQ850V است. نکته قابل توجه این است که صدای این اسپیکرها با تکنولوژی MAXX Audio ارتقا پیدا می کند و کیفیت و قدرت بسیار بالایی دارد! پس شاید اصلاً نیازی به خرید اسپیکر رومیزی به طور جداگانه نداشته باشید!

شرکت خوشنام ال جی از یک سری فناوری کاربردی در مانیتور 27UQ850V استفاده کرده است که نقشی اساسی در ارتقای کیفیت تصویر ایفا می کنند. به عنوان مثال این مانیتور از فناوری Super Resolution+ برای ارتقای کیفیت بصری تصویر و فناوری AMD FreeSync برای ارتقای تجربه گیمینگ کاربر بهره می برد. از دیگر تکنولوژی های به کار رفته در این مانیتور باید به Black Stabilizer (برای بهبود وضوح تصاویر تاریک) و Dynamic Action Sync (برای کاهش زمان تأخیر ورودی) اشاره کرد. مانیتور LG مدل 27UQ850V با استاندارد VESA نیز سازگاری دارد و به سادگی می توان آن را بر روی دیوار نصب کرد. قیمت مانیتور ال جی مدل 27UQ850V و زمان عرضه آن هنوز به طور رسمی اعلام نشده است.

منبع: gizmochina